xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Printe dokument OG kommentarer (Pages 8.1)
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


386

8
30. oktober 2019 @ 14:11
Lærling

Hej

Jeg har et dokument med kommentarer. Jeg vil gerne have printet både dokument og kommentarer - kan det på nogen måde la' sig gøre? Jeg er villig til stort set hvad som helst ... :-(

  7
0
  435

186

13
30. oktober 2019 @ 14:30
Novice

Google siger flg.

Select File > Print and select Print with Comments in the Print dialog box. Open the Comments panel, click the Options button and choose Create Comment Summary from the drop-down menu.

Virker det ikke kan du prøve at export til .docx da det beholder comments

https://support.apple.com/kb/PH23728?locale=da_DK&viewlocale=en_US

Note: Comments and highlights aren’t visible in printed documents.

kan du ikke bare copy dem og så printe dem ved siden af ?


2709

339
PallMei (Skribent)
30. oktober 2019 @ 14:53
Bit kongen

edit: Ok, så det stod i titlen.

Hvilket program er der tale om?


2709

339
PallMei (Skribent)
30. oktober 2019 @ 15:08
Bit kongen

Har undersøgt lidt og som RPIs link siger, så understøtter pages ikke udskrift af kommentare. Så dine muligheder er at eksportere enten til den gamle Pages 09 eller docx og printe fra Word eller Libre-/Openoffice.


386

8
30. oktober 2019 @ 15:30
Lærling

Tak - det er (desværre) også, hvad jeg selv er kommet frem til.

Word-exporten 'går amok' og laver brødteksten dobbelt så bred, hvilket så gør at jeg både skal scrolle op & ned og till venstre & højre. Det er et flere hundrede sider langt dokument, der er korrekturlæst, og jeg bliver nødt til at kunne forhold mig til tekst og kommentarer samtidig. Originaldokumentet er skrevet i Word, korrekturlæseren har så kommenteret i Pages. 

Min løsning bliver så den noget bøvlede at sidde med to computere - læse i Pages og rette i Word. Og så må jeg bare gemme dette som en erfaring til senere: Ingen korrektur i Pages!


4593

393
30. oktober 2019 @ 15:37
FPU

Hvilke muligheder har du i Save as… i Pages?

Hvis du kan vælge f.eks. Word-formatet fra lokalmenuen, kan det være, at du får kommentarerne med over, så du kan se det hele på een gang i Word.


386

8
31. oktober 2019 @ 21:14
Lærling

Ja, jeg kan 'save as ...' i Word, men Wordfilen kan ikke printes MED kommentarerne. Så der er ingen vej udenom at sidde med de to systemer parallelt. Desværre. 


2709

339
PallMei (Skribent)
01. november 2019 @ 06:07
Bit kongen
mjanneh skrev:

Ja, jeg kan 'save as ...' i Word, men Wordfilen kan ikke printes MED kommentarerne. Så der er ingen vej udenom at sidde med de to systemer parallelt. Desværre. 

Det burde du kunne, hvis du printer den fra LIbre/Open-office og garanteret også Word.

https://help.libreoffice.org/Common/Comment_1 

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026574/word-print-comments-in-a-word-document