xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook vil ikke starte i Recovery Mode
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


13

0
06. november 2019 @ 21:32
Nyt medlem

Hej,


Min MacBook Pro primo 2015 brændte for noget tid siden sammen. Jeg fik konstateret at der skulle skiftes SSD. En ny SSD er sat i, men nu vil min Mac ikke starte i Recovery Mode eller Internet Recovery Mode. Jeg har prøvet at nulstille PRAM, og jeg har prøvet at starte op med at holde Alt nede, Alt+R, Alt+Cmd+R, Alt+Cmd+Shift+R. Intet virker, den starter bare op med blinkende spørgsmålstegn. 

Jeg har også prøvet at starte i Recovery Mode med den gamle SSD. Dette vil den heller ikke nu, selvom det virkede for mig for noget tid siden, inden jeg sendte den ind til et værksted.


Er det nogen der har en ide om hvad problemet kan være?

  6
0
  789

2696

335
PallMei (Skribent)
06. november 2019 @ 22:27
Bit kongen

Du har nulstillet pram/nvram, men prøv også at nulstille SMC

https://support.apple.com/da-dk/HT201295


13

0
06. november 2019 @ 22:48
Nyt medlem

Dette virker heller ikke, men tak for buddet 


2696

335
PallMei (Skribent)
07. november 2019 @ 09:46
Bit kongen

Prøv om du kan få start administration frem ved at trykke på alt-tasten under opstart

https://support.apple.com/da-dk/HT202796 

Hvis den ikke viser noget, så prøv Alternativ-Skift-Kommando-punktum for at indlæse option rom firmware (se afsnittet Kontroller, om der er Option ROM-firmware i ovenstående link). 

Rasmus Hartung skrev:

Hej,


Min MacBook Pro primo 2015 brændte for noget tid siden sammen. Jeg fik konstateret at der skulle skiftes SSD. En ny SSD er sat i, men nu vil min Mac ikke starte i Recovery Mode eller Internet Recovery Mode. Jeg har prøvet at nulstille PRAM, og jeg har prøvet at starte op med at holde Alt nede, Alt+R, Alt+Cmd+R, Alt+Cmd+Shift+R. Intet virker, den starter bare op med blinkende spørgsmålstegn. 


Du mangler den mest almindelige cmd+r, men det vil næppe gøre en forskel og jeg syntes du skal installere den nyeste med alt+cmd+r. Du kan læse om forskellene her:

https://support.apple.com/da-dk/HT204904 

Alternativt, prøv om du kan starte fra USB, hvis du har en usb-nøgle eller f.eks. eksternt kabinet til din gamle ssd. Hvis du har en anden Mac kan du lave en gendannelse usb

https://support.apple.com/da-dk/HT201372 

Jeg har også prøvet at starte i Recovery Mode med den gamle SSD. Dette vil den heller ikke nu, selvom det virkede for mig for noget tid siden, inden jeg sendte den ind til et værksted.


Undre mig at værkstedet ikke har tjekket at det virkede, jeg ville kontakte dem igen, hvis ikke du kan få det til at virke.

Jeg har tidligere løst tilsvarende problem med pram/vnram og smc-reset. Prøv evt. at lade den boot-bimle mindst 3 gange inden du slipper. I nogle ældre modeller lavede den yderlig nulstilling, men har muligvis ingen effekt.


4586

390
07. november 2019 @ 10:07
FPU

Det kan muligvis have noget at gøre med, at værkstedet kan have glemt at omformatere den nye SSD til Extended(Journaled) med GUID Partition Table, for ellers kan den ikke boote, og hvis disken ikke er blevet omformateret til en bootable Mac disk, er der jo heller ikke lavet en (usynlig) Recovery Partition.

Det burde jo ikke have betydning for boot over netværk, men i den her verden er der somme tider ingen logik i, hvordan hardware opfører sig.


13

0
07. november 2019 @ 12:18
Nyt medlem

Tak for input begge to. Desværre er der intet der virker.. 

Når jeg holder power knappen nede i længere tid kan jeg ikke engang få den til at starte op flere gange i træk. 


Den nye ssd er ikke formaterer, men når jeg sætter den gamle ssd i, så vil den heller ikke starte op i Internet Recovery Mode, hvilket den gerne ville inden jeg fik et værksted til at kigge på den.. 

Jeg må hive fat i værkstedet og høre hvad de har gjort siden min Mac ikke reagerer på noget mere..


2696

335
PallMei (Skribent)
07. november 2019 @ 13:16
Bit kongen
Rasmus Hartung skrev:

Tak for input begge to. Desværre er der intet der virker.. 

Når jeg holder power knappen nede i længere tid kan jeg ikke engang få den til at starte op flere gange i træk. 


Den nye ssd er ikke formaterer, men når jeg sætter den gamle ssd i, så vil den heller ikke starte op i Internet Recovery Mode, hvilket den gerne ville inden jeg fik et værksted til at kigge på den.. 

Jeg må hive fat i værkstedet og høre hvad de har gjort siden min Mac ikke reagerer på noget mere..

Ja, jeg tror også det er bedst at lade dem gøre jobbet færdigt.