xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Har du stået mellem iPad Pro eller MacBook Pro?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


155

28
26. juli 2019 @ 12:34
Novice

Hej

Jeg står uden laptop p.t. og har set på de nye MacBook Pro. Tænker på, jeg gerne vil se på den 13” til 15.999 kr. og så opgradere til 16GB RAM. 

Jeg skal redigere billeder fra mit DSLR, samt 4K video fra mit kamera, iPhone og min Mavic 2 Pro drone. Jeg har Lightroom og FCPX. 

Er der nogen der har haft dette behov, som i stedet gik med en iPad Pro 12.9” i stedet? Den nyeste model fra 2018 er jo ret lælker og iPadOS ser jo genialt ud, af den smule jeg har prøvet det. 

Jeg er dog bekymret for, om jeg kan ændre mit workflow til en iPad Pro. Og nå ja, så har jeg heller ikke mulighed for FCPX, men skal bruge fx LumaFusion i stedet. 

Men hvis du har stået i samme situation, så hører jeg gerne dine overvejelser og dit valg 😀

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  4
0
  533

1663

45
26. juli 2019 @ 15:57
Stormogul

Jeg solgte min imac 27” 5K og købte en ipad pro 12,9” og har ikke fortrudt men laver så heller ik så meget redigerings arbejde men nyder at sidde med den og glæder mig rigtig meget til iPadOS. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

678

26
27. juli 2019 @ 12:36
Veteran

Jeg er helt enig med Pjock. På mit hjemmekontor har jeg en ekstern 27” skærm, som altid er sat til min Macbook Air, hvilket jeg førhen har brugt dagligt. Men efter jeg har fået min iPad Pro 11”, har jeg næsten ikke brugt min Macbook. Den er lynhurtig - langt hurtigere end computeren, og så dækker den langt de fleste behov. Dog vil jeg anbefale at købe et tastatur med til den, da det gør en stor forskel, hvis du vil bruge den som din primære maskine.

Mht. Billederedigering, så har jeg aldrig oplevet problemer eller irritationer over ipadén i Photoshop - dog gør Apple Pencil en stor forskel i selve redigeringen, da det ikke er ligeså præcist at sidde med fingeren. 


1663

45
27. juli 2019 @ 15:13
Stormogul

Glæder mig mega til desktop browser, det bliver lækkert. Jeg er ik så god til alle de ting der gør multitasking godt og mangler lidt mulighed forvf.eks at youtube kunne køre i baggrunden eller pip uden man skal betale for det i app’en. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1129

128
27. juli 2019 @ 19:58
Stormogul

du kan sikkert nemt omstille til nyt workflow. spørgsmål er mere, om den model apps kører med, er holdbar på en ipad.

der er en tendens til at apple tvinger udviklere at bruge abonnement tjenester fremfor, køb og glem. så når du endelig har fundet dig en app du gerne vil have, så er den fint nok til X, men så vil du bruge Y og de vil have penge for Y delen... om 2-3-10 udgivelser senere så udvikler de Z og det vil de have penge også for. nu har du så fordoblet din udgift fordi du gerne vil have noget en funktion. Og selvfølgelig skal udviklere have penge for deres arbejde, men skal du absolut have det som abonnement? specielt hvis det er noget der vil kun bruges en begrænset antal gange om måneden eller året.

man kan opsige abonnement... men kan man følge med når der er 30 apps og hver i ser har et eller andet du kan bruge og ikke skal bruge... det er til at få grå hår af...

når det så er sagt... så er i min verden præcision lidt svingende op ipad. det er fint når du skal trykke og ramme noget. for så er knappen lavet tilpas stor til nemt at kunne ramme den. men når du skal lave billede redigering og der er 30 sliders du skal indstille og der skal indstilles med en tiende del af enheden. så skal du enten skrive det ind, eller fiffle med det i flere omgange for at ramme det. samtidig hvis du arbejder repetitive opgaver, kan du ikke automatisere dem.

jeg bruger min ipad pro 10" som bærbar maskine, som jeg "slæber" frem og tilbage mere eller mindre alle steder. men jeg bruger den sjældent til noget redigering af billeder i stor stil. et eller to billeder er fint og kan også manipulere billeder. men igen præcision er langt fra noget man har på en desktop. 

jeg har iPencil også, og det er noget nemmere, men det er lidt unaturligt stadig. hvis jeg skal tegne eller male, så er det stadig efter flere år, unaturligt for mig at tegne det på min ipad. det er ikke skidt, men jeg savner frihed på et eller andet måde, som papiret giver. og det er måske ikke noget du skal bruge din ipad til, men blot for at give dig info om at pencil ikke er guds gave til mennesket. det er apples produkt. :D

måske vil ipados gør ting nemmere/anderledes det vil tiden vise...