xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Cubase 10 ctr. lyd
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
31. oktober 2019 @ 22:31
Seniormedlem

Pludselig kommer denne ved start af Cubase efter lang tids problemfri brug af Cubase:

Jeg forstår ikke helt meddelelsen - hvad skal jeg gøre. Uanset hvad jeg prøver at vælge er der ingen lyd.

Cubase starter og alt kører/ser ud som det skal, men ingen lyd.

  9
0
  488

2709

341
PallMei (Skribent)
01. november 2019 @ 06:05
Bit kongen

Er der lyd fra andre programmer?

Har du opdateret macOS? Sikkerheden strammes hele tiden og hvis det f.eks. er mikrofon du vil benytte skal du nok give adgang i systemindstillinger->sikkerhed & anonymitet

Køre du nyeste version af Cubase? Kan være en ny version er krævet, hvis Apple har strammet sikkerheden.


455

18
01. november 2019 @ 07:28
Seniormedlem
PallMei skrev:

Er der lyd fra andre programmer?

Ja, kun Cubase er uden lyd.

Har du opdateret macOS? Sikkerheden strammes hele tiden og hvis det f.eks. er mikrofon du vil benytte skal du nok give adgang i systemindstillinger->sikkerhed & anonymitet

OS 10.14.6 (bevidst ikke Catalina). Normalt hvis der er noget med ændringer i sikkerhed gør programmet opmærksom på dette og det gør Cubase ikke.

Køre du nyeste version af Cubase? Kan være en ny version er krævet, hvis Apple har strammet sikkerheden.

Cubase 10.0.40 built 284 aug. 2019 og Safari 13.03.

Beskeden skriver "The audio hardware using "Built-in-Audio" audio driver was removed from the computer". Jeg har ikke flyttet noget (bevidst) og hvad "The ausio hardware" er for noget har jeg ikke nogen anelse om.

Det eneste jeg mener der er ændret siden sidst jeg var på Cubase og alt virkede er en opdatering af Safari.


2709

341
PallMei (Skribent)
01. november 2019 @ 08:19
Bit kongen

Prøv en genstart af maskinen. Det kan være noget som er gået i baglås.

Ved audacity ikke håndtere tænd og slukning af bluetooth enheder ret godt uden at genstarte programmet, kan være cubase lider lidt af det samme.


455

18
01. november 2019 @ 09:23
Seniormedlem

Har prøvet genstart og recover - hjælper ikke.


4593

394
01. november 2019 @ 09:56
FPU

Jeg er ikke musiker og slet ikke Cubase-ekspert, men overskriften siger jo "Audio Hardware Removed", og det kunne tyde på et fysisk problem.

Har du ikke et eller andet stykke hardware koblet til din Mac, hvor du kan prøve at vrikke lidt på stikkene eller prøve med et andet kabel?


455

18
01. november 2019 @ 11:14
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

Jeg er ikke musiker og slet ikke Cubase-ekspert, men overskriften siger jo "Audio Hardware Removed", og det kunne tyde på et fysisk problem.

Sådan læser jeg det også.

Har du ikke et eller andet stykke hardware koblet til din Mac, hvor du kan prøve at vrikke lidt på stikkene eller prøve med et andet kabel?

Nej - og intet er ændret siden sidst, udover som sagt opdate af Safari.


455

18
01. november 2019 @ 11:37
Seniormedlem

Nå - nu kører det, dog ad omveje. Jeg ville for en sikkerheds skyld checke Cubase update (jeg havde dog pr. aug. 2019), men hver gang jeg ville indskrive mit produkt på Steinbergs (Cubase) hjemmeside crashede Safari - svare ikke. Så prøvede jeg på min gamle MBP 10.11.6 og Safari 11.1.2 og der kunne jeg komme videre. Der var så en opdatering, hentede den, kopierede den over på min iMac hvor Cubase skal køre og kørte opdateringen. Vupti, så virker det hele. Jeg tror at det har været Safariopdateringen der har drillet.

Tak for råd og bemærkninger.


4593

394
01. november 2019 @ 17:31
FPU

Rart at høre, at Cubase spiller(!) igen. Og at blive takket. Takker for takken. :0)

Husk i øvrigt, at Safari ikke er svaret på alt, og at f.eks. Opera eller Firefox kan komme ind på nogle hemmesider, Safari ikke kan komme ind på (og af og til vice versa).

Derfor kunne du nok have hentet den Cubase-update direkte på din iMac med en anden browser.


455

18
01. november 2019 @ 17:51
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

Derfor kunne du nok have hentet den Cubase-update direkte på din iMac med en anden browser.

Det havde jeg ikke lige tænkt på - og ja, med Firefox var der ingen problemer.