xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Flytte mails fra Outlook 365
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


46

11
07. november 2019 @ 19:39
Let øvet

Jeg vil gerne vide om der findes en let måde at flytte mails fra Outlook 365 til Mail (Apples standard mailprogram).

Mac er bare en Pc med et æble
  14
6
  628

1129

127
07. november 2019 @ 19:47
Stormogul

det kræver at vi ved, hvor du har dine mail hen? hvem er din mail udbyder?

er mails på din maskine, eller ligger de på serveren hos din udbyder.

hvis du har en mail konto der understøtter Exchange/imap så ligger dine mails nok allerede på serveren. og i dette tilfælde er det blot at tiløje den konto i apple mail og så skulle det være på plads.

hvis din mail udbyder kun tillader pop3, så ligger dine mail nok på din maskine. og i dette tilfælde kan du nok gøre 2 ting.

eksportere dem til en format apple mail kan importere. eller, så kan du forsøge at trække dem over i apple mail. hvis du kan trække dem, så kan du prøve at trække en mappe ad gangen,



46

11
07. november 2019 @ 21:27
Let øvet

Alle mine mails ligger i forskellige mapper i Outlook på min Mac (ikke på en server Cloud e. lign.).

Jeg lukker outlook ned om ca. en uge og vil gerne have mine mails over i nye mapper på Mail.

Lige nu sender jeg dem til mig selv fra Outlook til mail.

I gamle dage kunne man eksporterer dem til fx. en usb og så importere dem efterfølgende. 

Mac er bare en Pc med et æble

2696

335
PallMei (Skribent)
07. november 2019 @ 22:08
Bit kongen

Er det den samme konto du vil bruge i Mac Mail?

Ellers kunne du sætte den konto op du vil skifte i outlook som imap (hvis serveren understøtter det) og drag/drop eller copy/paste alle mails fra den ene konto til den anden. Derefter skal du lige lade få tid til at oploade, men du kan godt tjekke i mac mail og de er der. Men sæt også kontoen op der som imap eller lignende, der ikke sletter på serveren efter de er hentet.

Selv hvis det er samme konto du vil benytte, kunne du måske opsætte den som en ekstra konto imap format i outlook og gøre den gamle inaktiv uden at slette den. Det kræver serveren understøtter imap og lidt mere opmærksomhed for at sikre at den gamle konto opsætning ikke sletter ligeså hurtig de hentes op på serveren.

Er også sikker på at du kan eksportere/importere. Apple mail kan importere Apple mail og mbox-format. Så hvis du kan eksportere det i outlook kan du give det et forsøg.


1129

127
08. november 2019 @ 05:12
Stormogul

har lige forsøgt... du kan nemt "trække" mapper over på skrivebord f.eks. og så kopiere den dem i mbox format, som apple mail kan læse.

så skal disse blot trækkes over i apple mail igen.


her er et par billeder der viser hvordan det kan gøres. på første billede trækker jeg min "sent" mails mappe over i en "outlook archive" mappe på skrivebordet, som jeg selv har lavet. 

på billedet 2 kan du se at det er én mbox fil der indeholder "sent" mappens mails. 





46

11
08. november 2019 @ 08:15
Let øvet

Jeg kan sagtens trække en mappe, med fx. 100 mails over på skrivebordet, men jeg har ingen ide om, hvordan jeg kopierer den (eller er de 100 mails enkeltvis) i det format du nævner og så får enten mappen smidt over i Mail, eller oprette en ny mappe og få de 100 mails smidt over (i det nye format).


Sekundært kan jeg ikke åbne den mappe, jeg trækker over på skrivebordet. Formatet kan ikke læses.

Mac er bare en Pc med et æble

2696

335
PallMei (Skribent)
08. november 2019 @ 08:57
Bit kongen
Macnut skrev:

Jeg kan sagtens trække en mappe, med fx. 100 mails over på skrivebordet, men jeg har ingen ide om, hvordan jeg kopierer den (eller er de 100 mails enkeltvis) i det format du nævner og så får enten mappen smidt over i Mail, eller oprette en ny mappe og få de 100 mails smidt over (i det nye format).


Sekundært kan jeg ikke åbne den mappe, jeg trækker over på skrivebordet. Formatet kan ikke læses.

Har du tjekket Apple Mail->Menu->Arkiv->Import postkasser->Arkiver i mbox-format

Er muligt at drag and drop også kan benyttes.

Hvis ikke det er mbox format, så prøv tjekke for eksport mulighed i outlook. Sikkert også under fil/arkiv menuen.


1129

127
08. november 2019 @ 09:00
Stormogul

når de skal ind i apple mail, så gør du det omvendte...

hiver filen over i mail, så vil den kopiere den der ind, i den struktur du nu har valgt. man kan nok også hoppe skrivebordet over, og trække mails direkte fra outlook over i apple mail. men jeg har ikke prøvet det. det er jeg ret sikker på kan godt lade sig gøre.

mbox filer er egentlig "tekst" filer, der blot indeholder alle dine mails lige efter hinanden. så hvis du egentlig gerne vil, kan du sikker åbne det med en text editor.



46

11
08. november 2019 @ 17:25
Let øvet

Selv når det lykkes er der dele der ikke kommer med. Blandt andet afsender og dele af teksten.

Mac er bare en Pc med et æble

1129

127
08. november 2019 @ 19:57
Stormogul

så tænker jeg at dine mail ikke er på computeren men måske stadig delvis på serveren.

men derfor burde outlook hente dem når du er i færd med at trække dem over.


46

11
08. november 2019 @ 20:31
Let øvet

Nej de er kun på min Mac. Any Way jeg har videresendt de ca. 300-400 mails enkeltvis

Mac er bare en Pc med et æble

1129

127
09. november 2019 @ 08:56
Stormogul

sådan kan man vel også gøre det. :D

du har forhåbentlig vedhæftet mails til en mail og derved sendt dem? eller blot videresendt?


46

11
09. november 2019 @ 10:06
Let øvet

Jeg prøvede først at vedhæfte flere ad gangen, men så endte de på Mail i et ikke ønsket format, så jeg måtte videresende enkeltvis. Det tog kun 5 timer ;)

Mac er bare en Pc med et æble

4586

390
09. november 2019 @ 11:49
FPU
Macnut skrev:

Jeg prøvede først at vedhæfte flere ad gangen, men så endte de på Mail i et ikke ønsket format, så jeg måtte videresende enkeltvis. Det tog kun 5 timer ;)

I det mindste slap du for at købe frimærker og slikke dem i nakken. :0)

Men det må have givet dig firkantede øjne til sidst. :-/

Way to go, Microsoft (not)!


1129

127
09. november 2019 @ 13:04
Stormogul

det der drag & drop har eksisteret i mange år, det burde kunne lade sig gøre at trække mails over. det virker i hvertfald helt fint også i outlook, når jeg på job skal sende flere mails til nogen, i den "originale" indpakning.

der er sågår en knap der hedder, "videresend som vedhæftet" ...