xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Danskebank klar m ApplePay
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


1263

36
20. august 2019 @ 10:20
Stormogul

Så kom de også med☺️

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  15
0
  1151

955

9
20. august 2019 @ 11:43
Veteran

Hvad er fordele/ulemper ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

3580

34
20. august 2019 @ 16:26
Virtual Machine

Ulempen er at den fungerer som et kreditkort selvom man kun har et debit kort. Apple Pay kan altså tvinge saldoen i minus hvis man ikke har styr på hvor meget man bruger. 

En anden ulempe er at beløbet først bliver trukket 2-3 dage efter du har købe varen. Så man skal hele tiden have styr på ens økonomi med Apple Pay. Debit kortet hjælper ikke nogen længere. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

678

26
20. august 2019 @ 17:15
Veteran
Lars Sejerup skrev:

Ulempen er at den fungerer som et kreditkort selvom man kun har et debit kort. Apple Pay kan altså tvinge saldoen i minus hvis man ikke har styr på hvor meget man bruger. 

En anden ulempe er at beløbet først bliver trukket 2-3 dage efter du har købe varen. Så man skal hele tiden have styr på ens økonomi med Apple Pay. Debit kortet hjælper ikke nogen længere. 

Den udlægning der kan jeg ikke følge Lars. Har du kilder eller en side hvor det står på? 

Jeg bruger Apple pay gennem Spar Nord, hvor jeg har 3 kort tilknyttet. To af dem er mastercard, og der kan jeg se betalingen med det samme, men på mit dankort kan der rigtig nok gå et par dage - men det kan der jo også normaltvis. 


1493

39
20. august 2019 @ 17:33
Stormogul

Applepay bruger visa delen, og det er helt normal at det tager nogle dage før betalinger kan ses på ens bank konti.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

362

18
20. august 2019 @ 18:05
Lærling


Jeg bruger Apple pay gennem Spar Nord, hvor jeg har 3 kort tilknyttet. To af dem er mastercard, og der kan jeg se betalingen med det samme, men på mit dankort kan der rigtig nok gå et par dage - men det kan der jo også normaltvis. 

Jeg har ligeledes Spar Nord Bank, med 2 Visa/Dankort og eet Mastercard i min wallet.
Fælles for alle 3, er at der går flere dage før jeg kan se det på udtoget når jeg bruger ApplePay

Samson


1663

45
20. august 2019 @ 19:49
Stormogul

Altså jeg har spar nord også og der skal man kigge under reserveret for at se ens betalinger med Apple pay, for den reservere bare beløbet også går der nogen dage/ 1 uge så trækkes pengene, men de står låst indtil, så man kan ik brugere mere end der står på kontoen alligevel, da det er et debit kort.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1425

21
20. august 2019 @ 21:20
Stormogul

Jeg har Nordea, og der bliver beløbet trukket senest dagen efter købet. Jeg ser ingen ulemper. Har ikke brugt andet end Apple pay siden det kom. 


678

26
20. august 2019 @ 21:30
Veteran

Men det gør ens mastercard jo også normalt - den reserver beløbet, så man kan se det, men der går et par dage før det kan ses på kontoudtoget.


2185

44
20. august 2019 @ 21:42
ASCII jonglør
angelodk skrev:

Jeg har Nordea, og der bliver beløbet trukket senest dagen efter købet. Jeg ser ingen ulemper. Har ikke brugt andet end Apple pay siden det kom. 

Er det mastercard eller visa ?? - jeg benytter visa delen, og der kan godt gå 3-4 dage før jeg kan se transaktionen i deres wallet app - i netbank app'en går der så en dag ekstra.


3580

34
20. august 2019 @ 22:32
Virtual Machine
Vandermoses skrev:
Lars Sejerup skrev:

Ulempen er at den fungerer som et kreditkort selvom man kun har et debit kort. Apple Pay kan altså tvinge saldoen i minus hvis man ikke har styr på hvor meget man bruger. 

En anden ulempe er at beløbet først bliver trukket 2-3 dage efter du har købe varen. Så man skal hele tiden have styr på ens økonomi med Apple Pay. Debit kortet hjælper ikke nogen længere. 

