xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iOS 12.4 Foto app fejler
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


3580

34
03. august 2019 @ 18:52
Virtual Machine

Oplever i også at både kamera app og Fotos app fucker helt vild engang i mellem?  

Vi har problemer på både iPhone 7+ og iPhone X. 

Det giver udfald på iPhone X hvor den er begyndt at mave dubletter af mange af de eksisterende billeder. Det er tilfældige billeder den gør det med. 

Når man filmer på den, kan kameraet få en spasme hvor den lige laver hele billedet mælkevidt i et sekund inden den hopper tilbage til normal farve og fokus igen. Det gør sig gældende på begge telefoner. 

På iPhone 7+ staller kamera app tit og nogle gange bliver telefonen så langsom, at den slet ikke kan bruges. Det eneste man kan gøre er at vente på at den finder sig selv, eller genstarter. 

Det er nogle problemer vi ikke før har haft. Hvis i har erfaret det samme, hvordan fandt i frem til en løsning som man kan bruge kamera app og Foto app som hvis de var rock solid?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  10
0
  588

8581

198
03. august 2019 @ 19:26
Poseidon

Jeg har en 5S og oplever ingen af de problemer du nævner, og jeg bruger mit kamera og iCloud Photo Library ret meget. Du kunne overveje at prøve at nulstille telefonen?


3580

34
03. august 2019 @ 19:48
Virtual Machine
David Munch skrev:

Jeg har en 5S og oplever ingen af de problemer du nævner, og jeg bruger mit kamera og iCloud Photo Library ret meget. Du kunne overveje at prøve at nulstille telefonen?

Telefonerne? Ja da. Det bliver også enden på det. Og det er også noget jeg plejer at gøre. Altså lave en Windows 98 på mine telefoner. 

Men lige denne her gang, så er det lidt anderledes, fordi samme problemer figurerer på to forskellige telefoner med 3-4 år mellemrum. iPhone 7, 8, 10. Er der tre år mellem dem, hvis de begge er købt tæt på udgivelsesdatoen? De har intet tilfældes andet end et design med flotte buede kanter. Og når glitches sker på denne måde, begynder det at pirre min nysgerrighed. Det er derfor jeg begynder med at spørge her.

Personligt tror jeg, at det er en ny fejl der er dukket op i 12.4. Og med alle de softwarefejl der er dukket op siden iOS 11, så er jeg sikker på at jeg har fanget et par nye (igen).


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
03. august 2019 @ 20:17
Poseidon

Kører du en backup ind hver gang du gør det? For så vil det jo forklare hvorfor det kan ske med forskellige telefoner, hvis der er en fejl i den som følger med hver gang.


3580

34
03. august 2019 @ 20:29
Virtual Machine
David Munch skrev:

Kører du en backup ind hver gang du gør det? For så vil det jo forklare hvorfor det kan ske med forskellige telefoner, hvis der er en fejl i den som følger med hver gang.

Nej egentlig ikke. Jeg har altid lavet en "clean install" på mine telefoner, lige som du også påpeger - altså uden at genindlæse backuppen. Jeg er nemlig godt klar over, at det gør at man kan risikere at kopiere en fejl frem og tilbage mellem telefon og backup i det uendelige. Det har dog været rigtig lang tid siden nu at jeg har lavet en "clean install". Så det kan da godt være at det er ved at være på høje tid. Men der er så også lige en anden ufortalt grund til at jeg tøver med at lave backup på begge telefoner. Der skal jo configureres og downloades et hav af apps til både mig og konen. Og de apps skal så lige også configureres og passwords skal gemmes osv.. Det er en ret triviel opgave for os begge at begynde på den slags. Og det er jo ikke lige just en eftermiddagstjans. Så derfor tøver jeg også. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

5

1
04. august 2019 @ 09:25
Nyt medlem

Absolut ingen problemer her....  Og fruen har en 7'er og jeg en X'er... Foto kører helt perfekt både som billed og video...


3580

34
04. august 2019 @ 10:49
Virtual Machine

Ok gutter. Tak for hjælpen. Jeg laver en ‘clean install’ raid på samtlige devices hjemme hos os i næste uge. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
04. august 2019 @ 22:53
Virtual Machine

Lige for en sidste note. Så er Fotos også begyndt at lave problemer på min Mac. Det er første gang jeg ser den slags problemer. Men det bliver en "clean install" i næste uge :)

Jeg skulle bare åbne et billede 


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
04. august 2019 @ 23:09
Virtual Machine

Clean install   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
04. august 2019 @ 23:14
Poseidon

En seperat backup af dit fotobibliotek er nok en god ide, og evt. en eksport, for det ser ud som om der er et dybere problem et sted.


3580

34
05. august 2019 @ 07:31
Virtual Machine

  Jeg går igang med kirurgisk præcision

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future