xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
IOS 13
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


825

10
19. september 2019 @ 20:31
Veteran

Nogen der har fundet ud af hvor man manuelt kan

opdatere apps ?

Der er flere apps der ikke findes, så som “find venner” og så virker week cal ikke.

  31
0
  1422

825

10
19. september 2019 @ 20:32
Veteran

Sorry - to gange.


1493

39
19. september 2019 @ 20:36
Stormogul

tryk på dit bruger ikon i app storen.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

825

10
19. september 2019 @ 21:04
Veteran

Super - tak, har du fundet “find venner” app


2709

341
PallMei (Skribent)
19. september 2019 @ 21:07
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Super - tak, har du fundet “find venner” app

Den hedder bare Find nu er smeltet sammen med find my iphone.


2270

157
20. september 2019 @ 01:52
ASCII jonglør

Den nye Apple-app Genveje - helt ærligt, er det ikke blot en gimmick? Eller finder nogen af jer den brugbar? - og hvis, hvordan?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8586

198
20. september 2019 @ 08:18
Poseidon
Factory skrev:

Den nye Apple-app Genveje - helt ærligt, er det ikke blot en gimmick? Eller finder nogen af jer den brugbar? - og hvis, hvordan?

Jeg synes det er noget af det mest interessante Apple længe har lavet. Jeg har arbejdet med det, og gav kun op fordi jeg synes det blev lidt for roddet på en iPad når man virkelig fik lavt komplekse opsætninger. Og så var der kun begrænset Phillips Hue understøttelse da jeg kiggede på det, så jeg besluttede mig for at vente lidt med at rodde videre. Kommer de med en app til Mac, så springer jeg hovedkulds over det - Rygterne siger det kommer til macOS 10.15, så det krydser jeg fingre for.

 Reddit/r/shortcuts bliver det lystigt delt forskellige genveje, og rådgivet, såfremt du vil kigge nærmere på hvad man kan.


2270

157
20. september 2019 @ 09:08
ASCII jonglør

Tak for et godt svar, jeg checker det lidt ud. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2270

157
20. september 2019 @ 09:21
ASCII jonglør

Det er iøvrigt godtnok blevet en noget anderledes oplevelse at bruge tastaturet i iOS 13, skal lige vænne mig til fx den anderledes sensitivitet ved touch inde i tekster...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
20. september 2019 @ 09:46
Bit kongen
Factory skrev:

Det er iøvrigt godtnok blevet en noget anderledes oplevelse at bruge tastaturet i iOS 13, skal lige vænne mig til fx den anderledes sensitivitet ved touch inde i tekster...

Træls der stadig ikke er den nye stavekontrol og swipe på dansk. Er lidt træt af at skulle bruge gboard. 


2270

157
20. september 2019 @ 10:16
ASCII jonglør

En anden ting: det nye Dark Modequa den sorte baggrund vel bruge noget mindre strøm pga. den mindre lysmængde. Eller er det en misforståelse?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
20. september 2019 @ 10:31
Bit kongen
Factory skrev:

En anden ting: det nye Dark Modequa den sorte baggrund vel bruge noget mindre strøm pga. den mindre lysmængde. Eller er det en misforståelse?

Kun hvis du har en telefon med oled display.


8586

198
20. september 2019 @ 10:39
Poseidon

Har du en OLED skærm, er der dog nok en del at hente, i følge Appleinsider.


2270

157
20. september 2019 @ 11:29
ASCII jonglør

Okay, tak for info.

En anden ting: i Kalender på macOS kan man indstille begivenheders varighed til fx 30 min. som default. Men kan man virkelig stadigvæk ikke gøre det samme i det efterhånden ret avancerede iOS 13?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
20. september 2019 @ 12:20
Bit kongen
Factory skrev:

Okay, tak for info.

En anden ting: i Kalender på macOS kan man indstille begivenheders varighed til fx 30 min. som default. Men kan man virkelig stadigvæk ikke gøre det samme i det efterhånden ret avancerede iOS 13?

Jeg kan ikke se det er muligt på macOS. Er du sikker på at du bruger Apple's kalender app og ikke har udført en terminal kommando for at ændre det. Hvis du bruger Fantastical eller lignende på Mac, er jeg sikker på at du kan det samme ios13.


2270

157
20. september 2019 @ 12:34
ASCII jonglør

Jeg har ganske rigtigt fået sat default-tidslængde af oprettede begivenheder i macOS Kalender på min MacBook til 30 min, vha. Terminal-kommandoen "defaults write com.apple.iCal 'Default duration in minutes for new event' X", hvor X er tidslængden i minutter.

