xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Langsom afvikling af php i Terminal
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
23. august 2019 @ 16:22
Seniormedlem
[post_text]
  17
0
  576

477

7
23. august 2019 @ 17:04
Seniormedlem

Glem det. Efter fem en halv time blev den endelig færdig og hvad var outputtet? 90 linjer!!! Der skulle have været flere tusinde, men der må jo være en fejl i scriptet.

Som skrevet: Glem det! Grrr :-(


1129

129
23. august 2019 @ 18:26
Stormogul

PHP er ikke den hurtigste når man skal arbejde med filer og mapper. og slet ikke når der er så mange.

Perl og bash er lynhurtige. 

Men igen, for at forsvare PHP, så afhænger det også hvordan man har skrevet koden. Måske er den måde koden er skrevet på, ikke optimalt til så mange filer/mapper.



186

13
23. august 2019 @ 23:26
Novice

Glem alt om PHP til den opgave der, det er ALT for langsomt bras til den slags, du skal have fat i Perl... Prøv at hent exiftool https://owl.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/index.html - Install det, åben din terminal og skriv flg ' exiftool /path/to/folder ' - self uden de 2 '' ... Så kan du nøjes med at vente 3 sekunder og ikke 3 timer :) Men USB ? Hvilken ? For de kan godt være pænt sløve... Anyway PHP er useless til det der.... Den scanner hele den mappe du smider ind i terminal... 


477

7
24. august 2019 @ 12:17
Seniormedlem

Ok, folkens. Det mit gamle script gjorde var at liste alle jpg-filer med deres dimensioner i px*px.

Jeg vil gerne at det virker på en overliggende mappe med under- og under-undermapper.


1129

129
24. august 2019 @ 12:24
Stormogul

find ~/Desktop/ -name '*.jpg' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \;

hvis du gerne vil have gemt output i en fil...

find ~/Desktop/ -name '*.png' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \; > ~/Desktop/log.txt



477

7
24. august 2019 @ 12:27
Seniormedlem

Desktop?

Og hvor i scriptet skal det fedtes ind?


477

7
24. august 2019 @ 12:28
Seniormedlem

Oooops, jeg lagde ikke lige mærke til hvilken tråd jeg var i, sorry.


1129

129
24. august 2019 @ 12:28
Stormogul

det er en kommando... du skriver det i terminalen som en kommando.

erstat "~/Desktop" med din sti, og så er det det.


477

7
24. august 2019 @ 13:57
Seniormedlem

find /Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/ -name '*.png' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \; > ~/Desktop/log.txt

find: /Volumes/EKSTERN/DACOCD: No such file or directory
find: i: No such file or directory
find: mapper/: No such file or directory


2709

341
PallMei (Skribent)
24. august 2019 @ 14:26
Bit kongen
Towle skrev:

find /Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/ -name '*.png' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \; > ~/Desktop/log.txt

find: /Volumes/EKSTERN/DACOCD: No such file or directory
find: i: No such file or directory
find: mapper/: No such file or directory

Fordi du har mellemrum i din sti. Prøv denne med anførseltegn

find "/Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/" -name '*.png' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \; > ~/Desktop/log.txt


477

7
24. august 2019 @ 16:37
Seniormedlem

Hmmm, nu kommer der en hel stribe "Error: Error querying file"


2709

341
PallMei (Skribent)
24. august 2019 @ 17:24
Bit kongen
Towle skrev:

Hmmm, nu kommer der en hel stribe "Error: Error querying file"

Hmm, lugter lidt af manglende rettigheder. Kommandoen virker fint her. Prøv med lidt vold og sæt sudo foran.

(ps. En anden måde at håndtere mellemrum er escape dem enkeltvis med \ eller bruge 'er. f.eks. 

find /Volumes/EKSTERN/DACOCD\ i\ mapper/ -name '*.png' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \; > ~/Desktop/log.txt

find '/Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/' -name '*.png' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \; > ~/Desktop/log.txt)


186

13
24. august 2019 @ 19:25
Novice

Altså hvis du vil finde JPG billeder, så skal du stoppe med bare at copy/paste ting ind i din terminal og så trykke på knappen, men liiiiige læse hvad der står, især hvis man også bliver bedt om at benytte SUDO (STOP NU ALTSÅ) En dag går det galt...

Du kan starte med at udskifte .png til .jpg og så escape dine path...

Men igen, exiftool, er bygget til præcis dette formål... Syntes du skal kigge på det. istedet for at sidde og bruge flere døgn på noget så simpelt som det her, det gør alt det du sidder og prøver at genopfinde :)

MacBook-Pro:~ macbookpro$ find "/Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/" -name '*.jpg' -exec sips -g pixelHeight -g pixelWidth '{}' \;

/Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/apple-icon-152x152.jpg

  pixelHeight: 152

  pixelWidth: 152

/Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/apple-icon-180x180.jpg

  pixelHeight: 180

  pixelWidth: 180


186

13
25. august 2019 @ 00:12
Novice

Her er forresten output fra exiftool.

macbookpro:~$ exiftool -R -s -ImageSize /Volumes/EKSTERN/DACOCD\ i\ mapper | sed $'s/========/\\\n/g'


 /Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/android-icon-36x36.png

ImageSize                       : 36x36


 /Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/apple-icon-180x180.jpg

ImageSize                       : 180x180


 /Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/Dobbelte/DACOCD 611-12 Gunnar Berg - Historical Recordings, Vol. 1/Soundfiles/611/android-icon-48x48.png

ImageSize                       : 48x48


 /Volumes/EKSTERN/DACOCD i mapper/Dobbelte/DACOCD 611-12 Gunnar Berg - Historical Recordings, Vol. 1/Soundfiles/apple-icon-152x152.jpg

ImageSize                       : 152x152

    5 directories scanned

    4 image files read

macbookpro:~$


477

7
25. august 2019 @ 16:00
Seniormedlem

Jeg har downloadet programmet, men hvordan starter man det? Jeg kan ikke finde ud af dine eksempler.


2185

44
25. august 2019 @ 16:39
ASCII jonglør
Towle skrev:

Jeg har downloadet programmet, men hvordan starter man det? Jeg kan ikke finde ud af dine eksempler.

Hvis det er installation af ExifTool, har du da læst Installing ExifTool - Macintosh OS X  ??

Og starter programmet gør du ved at benytte de kommandoer som er blevet postet.


1129

129
25. august 2019 @ 23:39
Stormogul

jeg ved ikke om 'exiftool' er en del af macos, som standard, men 'sips' er... 

så det vil være bedst at bruge 'sips' til opgaven. da det vil virke på langt det fleste macos installationer. i min verden, skal man altid forsøge sig med de indbyggede værktøjer, og se om man kan skabe et workflow, før man kommer i gang med alternativer.

*nix/BSD systemer kommer med ret stor vifte af værktøjer der kan håndtere det fleste opgaver.