Den udlægning der kan jeg ikke følge Lars. Har du kilder eller en side hvor det står på? 

Jeg bruger Apple pay gennem Spar Nord, hvor jeg har 3 kort tilknyttet. To af dem er mastercard, og der kan jeg se betalingen med det samme, men på mit dankort kan der rigtig nok gå et par dage - men det kan der jo også normaltvis. 

Jeg har to Visa/Dankort som begge er debitkort som jeg har hos Arbejdernes Landsbank. Jeg ved at de er debitkort, fordi jeg kan ikke overtrække på dem, hvis jeg bruger det fysiske kort i butikken. Men bruger jeg Apple Pay, så kan jeg godt bruge dem, hvor jeg så ser en negativ balance på mit kort 2-3 dage efter. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

678

26
21. august 2019 @ 07:03
Veteran
Lars Sejerup skrev:
Vandermoses skrev:
Lars Sejerup skrev:

Ulempen er at den fungerer som et kreditkort selvom man kun har et debit kort. Apple Pay kan altså tvinge saldoen i minus hvis man ikke har styr på hvor meget man bruger. 

En anden ulempe er at beløbet først bliver trukket 2-3 dage efter du har købe varen. Så man skal hele tiden have styr på ens økonomi med Apple Pay. Debit kortet hjælper ikke nogen længere. 

Den udlægning der kan jeg ikke følge Lars. Har du kilder eller en side hvor det står på? 

Jeg bruger Apple pay gennem Spar Nord, hvor jeg har 3 kort tilknyttet. To af dem er mastercard, og der kan jeg se betalingen med det samme, men på mit dankort kan der rigtig nok gå et par dage - men det kan der jo også normaltvis. 

Jeg har to Visa/Dankort som begge er debitkort som jeg har hos Arbejdernes Landsbank. Jeg ved at de er debitkort, fordi jeg kan ikke overtrække på dem, hvis jeg bruger det fysiske kort i butikken. Men bruger jeg Apple Pay, så kan jeg godt bruge dem, hvor jeg så ser en negativ balance på mit kort 2-3 dage efter. 

Okay, det var jeg ikke klar over. Det kan da godt være lidt farligt, hvis man ikke er klar over det - specielt hvis de helt unge begynder at bruge Apple Pay, og ikke er klar over det. 


1663

45
21. august 2019 @ 09:45
Stormogul

Altså jeg kan ik genkende det billede af at kunne trække over med Apple pay, lige så snart jeg har betalt med mobilpay i butikken kan jeg se det under reserveret beløb, så mit disponible beløb på kontoen er mindre, så jeg har aldrig kunne trække over på mit Apple pay tilknyttet mastercard debit. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

5

1
21. august 2019 @ 09:47
Nyt medlem

DP...



5

1
21. august 2019 @ 09:47
Nyt medlem

Forkert indlæg...   Sorry....



1014

0
22. august 2019 @ 21:52
Stormogul

Om posteringerne bliver vist hurtigt eller langsomt har tilsyneladende ikke noget med Apple at gøre, men med bankerne, der har forskellig "hastighed" ved Visa etc. 

Selv om jeg har styr på økonomien, så irriterer det også mig lidt at min normale bank (som bruger SDC) er langsom med Visa-posteringerne. Men de sidste 10 Apple Pay-køb kan ses i Apple's Wallet-app, med klokkeslet og lokation på kort - lidt smart. 

Og fordelene ved Apple Pay (hurtighed, nemhed og bedre sikkerhed end "normalt" kontaktløst) overstiger langt de små ulemper.

Elegant er også oplevelsen ved brug af Apple Pay til køb på nettet på en Mac. Det er næsten for let. På et splitsekund har man givet alle oplysninger om navn, mail, leveringsadresse osv., bare ved brug af Apple Pay. Intet skal tastes.

Nu mangler vi bare at Bank Norwegian også får Apple Pay, så man både kan betale let/hurtigt/sikkert, og samtidigt få en smule point/rabat. Norwegian kan i øvrigt sagtens vise Visa-"kreditkort"-forbrug hurtigt i en ellers primitiv netbank, først som reservation, og senere som bogført. (Norwegian har i øvrigt andre ulemper, bl.a en lusket PBS-betaling, men det er en anden snak).