Begivenheder oprettet med default på 30 min. på macOS Kalender bliver ganske korrekt overført til iOS Kalender - men jeg vil blot gerne have samme funktion i iOS Kalender, således at jeg ikke ustandselig skal ind og ændre 60 min til 30 min. i de nyoprettede begivenheder på min iPhone. Det undrer mig, at dette ikke er blevet muligt.

Eller er det mon faktisk  det? Jeg kan blot ikke rigtig se det...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
20. september 2019 @ 13:26
Bit kongen
Factory skrev:

Jeg har ganske rigtigt fået sat default-tidslængde af oprettede begivenheder i macOS Kalender på min MacBook til 30 min, vha. Terminal-kommandoen "defaults write com.apple.iCal 'Default duration in minutes for new event' X", hvor X er tidslængden i minutter.

Begivenheder oprettet med default på 30 min. på macOS Kalender bliver ganske korrekt overført til iOS Kalender - men jeg vil blot gerne have samme funktion i iOS Kalender, således at jeg ikke ustandselig skal ind og ændre 60 min til 30 min. i de nyoprettede begivenheder på min iPhone. Det undrer mig, at dette ikke er blevet muligt.

Eller er det mon faktisk  det? Jeg kan blot ikke rigtig se det...

Nej, men du kan hente et tredjeparts kalender program der kan. Fantastical betegnes som en af de bedre (hvis ikke det bedste). Macos udgaven kan indstille det, så mon ikke også ios versionen kan. Har bare ikke lyst til at købe det for at tjekke.


2270

157
20. september 2019 @ 14:21
ASCII jonglør

Well, there you go. Fatter blot ikke, at det ikke er blevet gjort tilgængeligt med en indstillingsmulighed, når nu det samme forefindes i Kalender på macOS.


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
20. september 2019 @ 14:41
Bit kongen
Factory skrev:

Well, there you go. Fatter blot ikke, at det ikke er blevet gjort tilgængeligt med en indstillingsmulighed, når nu det samme forefindes i Kalender på macOS.

Jeg vil ikke sige det findes officielt på macOS, når det ikke er gjort tilgængelig i brugerfladen. 


2270

157
20. september 2019 @ 15:21
ASCII jonglør

Terminal Point Taken  

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1663

46
20. september 2019 @ 16:03
Stormogul

Arg noget der genere mig er at i mail appen skal man nu ind i en undermenu for at flytte til en mappe. Shit det er træls

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

678

26
20. september 2019 @ 16:48
Veteran
Pjock skrev:

Arg noget der genere mig er at i mail appen skal man nu ind i en undermenu for at flytte til en mappe. Shit det er træls

Synes da det fungerer nogenlunde som før? Du kan trykke hårdt på mailen, så kommer ‘flyt mail’ genvejen frem.


1663

46
20. september 2019 @ 17:04
Stormogul

Jo men når man er inde og læse mailen også vil smide den i en mappe, så skal man ind i en menu for at finde genvejen nu. Alle mine mails ryger i mapper, så bruger det ret meget. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

3580

34
21. september 2019 @ 07:29
Virtual Machine

Jeg har en iPhone 7 Plus og den er blevet ret sulten efter jeg opdaterede til iOS 13. Den kan godt bruge strøm selvom den ligger på bordet eller i lommen med slukker display.

Den sank 5% mens vis spiste i går, og 15% mens jeg cyklede hjem fra arbejde. Jeg spekulere hård på at lave en restore uden at bruge backup. Men hvis i andre også har lignende problemer, gør jeg ikke mere ved det og venter på iOS 13.

Jeg ved godt at det kan skyldes 3. parts app, så jeg har slettet dem som plejer at lave wrøwl. Det er alle ‘sladrehankene’ fra Facebook og Google der er blevet slettet. Nu får vi at se. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2709

341
PallMei (Skribent)
21. september 2019 @ 08:00
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:

Jeg har en iPhone 7 Plus og den er blevet ret sulten efter jeg opdaterede til iOS 13. Den kan godt bruge strøm selvom den ligger på bordet eller i lommen med slukker display.

Den sank 5% mens vis spiste i går, og 15% mens jeg cyklede hjem fra arbejde. Jeg spekulere hård på at lave en restore uden at bruge backup. Men hvis i andre også har lignende problemer, gør jeg ikke mere ved det og venter på iOS 13.

