xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Gylleklap i Safari: GÅ VÆK!
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2252

150
01. september 2019 @ 15:49
ASCII jonglør

Gud fader i skuret, hvor er jeg træt af hele tiden af få denne gylleklap smækket i hovedet, når man besøger et websted, her som eksempel DMI:

Er der dog ikke en indstilling i Safari eller en Terminal-kommando.....HVADSOMHELST!....der kan få det til at holde op?

På forhåbentlig og forhånd tak!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  11
2
  709

356

12
puggaard (Skribent)
01. september 2019 @ 16:13
Lærling


Apple support

Se nederst på siden 


3580

34
01. september 2019 @ 16:31
Virtual Machine

Jeg har samme problem med websites der kun vil huske ens indstillinger i max 24 timer. DMI er specielt grim til det, fordi den også glemmer alle andre personlige indstillinger et døgn senere. Det giver simpelthen ingen mening at lave noge indstilinger på den side overhovedet.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
01. september 2019 @ 18:20
puggaard skrev:


Apple support

Se nederst på siden 

Præcis.

Follow these steps to disable Location Services features in Safari:

  1. In Safari select Safari > Preferences.
  2. Click the Privacy icon in the Preferences window.
  3. Select the Deny without prompting option.

3580

34
01. september 2019 @ 18:37
Virtual Machine
iPhoneX skrev:
puggaard skrev:


Apple support

Se nederst på siden 

Præcis.

Follow these steps to disable Location Services features in Safari:

  1. In Safari select Safari > Preferences.
  2. Click the Privacy icon in the Preferences window.
  3. Select the Deny without prompting option.

Jeg tror vist at trådstarter vil have location service enabled som standard uden at den deaktiverer det igen efter 24 timer. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

150
01. september 2019 @ 19:15
ASCII jonglør

Naturligvis ønsker jeg lokalitetstjenester aktiveret, der er mange fordele ved det.

Linket til Apple Support vedr. indstillinger direkte i Safari er desværre ikke brugbart, da ingen af de muligheder, der vises på supporten, optræder under Safaris Indstillinger på min MBP macOS 10.14.6 med Safari version 12.1.2.

Vil egentlig helst have et godt råd til en brugbar Terminal-kommando, da jeg har erfaring med, at man den vej rundt kan lave indstillinger, som ellers ikke er tilgængelige via UI.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

285

6
02. september 2019 @ 07:41
Juniormedlem

Bruger du reklameblokker?

Jeg har ikke dette problem på DMI.


2252

150
02. september 2019 @ 08:18
ASCII jonglør

Ja, det bruger jeg - men det skulle da ikke betyde noget i denne sammenhæng - eller hür?

Og har du Lokalitetstjenester slået til i Systemindstillinger? Jeg kan også godt få den klap væk, men kun hvis jeg slukker for Lokalitetstjenester.

Og var jeg tvunget til at vælge mellem reklamer og gylleklap, ville jeg nok finde mig i gylleklappen istedet for den massive reklame-tilsvining af fx dagbladssiderne. 

Men det må da være muligt at komme problemet til livs med en finurlig Terminal-kommando? Har googlet det et par gange, men foreløbig desværre uden resultat....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
02. september 2019 @ 09:02
Virtual Machine

Der findes en form for automatic click check-box app der kan det du ønsker. Men jeg kan ikke huske hvad den hedder, og til hvilken browser jeg brugte den (Chrome?) Men jeg brugte den til nogenlunde samme formål du nu skal bruge den til nu. Det var bare et accept cookie concent auto click. Men conceptet er det samme hvor der skal klikkes ok/yes i en dialogbox. Fænomenet eksisterer som en plugin eller app. Sorry at jeg ikke lige kan huske det :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

150
02. september 2019 @ 09:18
ASCII jonglør

Lyder interessant, tak for det. 

Men den app benytter sig måske også af en Terminal-kommando bag sit UI? Det kunne man jo godt forestille sig. Så eksistensen af en sådan app kunne måske være en indikation på, at det er muligt at komme problemet til livs med netop en Terminal-kommando?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
02. september 2019 @ 09:27
Bit kongen

Er I ikke kørt lidt i skoven eller tager jeg fejl om det ikke blot er et spørgsmål om indstille safaris indstillinger->websteder->lokalitet og så tillade de sider man  ønsker og i bunden evt. tillade det mere generelt.

Det tidligere link var til en ældre version af safari, er link til aktuelle brugerhåndbog: https://support.apple.com/da-dk/guide/safari/ibrwe2159f50/mac 


2252

150
02. september 2019 @ 10:26
ASCII jonglør

Det var jo sådan, det skulle gøres - tusind tak for det, PallMei!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”