xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Lyd ud fra macmini
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


108

8
19. februar 2020 @ 20:31
Novice

Hej

Er ved at installere macmini som mediecenter istedet for ældre pc.

På pc var min converter fra digital til anolog forstærker tilsluttet med optisk kabel, men det kan jeg åbenbart ikke bruge på macmini!!

Kan umiddelbart læse mig til at jeg kan tage lyd fra høretelefon udgang, men er den ikke analog allerede og i hvilken kvalitet mon.

Er der mon nogen der har erfaring med lyd ud til anolog forstærker?

God aften

  12
0
  603

362

18
19. februar 2020 @ 20:34
Lærling

Så vidt jeg husker, har Mac Mini også TosLink.
Det sidder i samme jack som til hovedtelefoner, der skal dog bruges en adapter



108

8
19. februar 2020 @ 20:42
Novice

Hej Samson

Jeg har et toslink kabel med adapter til minijack, men der sker intet når jeg tilslutter det.

Jeg kan heller ikke vælge "digital lyd" eller lignende i indstillinger for lyd..... undre mig lidt da det er seneste generation af mac mini


8581

198
19. februar 2020 @ 20:46
Poseidon

2018 modellen har ikke toslink i jackstikket. Apple er ved at fase det ud af deres modeller. Skal du have digital lyd ud, skal det ske via HDMI/USB/Thunderbolt portene.


108

8
19. februar 2020 @ 20:55
Novice

Hej David

Okay

Jeg vil gerne have have bedst mulig lyd signal til min analoge forstærker!

Derfor brugte jeg tidligere D/A konverter på PC

Er der ordentlig kvalitet på høretelefon udgangen, eller kan jeg tilslutte forstærker via de andre udgange du nævner?


362

18
19. februar 2020 @ 20:55
Lærling
Michael Ib skrev:

Hej Samson

Jeg har et toslink kabel med adapter til minijack, men der sker intet når jeg tilslutter det.

Jeg kan heller ikke vælge "digital lyd" eller lignende i indstillinger for lyd..... undre mig lidt da det er seneste generation af mac mini

Beklager, jeg læser nu at fra 2018 og senere, er Toslink ude.
Så må du ty til det som David skriver


108

8
19. februar 2020 @ 21:01
Novice

Hej igen Samson

Ja men hvordan? ...så du mit svar/? til David


362

18
19. februar 2020 @ 21:15
Lærling

Der findes flere løsninger

HDMI to TosLink Link

USB to TosLink Link

Etc etc. 


108

8
19. februar 2020 @ 21:24
Novice

👍 Samson

Har også lige spottet at jeg kan streame via min AirPlay ved at vælge denne i lyd.

Har jeg brugt med min telefon.....  men tænker blot hvilken option der giver bedste opløsning/kvalitet på musikken


927

49
20. februar 2020 @ 07:53
Veteran

Du kan stadig bruge samme setup som før, hvor du bare flytter lyslederen/TosLink fra computeren til udgangen på dit tv hvis det passer ind i din plan med dit mediecenter. Husk at indstil digital audio til auto eller PCM..

Ellers kunne du prøve at buge mini-jack stikket i Mac mini'en fordi så ringe er dens lyd heller ikke i forhold til den DA converter du bruger lige nu. Det er formegentlig bare en billig DA converter chip der sidder i den, hvis det er en billig en du har købt online. Jeg vil faktisk vove at påstå at lyden er bedre i analogudgangen på din Mac mini end analog udgangen på den DA konverter. Jeg har nemlig selv sådan e  konverter. En lille sort klods.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
20. februar 2020 @ 12:37
Poseidon
Michael Ib skrev:

👍 Samson

Har også lige spottet at jeg kan streame via min AirPlay ved at vælge denne i lyd.

Har jeg brugt med min telefon.....  men tænker blot hvilken option der giver bedste opløsning/kvalitet på musikken

Alt andet end Airplay vil give dig bedst lyd, da Airplay er (relativt hårdt) komprimeret. Så tag den port som passer dig bedst, hvilket jeg forventer er USB, og køb en toslink adapter til den.

Jackstikket er analogt, men så dårligt er det nu ikke til lyd, som der også nævnes ovenfor. Der er jo en grund til at de er blevet brugt til lyd i 143 år! Dog kan du kun opnå stereo med dem, så hvis du vil have surround, så skal du ikke bruge jackstikket.


108

8
20. februar 2020 @ 20:57
Novice
Ufomekaniker skrev:

Du kan stadig bruge samme setup som før, hvor du bare flytter lyslederen/TosLink fra computeren til udgangen på dit tv hvis det passer ind i din plan med dit mediecenter. Husk at indstil digital audio til auto eller PCM..

Ellers kunne du prøve at buge mini-jack stikket i Mac mini'en fordi så ringe er dens lyd heller ikke i forhold til den DA converter du bruger lige nu. Det er formegentlig bare en billig DA converter chip der sidder i den, hvis det er en billig en du har købt online. Jeg vil faktisk vove at påstå at lyden er bedre i analogudgangen på din Mac mini end analog udgangen på den DA konverter. Jeg har nemlig selv sådan e  konverter. En lille sort klods.

Hej Ufomekaniker :-)

Jeg har musik liggende på mac som jeg vil høre uden at bruge tv'et så signal skal gå til min relativ dyre (tror det var 2000,-) Cambridge D/A converter og videre til forstærker :)



108

8
20. februar 2020 @ 21:03
Novice
David Munch skrev:
Michael Ib skrev:

👍 Samson

Har også lige spottet at jeg kan streame via min AirPlay ved at vælge denne i lyd.

Har jeg brugt med min telefon.....  men tænker blot hvilken option der giver bedste opløsning/kvalitet på musikken

Alt andet end Airplay vil give dig bedst lyd, da Airplay er (relativt hårdt) komprimeret. Så tag den port som passer dig bedst, hvilket jeg forventer er USB, og køb en toslink adapter til den.

Jackstikket er analogt, men så dårligt er det nu ikke til lyd, som der også nævnes ovenfor. Der er jo en grund til at de er blevet brugt til lyd i 143 år! Dog kan du kun opnå stereo med dem, så hvis du vil have surround, så skal du ikke bruge jackstikket.

Det er faktisk en Airport Express jeg har kørende, ved ikke om det er samme lave kvalitet?

Min forstærker er blot til stereo så jeg må prøve at lytte mig frem på de to metoder!!