xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Bøger / Ibooks
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


678

26
04. september 2019 @ 12:30
Veteran

Hej macnyttere. 

Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Nu er semestret startet, og jeg har som jeg plejer købt skolebogen i en e-bogsversion, så jeg kan læse den i app'en Bøger. Det plejer at virke, men denne gang driller den.

Når jeg åbner min bog i "Bøger", så åbner den op i "billedvisning" og ikke som en bog i "Bøger". Hvis jeg går ind under filen, højre klikker og trykker åben i "Bøger", så åbner den først app'en op, og derefter åbnes filen i billedvisning. 

Det virker ubeklageligt på iPad og iPhone, men den gider ikke rigtig på min Mac. Jeg har læst mig frem til, at det måske vil hjælpe at lave filen om til ePub i stedet for PDF, men det kan da ikke være nødvendigt, når det virker på andre enheder.

Er der nogle af jer der har haft det problem før, og hvordan løste i det?

Vh Rasmus

  4
1
  482

2696

335
PallMei (Skribent)
04. september 2019 @ 12:56
Bit kongen

Hvad er problemet med at læse den i billedfremviser?

Billedfremviser er den indbyggede pdf læser på Mac, men bøger er det på IOS.

Det er nok ikke så let at konvertere pdf'en til ePub.


678

26
04. september 2019 @ 13:41
Veteran

Det er ikke det samme at læse en bøg i billedfremvisning som i Bøger. Jeg synes det er langt mere behageligt at sidde i bøger, især om aftenen når man kan lave den i dark mode. Derudover husker bøger også hvilke side man er nået til.

Men filen er importeret i Bøger, så det undre mig at den ikke bare åbner PDFén der, for det bør den jo kunne.


2696

335
PallMei (Skribent)
04. september 2019 @ 14:51
Bit kongen
Vandermoses skrev:

Det er ikke det samme at læse en bøg i billedfremvisning som i Bøger. Jeg synes det er langt mere behageligt at sidde i bøger, især om aftenen når man kan lave den i dark mode. Derudover husker bøger også hvilke side man er nået til.

Men filen er importeret i Bøger, så det undre mig at den ikke bare åbner PDFén der, for det bør den jo kunne.

Pdf åbnes også på samme side som du var nået til på Mac. Er muligt at det ikke synkroniseres på tværs af platforme, hvis det er en feature ibooks/bøger.

Kan du ikke købe/hente den i anden format, for ellers er jeg bange for at du må leve med at det fungere sådan med pdf.

Tilføjet: mht. Dark mode, så er det nogle macos features som måske hjælpe lidt. Du kan invertere farverne med ctrl+alt+cmd+8 (hvis det ikke virker, så tjek systemindstillinger->tastatur->genveje->tilgængelighed).

Nogle af de nyere maskiner understøtter også Night Shift, som kan lyset varmere: 

https://support.apple.com/da-dk/HT207513 


678

26
05. september 2019 @ 16:10
Veteran
PallMei skrev:
Vandermoses skrev:

Det er ikke det samme at læse en bøg i billedfremvisning som i Bøger. Jeg synes det er langt mere behageligt at sidde i bøger, især om aftenen når man kan lave den i dark mode. Derudover husker bøger også hvilke side man er nået til.

Men filen er importeret i Bøger, så det undre mig at den ikke bare åbner PDFén der, for det bør den jo kunne.

Pdf åbnes også på samme side som du var nået til på Mac. Er muligt at det ikke synkroniseres på tværs af platforme, hvis det er en feature ibooks/bøger.

Kan du ikke købe/hente den i anden format, for ellers er jeg bange for at du må leve med at det fungere sådan med pdf.

Tilføjet: mht. Dark mode, så er det nogle macos features som måske hjælpe lidt. Du kan invertere farverne med ctrl+alt+cmd+8 (hvis det ikke virker, så tjek systemindstillinger->tastatur->genveje->tilgængelighed).

Nogle af de nyere maskiner understøtter også Night Shift, som kan lyset varmere: 

https://support.apple.com/da-dk/HT207513 

Tak for godt svar. Det hjælper på det, at kunne invertere farver - fedt fif!