Jeg ved godt at det kan skyldes 3. parts app, så jeg har slettet dem som plejer at lave wrøwl. Det er alle ‘sladrehankene’ fra Facebook og Google der er blevet slettet. Nu får vi at se. 

Tjek batteri statistik for synder. En genstart efter opdatering, kan muligvis også hjælpe.


4593

394
21. september 2019 @ 09:46
FPU

Jeg har tidligere oplevet, at det hjalp at nulstille Netværksindstillinger, når min 5s'er blev strøm-grådig. Husk, at telefonen genstarter og derfor beder om SIM-koden, og at telefonen mister sit "navn", f.eks. "Far's Fede 'Fon", eller hvad man nu har kaldt den, så det skal skrives ind igen i Indstillinger under Generelt -> Om.

Du bør dog også være opmærksom på, at iPhones før har smidt strømmen hurtigt efter en opgradering, og at det som regel er blevet ordnet igen ved den første efterfølgende opdatering.

Jeg ville egentlig selv have opgraderet min 7'er fra 11 til 12 i går, men mens jeg lavede en iTunes backup, skiftede navnet på opgraderingen fra 12.3.1 til 13.0, også selvom den officielt først udkommer den 24. september. Surt (for mig), men der er vel ikke nogen måde at slippe for den 13'er på nu. Ellers vil jeg meget gerne høre om det.


2709

341
PallMei (Skribent)
21. september 2019 @ 10:00
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jeg ville egentlig selv have opgraderet min 7'er fra 11 til 12 i går, men mens jeg lavede en iTunes backup, skiftede navnet på opgraderingen fra 12.3.1 til 13.0, også selvom den officielt først udkommer den 24. september. Surt (for mig), men der er vel ikke nogen måde at slippe for den 13'er på nu. Ellers vil jeg meget gerne høre om det.

Ios 13 kom d. 19, det er 13.1 som kommer d. 24. Jeg forstår ikke dit problem, version 13 er flyvende på min 6s. Men hvis du ikke har Apple Watch, ville det give mening at vente til d.24.

Hvis du ville have opgraderet til 12, så skulle det nok have været den nyeste (12.4.1) for stadig at blive godkendt.


3580

34
21. september 2019 @ 12:32
Virtual Machine

Fejl fundet. Der er et problem med en 3. parts app. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
21. september 2019 @ 17:18
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg ville egentlig selv have opgraderet min 7'er fra 11 til 12 i går, men mens jeg lavede en iTunes backup, skiftede navnet på opgraderingen fra 12.3.1 til 13.0, også selvom den officielt først udkommer den 24. september. Surt (for mig), men der er vel ikke nogen måde at slippe for den 13'er på nu. Ellers vil jeg meget gerne høre om det.

Ios 13 kom d. 19, det er 13.1 som kommer d. 24. Jeg forstår ikke dit problem, version 13 er flyvende på min 6s. Men hvis du ikke har Apple Watch, ville det give mening at vente til d.24.

Hvis du ville have opgraderet til 12, så skulle det nok have været den nyeste (12.4.1) for stadig at blive godkendt.

Nå, OK, dato-koks hos undertegnede.

Nu har jeg ikke noget Apple-watch, så jeg har ingen grund til at opgradere nu.

Rart at høre, at 13'eren kan flyve, men der ER trods alt også meldt om batteri-problemer, så jeg holder lige vejret, indtil 13.1 er testet igennem. Tak for info.


569

1
22. september 2019 @ 16:40
Kaptajn

Fejl fundet. Der er et problem med en 3. parts app. 


Hvilken?

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

3580

34
22. september 2019 @ 16:58
Virtual Machine
Rasmus L. Knabe skrev:

Fejl fundet. Der er et problem med en 3. parts app. 


Hvilken?

Quora. Eller det troede jeg. Men probelet er opstået igen. Telefonen er så varm at hvis den bare blev fem grader varmere ville jeg brænde mig på den. Seriøst. Det kan ikke være sundt for telefonen det her. Jeg slukker den lige. Og så laver jeg en clean install på den. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
22. september 2019 @ 16:58
Virtual Machine

lige som en test. Så køler den ned ret hurtig når jeg slukker den. Men så snart jeg tænder den igen uden at starte nogle app så kan jeg mærke at dens temperatur stiger hurtigt. Så det hedder en wipe and gendan uden backup. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future