xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp til en pensionistløsning: Min Fotostream e.lign.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
08. august 2019 @ 18:49
Veteran

Hejsa,

Min gamle svigermor der har en IPhone som hun kun anvender som TELEFON og lidt til at tage billeder. Hun er rimelig skrap til at sende og modtage sms’er. 

Hun vil gerne have en iPad så hun kan se de samme billeder på “en stor skærm” som hun siger. Hun kommer kun til at anvende den til at se fotos og ikke andet. 

Her tænker jeg “Min Fotostream” kan være en løsning, da hun kan ikke finder ud af andet end gemme et billede. Ikke noget med manuelt at overføre billederne. 

Men hvis billederne kun ligger der i 30 dage er det ikke så godt, da de skal blive liggende indtil de manuelt slettes. 

Endvidere kan man vel ikke anvende Min Fotostream uden WIFI, hvilket heller ikke er så godt. Men hun kan jo godt få sig internetforbindelse hvis det er det der skal til. 

Så, Min Fotostream eller Fælles Mappe eller iCloud Foto eller ....... ?? 

Men hvad vil I anbefale til sådan en gammel dame som fungerer mellem to enheder, så jeg ikke hver dag skal udføre “IT support”?

  7
0
  705

22

4
09. august 2019 @ 10:54
Let øvet

En nem mulighed er at bruge AirDrop (jeg mener også, at det virker uden WIFI, altså blot med Bluetooth).
Vælg billederne fra hendes iPhone, klik på 'Del'-ikon'et - hvis iPad'en er sat til at kunne modtage AirDrop, så vil den fremgå af popup-vinduet.
Se evt. mere her: www.macworld.co.uk


2581

84
09. august 2019 @ 11:03
Bit kongen
Dirla skrev:

Hejsa,

Min gamle svigermor der har en IPhone som hun kun anvender som TELEFON og lidt til at tage billeder. Hun er rimelig skrap til at sende og modtage sms’er. 

Skaf hende et anstændigt abonnement med, efter behov, nok data. 

Slå datadeling til på telefonen og sæt den nye iPad til at benytte den forbindelse. Den vil tilslutte selvstændigt når den ser  Tlf`en.

Alle billeder i iCloud. 

Det bliver ikke nemmere ikke det. 


65

2
09. august 2019 @ 14:18
Novice

Alternativt kan du opsætte en Google-konto, og så kan telefonon Synce alle billeder over på Google-kontoen.

Samme konto "indlæser" du så på iPad (mener at man kan sætte iPad til at downloade alle billeder i Google Fotos automatisk).

Så skulle hun så pludselig tage et billede med iPad, så kommer det også på telefonen.
Så har man også backup af alle billeder :)


8586

198
10. august 2019 @ 12:41
Poseidon

Hun kan bruge iCloud Foto Bibliotek. Der er jo 5GB inkluderet gratis, så det får hun nok ikke fyldt op. Og selv hvis det, er, er det kun 9,- om måneden for 200GB.

Og så kan hun få en iPad med 4G, og et abonnement, da det vil være betydeligt billigere end at få en fast internetforbindelse (30,-/måneden hos Oister for 3GB).


Og helt alternativt, såfremt hun har et TV, så kan hun få et brugt Apple TV til ~800,- og så bare Airplay'e hendes billeder direkte fra telefonen over på TV-skærmen. Har hun et nyere TV kan hun enda helt droppe AppleTV, da flere modeller har Airplay indbygget. Og det er ligefrem muligt at købe en helt nyt TV med Airplay 2 ned til 3000,- (Og enda billigere til efteråret), som er billigere end at købe en iPad, og så får hun jo immervæk en større skærm. :P


5

1
10. august 2019 @ 12:47
Nyt medlem
David Munch skrev:

Hun kan bruge iCloud Foto Bibliotek. Der er jo 5GB inkluderet gratis, så det får hun nok ikke fyldt op. Og selv hvis det, er, er det kun 9,- om måneden for 200GB.

Og så kan hun få en iPad med 4G, og et abonnement, da det vil være betydeligt billigere end at få en fast internetforbindelse (30,-/måneden hos Oister for 3GB).


Og helt alternativt, såfremt hun har et TV, så kan hun få et brugt Apple TV til ~800,- og så bare Airplay'e hendes billeder direkte fra telefonen over på TV-skærmen. Har hun et nyere TV kan hun enda helt droppe AppleTV, da flere modeller har Airplay indbygget. Og det er ligefrem muligt at købe en helt nyt TV med Airplay 2 ned til 3000,- (Og enda billigere til efteråret), som er billigere end at købe en iPad, og så får hun jo immervæk en større skærm. :P

Øhh... Det er da vist 7,-/md for 50Gb  og 25,-/md for 200Gb   :-)


8586

198
10. august 2019 @ 16:37
Poseidon

Ah ja, der var jeg helt ved siden af! Men 7,- er vel også endnu bedre end 9,-.. 8)


881

6
18. august 2019 @ 12:57
Veteran

Tænker at en iPhone + en iPad med Sim-kort og måske "Fælles Album" kan være løsningen?