xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Problemer med mail
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


15

0
28. november 2019 @ 18:45
Nyt medlem

Hejsa

Nu forsøger jeg igen at få lidt hjælp til et problem, jeg ikke kan gennemskue.

For et par uger siden droppede jeg mit hidtidige mailprogram og overgik til macs eget mailprogram. Det er altsammen gået rigtig godt, og jeg importerede alle mails og undermapper fra min webspeed konto ind i mailsystemet.

Her til aften har jeg så rodet lidt med at se, om jeg kunne fjerne min @me konto, fordi hver gang min kalender vil sende mig en besked om en kalenderaftale, vil den bruge @me kontoen, som ikke er aktiv. Jeg har fundet ud af, at den ikke kan fjernes, men jeg har så forsøgt at gøre den så passiv som mulig. Altsammen meget godt.

Det, der så bare er mystisk, er, at jeg nu ikke længere får vist mine undermapper til min webspeed konto i mailprogrammet. Jeg har gemt disse i iCloud, så hvis jeg går i iCloud, ligger undermapperne med indhold der rigtig fint.

Hvordan pokker har jeg gjort - og hvordan pokker får jeg vist undermapperne i mailprogrammet igen? Gode ideer modtages med kyshånd.

På forhånd mange tak.

mvh Liros

  8
3
  380
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1129

127
28. november 2019 @ 19:20
Stormogul

Du har nok ikke flyttet dine mails over på webspeed konto, men på .me konto ... :D da du så har deaktiveret denne, forsvandt mails også.

så du skal aktivere kontoen igen, og flytte mail til den korrekte konto. :)

du vil i venstre side se, hvilken konto den mappe hører til, man skal bare lige være opmærksom på det... 


det kan også være, du fik kontoen "skjult" 

se billedet nedunder... der er 3 konti der, når du ruller musen over, så har du "vis/skjul" til højre for den linje. som gøre at den enten skjules eller vises... måske er det blot dette du fik gjort. 


og du burde i øvrigt også fjerne .me kontoen uden problemer...

det samme kan du gøre, og indstille hvad vil "standard" konto være. :)



15

0
28. november 2019 @ 19:23
Nyt medlem

Tak for svar. Du har sikkert ret, men jeg kan ikke helt ud af det, du skriver, finde ud af, hvordan jeg aktiverer kontoen igen :(



15

0
28. november 2019 @ 19:27
Nyt medlem

Jeg har ikke det billede, du viser - min konto ser således ud. Nedenunder kan jeg så se undermapperne for alle min mailkonti, men desværre ikke for webspeed kontoen. Og det er rigtigt - i begyndelsen havde jeg mine undermapper gemt på min mac direkte, men jeg blev enig med mig selv om, at det nok ville være bedre at gemme dem i iCloud. Hvordan får jeg mon aktiveret min @me konto igen. Den er ikke slettet, for jeg kan stadig se den i iCloud.


15

0
28. november 2019 @ 19:29
Nyt medlem


1129

127
28. november 2019 @ 19:32
Stormogul
liros skrev:

Jeg har ikke det billede, du viser - min konto ser således ud. Nedenunder kan jeg så se undermapperne for alle min mailkonti, men desværre ikke for webspeed kontoen. Og det er rigtigt - i begyndelsen havde jeg mine undermapper gemt på min mac direkte, men jeg blev enig med mig selv om, at det nok ville være bedre at gemme dem i iCloud. Hvordan får jeg mon aktiveret min @me konto igen. Den er ikke slettet, for jeg kan stadig se den i iCloud.

kan du se der hvor der stå "på min mac" ... det er der dine undermapper burde være for de forskellige konti.

det som du ser "på min mac" er egentlig det samme som på mit billede...


1129

127
28. november 2019 @ 19:36
Stormogul

for at aktivere eller tilføje en konto, så skal du ind under indstillinger > konti ... og klikke på + knap ....

og så skal du følge guide vælge "icloud" og tilføje email og kode...


15

0
28. november 2019 @ 19:48
Nyt medlem

Der står 2 mailadresse inde under "Accounts". Før var @me kontoen aktiv. Den gjorde jeg så passiv og gjorde @icloud kontoen aktiv i stedet. Når jeg nu forsøger at gå derind igen og gøre @me kontoen aktiv, kan jeg ikke få lov at gemme  det - hvordan pokker får jeg den til at blive aktiv på @me kontoen, mens jeg får flyttet mine undermappe???


15

0
28. november 2019 @ 19:50
Nyt medlem

Hov for søren - nu kom de lige ind igen allesammen. Tusind tak for hjælpen :) :) :)