xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple flytter produktion af iPhones til Indien
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2268

156
15. oktober 2019 @ 18:27
ASCII jonglør

Apple flytter åbenbart produktion af iPhones fra Kina til Indien:

Apple plans to manufacture the iPhone 11 in India as iPhone XR is now produced there

 - og det kan jeg faktisk godt forstå. For alt det vrøvl med Kina, der åbenlyst er stolte af at være et forbandet modbydeligt diktatur - føj! Prøv at se, hvordan de hele tiden forsøger at presse Apple, Google, menneskerettighederne, ja, hele den vestlige demokratiske kultur ud af verdenen - simpelthen. For sådan er jeg faktisk efterhånden begyndt at opleve Kina. Deres goodwill her i huset er faldet ud over frimærkets kant. Færdig, bum!

Så held og lykke i Indien, Apple!   


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  9
2
  845

1139

12
16. oktober 2019 @ 01:54
Stormogul
Factory skrev:

Apple flytter åbenbart produktion af iPhones fra Kina til Indien:

Apple plans to manufacture the iPhone 11 in India as iPhone XR is now produced there

 - og det kan jeg faktisk godt forstå. For alt det vrøvl med Kina, der åbenlyst er stolte af at være et forbandet modbydeligt diktatur - føj! Prøv at se, hvordan de hele tiden forsøger at presse Apple, Google, menneskerettighederne, ja, hele den vestlige demokratiske kultur ud af verdenen - simpelthen. For sådan er jeg faktisk efterhånden begyndt at opleve Kina. Deres goodwill her i huset er faldet ud over frimærkets kant. Færdig, bum!

Så held og lykke i Indien, Apple!   


Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det her. diktatur ja det er rigtigt. Men hvis du kigger på arbejderens rettigheder tror jeg ikke der den store forskeld mellem Kina og Indien. Men godt for apple at de sparer 20% + kommer ind på det indiske markede. Uden produktion der, ingen salg af telefoner :) 


2268

156
16. oktober 2019 @ 08:06
ASCII jonglør

Du har nok ret mht. arbejdernes rettigheder i begge lande. På den anden side set har de så faktisk et arbejde.

Men Kina - dvs. de nuværende magthavere og deres modbydelige diktatur inkl. den digitale overvågning, ansigtsgenkendelse via allestedsnærværende kameraer, censur og fængslinger blot du har sagt et pip - alt det er som sagt stemt 100% ud herfra.

Tror ikke, at vi danskere i al almindelighed har nogen reel forestilling om, hvor forfærdeligt det egentligt er... 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

955

9
16. oktober 2019 @ 08:33
Veteran

Helt enig...

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

396

2
17. oktober 2019 @ 10:03
Lærling
Factory skrev:

Apple flytter åbenbart produktion af iPhones fra Kina til Indien:

Apple plans to manufacture the iPhone 11 in India as iPhone XR is now produced there

 - og det kan jeg faktisk godt forstå. For alt det vrøvl med Kina, der åbenlyst er stolte af at være et forbandet modbydeligt diktatur - føj! Prøv at se, hvordan de hele tiden forsøger at presse Apple, Google, menneskerettighederne, ja, hele den vestlige demokratiske kultur ud af verdenen - simpelthen. For sådan er jeg faktisk efterhånden begyndt at opleve Kina. Deres goodwill her i huset er faldet ud over frimærkets kant. Færdig, bum!

Så held og lykke i Indien, Apple!   


Jeg håber bare (måske lidt naivt?) at Apple ikke lader sig bruge som en brik i kampen mellem stormagter.
Handelskrige har det med at udvikle sig til rigtige krige.
Kina er et diktatur. Og USA er ansvarlige for millioner af menneskers død i krige bygget på løgne om masseødelæggelsesvåben. (Citat fra D. Trump)
Ingen af parterne fortjener støtte.
Men skal man købe en mobil fra et sympatisk land, må man nøjes med en gammel Nokia :)

  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

955

9
17. oktober 2019 @ 16:22
Veteran

Hmmm....der er da ikke noget sympatisk i at blande tjære i is og æblekage, eller i at smide alkohol på en saunaovn og så være sanseløs efter få minutter ?!?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2268

156
17. oktober 2019 @ 17:11
ASCII jonglør

Good Lord! Dét forklarer jo en del!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
17. oktober 2019 @ 17:57
FPU
Kenny Poulsen skrev:

Hmmm....der er da ikke noget sympatisk i at blande tjære i is og æblekage, eller i at smide alkohol på en saunaovn og så være sanseløs efter få minutter ?!?

Til gengæld fejer de deres skove (i hvert fald ifølge Donald Trump).

Det er da sympatisk. :0)


2709

339
PallMei (Skribent)
18. oktober 2019 @ 04:51
Bit kongen
Factory skrev:

Apple flytter åbenbart produktion af iPhones fra Kina til Indien:

Apple plans to manufacture the iPhone 11 in India as iPhone XR is now produced there

 - og det kan jeg faktisk godt forstå. For alt det vrøvl med Kina, der åbenlyst er stolte af at være et forbandet modbydeligt diktatur - føj! Prøv at se, hvordan de hele tiden forsøger at presse Apple, Google, menneskerettighederne, ja, hele den vestlige demokratiske kultur ud af verdenen - simpelthen. For sådan er jeg faktisk efterhånden begyndt at opleve Kina. Deres goodwill her i huset er faldet ud over frimærkets kant. Færdig, bum!

Så held og lykke i Indien, Apple!   


Jeg tror du lægger for meget i det. Det er stadig Foxconn og de fortsætter med at producere i Kina. Men de vil begynde også at producere iPhone 11 i Indien. Produktion i Indien er vist en del af et længere politisk forløb på at komme ind på det indiske market.

Må håbe det forløber mindre smertefrit end de nye 6s'er som de har måtte lave Service program på, som rygterne siger skyldes opstarts problemer af produktion i Indien, da jeg kraftig overvejer at købe en uprofessionel 11'er 🤞.


955

9
18. oktober 2019 @ 11:37
Veteran

Jeg kommer i virksomheder på noget der ligner global basis. 

For nyligt har jeg bla. haft dialog med en virksomhed i Indien, som viste sig at have noget af det bedste - hvis ikke bedste - indenfor arbejdsmiljø, medarbejderpleje og samfundsansvar.

Indien er mange ting, både laveste fællesnævner, men også højeste.

Bekymringen her bør måske gå mere på Foxcon...

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside