xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Udskiftning af harddisk
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


76

0
18. januar 2020 @ 13:52
Novice

Kan jeg boote op fra USB eller timemachine ved en ny og tom intern harddisk. Virker genvejstasterne cmd+r og alt tasten, så der er valgfrit, hvor fra jeg vil boote up fra

Carsten

  2
1
  365

4593

394
18. januar 2020 @ 17:55
FPU

Ja til det hele, men…

1. Det er en forudsætning, at Boot-stick'en er korrekt formateret og systemet korrekt installeret. Det letteste er nok at bruge DiskmakerX.

2. Din TM-backup skal være kablet til din Mac (USB eller ThunderBolt, eller muligvis Ethernet), da det næppe kan lade sig gøre via WiFI (hvis TM overhovedet virker på denne måde; det ved jeg ikke nok om).

3. Genvejene burde virke, så længe du ikke bruger et trådløst tastatur. Vær i øvrigt opmærksom på, at tastaturlayoutet som regel skifter til amerikansk layout i Recovery mode og under installation af systemet, hvorfor der kan opstå problemer med pasword og snabel-a ved registrering af e-mail adresse. Layoutet kan ændres til dansk layout, vist nok direkte i menuen. Ellers skal du ind i Systemindstillinger, mens du er bootet op i Recovery mode.


76

0
19. januar 2020 @ 12:33
Novice

Tak for din tid og tak for hjælpen.

Jeg har før bootet fra samme USB ved almindelig formatering. Boot-stick`et, er formateret via 

Disk Creator og fungerer uden problemer

Tak

Mvh/Carsten Bonde