xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Blinkende mappe med spørgsmålstegn
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


13

0
05. september 2019 @ 08:51
Nyt medlem
Hej,
Min Macbook Pro Retina Early 2015 startede for nogle dage siden op med den blinkende mappe med spørgsmålstegnet i. 
I Recovery Mode er min harddisk ikke tilgængelig som startdisk og jeg kan ligeledes ikke finde harddisken i Diskværktøj. Istedet ser det blot ud som på vedhæftede billeder.
Jeg har haft åbnet min mac og alle ledninger samt harddisken, vil jeg mene, sidder som de skal. 
Min seneste backup på min Time Capsule er en måned gammel.
1) Kan jeg på nogen måde nå at tage en ny backup inden jeg gør yderligere?
2) Ville jeg kunne gendanne fra min nuværende sikkerhedskopi, eller vil problemet opstå igen?
3) Kan det være harddisk kablet eller skal jeg regne med at skulle have fingre i en ny harddisk?

Håber I kloge hoveder kan dele ud af jeres erfaring.

God dag

Med venlig hilsen
Rasmus Hartung 

  2
1
  856

2709

339
PallMei (Skribent)
05. september 2019 @ 10:01
Bit kongen

Prøv først en reset af nvram/pram ved at alt+cmd+p+r ved opstart og gerne til den har boot bimlet 3 gange for en sikkerheds skyld (nogle ældre modeller lavede ekstra nulstilling)

https://support.apple.com/da-dk/HT204063

Evt. Også reset af smc

https://support.apple.com/da-dk/HT201295 


349

3
05. september 2019 @ 12:59
Lærling

Har du mulighed for at tage harddisken ud, og prøve at starte den op som ekstern via kabel? I så fald du kan det, og det virker, lyder det som en god mulighed, at det er harddisk kablet.