Hej,
Jeg kan ikke på nogen måde nulstille adgangskoden til Apple ID.
Alle vegne føres til denne side: https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid og det ender altid med, at jeg skal taste det tilknyttede mobilnummer til, som ikke eksisterer.
Den tilknyttede e-mail eksisterer, men den kan jeg ikke få noget sendt til.
Siden med kontrol-/sikkerhedsspørgsmål kan jeg heller ikke se nogen steder.
Hvad gør man for at nulstille adgangskoden? Nogen gode idéer?
Prøv at følge Apple's vejledning, der står at du bliver om at bekræfte dit telefonnummer, skal du vælge 2 faktor metoden:
https://support.apple.com/da-dk/HT201487
Som også har en vejledning til, hvis man ikke modtager mail, men det kræver at du kommer frem til at kunne få sendt en mail.
Jeg tror, at det står sløjt til med at komme i mål, hvis jeg forstår dig korrekt. Altså, at du ikke har tilknyttet et mobilnummer samt du ikke kan modtage mails på den registrerede email-konto. Uden et af disse tiltag tror jeg, at det er et no-go.
Ring til Apple Support. De hjalp mig engang i lign. situation og fordi jeg var for "doven" til at prøve alt muligt. Den korte version: Min gamle far havde fået nyt mobilnr. da han fik Android og havde fået ny mailadresse. Han skiftede til Android uden at skænke sit Apple-id en tanke. Da han så fik iPhone igen, så kunne han jo ikke komme ind. I stedet for at rode med alt muligt, så hjalp jeg ham med at ringe til Apple. De skulle bruge legitimation samt et samtykke, og så åbnede de op for ham, og knyttede Apple-id'et til en ny mail.
PowerPalle skrev:Jeg tror, at det står sløjt til med at komme i mål, hvis jeg forstår dig korrekt. Altså, at du ikke har tilknyttet et mobilnummer samt du ikke kan modtage mails på den registrerede email-konto. Uden et af disse tiltag tror jeg, at det er et no-go.
Det er kun det tilknyttede mobilnr. der ikke kan bruges, da det ikke eksisterer mer. E-mail er ok, men alle Apples links mv. ender samme sted, nemlig at jeg skal taste mobilnummeret ind ....