xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Få det bedste uden ældre Macbook Pro?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2

0
19. februar 2020 @ 18:12
Nyt medlem

Jeg gjorde forleden en, hvad jeg selv syntes, god handel på en lidt ældre Macbook Pro.

for få hundrede kroner fik jeg en næsten perfekt Macbook Pro Mid 2012 13" i5

Mit spørgsmål er så.

Hvordan sætter jeg den op, og hvilke forholdregler tager jeg, for at få den til at køre på hurtigste og mest flydende måde? (alderen taget i betragning)

Jeg vedlægger et billede af basis Mac info.

  2
0
  398

4593

394
19. februar 2020 @ 18:25
FPU

Fin maskine, især til prisen.

De kan gøre to ting, for at bøffe den MBP op:

1. Mere RAM. Som du kan se, er der kun 4 GB i den. Den har to RAM-porte, så du kan officielt sætte 2 x 4 GB i den. Den kan faktisk også klare 2 x 8 GB, men ikke officielt jfr. Apple selv.

2. Harddisk -> SSD. Det giver meget mere oompf end mere RAM. Med en almindelig harddisk tager det vel to minutter for den MBP at starte helt op. Med en SSD vil det tage under 20 sekunder. I kid you not!

Enhver standard 2.5'' SATA SSD vil passe i. Jeg købte selv en Samsung EVO 840 til min MBP Mid 2010 for nogle år siden, og den spiller bare. Nyeste EVO er vist nok en 860'er.

Hvis du aldrig får brug for DVD-drevet, kan du købe et rammekit og sætte den oprindelige harddisk derover; så har du to diske i den, måske SSD'en til system og programmer og harddisken til dokumenter og skrammel. Jeg vill dog blot købe en stor nok SSD og så beholde DVD-drevet, men det er jo et temperamentsspørgsmål.

Glædelig ombygning.


2581

84
19. februar 2020 @ 19:32
Bit kongen

Jeg har den samme maskine, bruger den dagligt, ofte både med Windows kørende i VMWare Fusion + flere apps incl. fjernforbindelse til andre maskiner samtidigt. Forskellen på min og din er de 16 GB Ram og en SSD i min maskine. Derudover har jeg fjernet DVD drevet og sat en almindelig HD i der for at få ekstra fil lager. 

Den maskine kører helt fenomenalt med Catalina installeret.