xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Strømforbru på iPhone 6, iOS 12.4.2.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


451

18
29. september 2019 @ 11:40
Seniormedlem

Det er sket et par gange før at strømforbruget pludselig forøges uforklarligt, også blot i stand by uden andet brug. Lige så pludseligt det er kommet, lige så pludseligt bliver strømforbruget normalt igen. Jeg har ikke noget automatisk aktiveret. Ikke det store problem, men hvorfor kan dette (sjælne) periodiske store strømforbrug opstå?.

  10
0
  660

1891

183
PowerPalle (Administrator)
29. september 2019 @ 11:56
Stormogul

Det har jeg prøvet og årsagen til min oplevelse var, at jeg havde slået automatisk opdatering af min App's til (altså aktiveret den funktion) på min iPhone. Det gav i mit tilfælde frit lejde til, at den danske <Saphe Link> app opdaterede sig automatisk og det viste sig at selvsamme nye version var en version med fejl, der således sugede ekstra på GPS funktionen i telefonen, der som konsekvens sugede på batteriet. I mit tilfælde var en dårligt udviklet version af <Saphe Link> således årsag til at min iPhone hurtigere end normalt blev drænet for batteri.

Indstillinger > Batteri > scrolle lidt ned og se listen over App's der forbruger mere end hvad god er og gør noget ved dem.

Håber, at det gav lidt input og inspiration.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

451

18
30. september 2019 @ 12:52
Seniormedlem

Natten over (22.00-08.00) i standby, fra 71% til 39% batteri. En gåtur i formiddag på 1 1/2 time i stand by fra 64% til 54% batteri. Jeg har checket, ingen automatiske gøremål. Jeg har genstartet og den er nu i lader og står på 100%.

Under batteri står der Beskeder 27%, Hjemme- & låst skærm 23%, Safari 17%, Mail 16%, Sonos 15% og AppStore og telefon hver 1%. Det er så forbruget indenfor de sidste 24timer og med skærm til i 1t 52m. Men det fortæller vel ikke andet end hvad programmerne har brugt. Fortæller det noget om hvor strømmen bliver af under stand by?.


8581

198
30. september 2019 @ 13:00
Poseidon

Man må vel forvente at systemet i sig selv ikke bruger ret meget, og at det derfor at apps som står for det meste af strømforbruget. Du kan evt. prøve at tvangslukke dine top 5 på den liste, inden du lægger dig til at sove? Men når låstskærmen står for 23%, så tror jeg generelt bare at dit batteri er ved at være lidt halvdødt.


2709

339
PallMei (Skribent)
30. september 2019 @ 13:44
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Natten over (22.00-08.00) i standby, fra 71% til 39% batteri. En gåtur i formiddag på 1 1/2 time i stand by fra 64% til 54% batteri. Jeg har checket, ingen automatiske gøremål. Jeg har genstartet og den er nu i lader og står på 100%.

Under batteri står der Beskeder 27%, Hjemme- & låst skærm 23%, Safari 17%, Mail 16%, Sonos 15% og AppStore og telefon hver 1%. 

Syntes beskeder er ret højt. Men du kan bedst selv vurdere om det er rimelig ud fra hvordan du har brugt telefonen. Hvis du f.eks. ikke har afspillet musik på Sonos, så er 15% også meget..

Det er så forbruget indenfor de sidste 24timer og med skærm til i 1t 52m. Men det fortæller vel ikke andet end hvad programmerne har brugt. Fortæller det noget om hvor strømmen bliver af under stand by?.

Ved at røre på grafen kan du få batteri-statistik time for time.


678

26
30. september 2019 @ 13:50
Veteran
Har du prøvet at lade telefonen løbe helt tør for strøm? Jeg har ofte oplevet, at hvis jeg har sjatladet min telefon i en længere periode, hvor den aldrig løber tør, så viser den ikke det reel batteriniveau. I de tilfælde har det virket at lade den løbe helt tør for strøm.

451

18
30. september 2019 @ 16:11
Seniormedlem

Jeg tvangslukker altid mine programmer når jeg er færdig med at bruge dem. Jeg er sjældent under 60% inden jeg oplader. Nu er den ikke helt ny, men som sagt er det sket nogle få gange før, at batteriforbrug bliver uforklarligt stort for så at blive normalt igen kort tid efter (nogle dage). I denne "storforbrugsperiode" har batterietværet  nede på 13% inden opladning.


678

26
30. september 2019 @ 17:35
Veteran

Prøv at lad den løbe hel tør.


4593

393
30. september 2019 @ 17:48
FPU

Hvis Vandermoses' tip ikke hjælper, så prøv at nulstille netværksindstillinger, for somme tider bliver de forvirrede og begynder at drikke strøm.

1. Gå til Indstillinger -> Generelt -> Nulstil -> Nulstil netværksindstillinger.

2. Tryk på "Nulstil" og bekræft. Telefonen genstarter, så hav din PIN-kode til SIM-kortet klar, hvis du ikke kan huske den.

3. Den genstart er faktisk kun en "pseudo-genstart", for apps, som var åbne, før telefonen blev nuslstillet, er stadig åbne efter genstarten. Sluk derfor eventuelt  telefonen på sædvanlig vis og start den igen.

4. Telefonen mister sit "kalde-navn" under nulstillingaf netværksindstillinger, så gå til Indstillinger -> Generelt -> Om og giv telefonen det navn, som den havde før (f.eks "Otto's Otter").

5. Hvis du bruger telefonen som internethub, skal din Mac eller andre devices nok have skrevet iPhone's password ind igen, næste gang de to devices skal forbindes trådløst.


451

18
03. oktober 2019 @ 10:07
Seniormedlem

Lige gennemført - så må vi se.


8581

198
03. oktober 2019 @ 11:54
Poseidon

Hvis du ikke har fået nyt batteri i 5 år på telefonen, så kan du også overveje om det er der problemet ligger. De melder ikke altid korrekt tilbage når de er så gamle.