xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
"Ny" gammel MacBook Pro/Air
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


155

28
07. oktober 2019 @ 15:26
Novice

Hej

Jeg har en efterhånden noget slidt MacBook Air fra 2012. Den har sgu gjort det godt, og gør det også stadig "fint nok" til det forbrug, som den skal bruges til.

Når jeg skal game, eller lave tunge redigeringsopgaver, så bruger jeg nemlig min stationære PC med UltraWide skærm osv. men til de lette ting, som fx at vise billeder frem, AirDrop mellem iPhone og iPad, så jeg kan sortere og holde styr på billeder osv., let Word og Excel arbejde, samt surf på nettet, der kan jeg godt lide at bruge min MacBook Air. Det er nu engang nemmere lige at hive den frem i sofaen, eller tage den med under armen.

Dog er min Air fra 2012 ved at være lidt for langsom til mit temperament, så derfor vil jeg gerne ud og kigge efter en ny for mig, men brugt MacBook Pro/Air, som skal bruges til det samme forbrug, som lige beskrevet.

Hvis det var jer, hvor langt ville I så gå tilbage i model? Pro eller Air?

Om det er med Butterfly-taster eller ej, det betyder ikke det store, og er ikke nogen deal-breaker.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  1
0
  420

4586

390
07. oktober 2019 @ 20:34
FPU

Hej cpohd.

Som du selv skriver, skal du jo ikke bruge din fremtidige Mac til tunge regneopgaver.

Du har jo en Air i forvejen og er vant til den lave vægt og forholdsvis lange beatteritid. På den anden side kan en Pro mere end en Air; dem med DVD kan men nemt skifte RAM og harddisk på (standard 2.5'' SATA), dem uden DVD har til gengæld Retina-skærm, som er meget bedre end både Air's og DVD-Pro's skærme. Her er RAM'en dog loddet fast på bundkortet. ligesom på Air, så man kan ikke opgradere den. Derfor bør man købe en Pro Retina med så meget RAM som muligt.

Der er dog et alternativ til de to Mac'er, siden du ikke skal bruge en talknuser, nemlig MacBook. Den laves ganske vist ikke mere, og den er langt fra den hurtigeste bærbare Mac på markedet, men den har et enormt batteri for sin størrelse og et meget lille bundkort, som ikke udvikler ret meget varme. Derfor er der heller ikke nogen blæsere i den, og den er derfor helt lydløs.

Dit indlæg tyder på, at du vil ud og finde noget på brugtmarkedet. Jeg vil derfor foreslå, at du lægger dig fast på en maksimumpris og så støver genbrugsen igennem for MacBook Pro, MacBook Air, og MacBook, i den rækkefølge og så snupper den, hvor du får mest for pengene.

Lad i øvrigt være med at købe f.eks. en Air med kun 4 GB RAM, for du vil ret ofte opleve badebold. 8 GB er minimum i vore dage, men kan du finde en Pro med 16 GB på kanten af budgettet, eller måske endda lidt over, så overvej lige sagen en ekstra gang, for du køber jo ikke en Mac nu for at skifte den ud i 2020. Den skal arbejde for dig i en del år, og tendensen er større programmer og større OS'er og dermed større krav til hukommelse.

God jagt!