xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Humac politianmeldt af Forbrugerombudsmanden
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2268

156
20. februar 2020 @ 10:30
ASCII jonglør

Humac politianmeldt af Forbrugerombudsmanden (kræver dog abonnement for at læse hele artiklen)

Reklamer i fire avisannoncer har nu fået Forbrugerombudsmanden til at politianmelde Humac, der sælger Apple-produkter, for overtrædelse af markedsføringsloven.  

I de fire avisannoncer har Humac ifølge Fobrugerombudsmanden ikke oplyst godt nok om omkostningerne....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  5
0
  652

8581

198
20. februar 2020 @ 12:43
Poseidon

Omkostninger på hvad?


2268

156
20. februar 2020 @ 13:19
ASCII jonglør

Ja, jeg abonnerer ikke selv (længere) på Børsen, så jeg ved kun, hvad der står her i indlægget. Sandsynligvis kan hele nyheden læses i den trykte Børsen imorgen - if you like.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
20. februar 2020 @ 13:20
Bit kongen
David Munch skrev:

Omkostninger på hvad?

Hvad varen koster når den financieres. alt i alt.




8581

198
20. februar 2020 @ 16:04
Poseidon
Jesper Arning skrev:
David Munch skrev:

Omkostninger på hvad?

Hvad varen koster når den financieres. alt i alt.

Det havde jeg nok regnet ud, tænkte omkring hvilke produkter? De plejer da at skilte fint med totalpris.


4593

394
20. februar 2020 @ 18:07
FPU

I EB's artikel nævnes det, at bl.a ÅOP stod for skjult, og at lånets total-pris, altså hovedstol + renter + gebyrer, heller ikke stod tydeligt nok.

Man kan i den forbindelse så undre sig over Humac's taktik (eller måske Santander, som er det finansieringsselskab, som Humac samrarbejder med) og overhovedet forsøger sig, for det vil uvægerligt blive opdaget, og så får man både skammen og skylden, og måske endda et indtægtstab på sigt p.gr.a. et dårligt (dårligere) rygte.

De fleste, inkl. undertegnede, som køber (har købt) f.eks. en Mac på afbetaling, gør det som regel p.gr.a. en akut situation. For mit vedkommende var jeg fint tilfreds med min G5 Tower, selvom den var dyr i strøm, men kondensatorerne i strømforsyningen eksplumderede et halvt års tid efter, at Apple lukkede sit reparationsprogram.

Fordi den G5 var min hovedmaskine til alt på nettet, var jeg på lånemarkedet med kort varsel (uden skelen til renterne), fordi jeg SKULLE bruge en moderne Mac, for min PowerBook Duo 280c VAR blevet for gammel til internettet. Derfor tror jeg, at mange Humac-kunder ville være ligeglade med omkostnignerne, også selvom de stod med kæmpebogstaver hen over annoncen, og derfor virker det så omsonst at prøve at omgå lovgivningen. Man skulle tro, at Humac (og Santander) ikke engang kender deres eget kundegrundlag..

Nu må Humac så lære det på den hårde måde, betale bøden, og så rette annoncerne til. Jeg tror ikke, at den opdaterede annoncetekst får antallet af låneansøgninger til at falde, og HVIS den falder, så i hvert fald MERE p.gr.a. af den bæ-blæser, som Humac nu er havnet i. Stupido!