xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
På grådens rend
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
07. juli 2019 @ 23:43

Problem 


Har en mac book pro Late 2013 købt i 14. Har fast High Sierra som virkede fint 

Prøvede så st installere mojave. Virker fint. 

Prøver at opdatere mpjave så siger den fejl ppm003 slår den op og siger noget med en ram eller anden block fejl.


Så prøver alligevel at opdatere så nu kan jeg ikke åbne min startup disk overhovedet. 






  7
0
  872


0
07. juli 2019 @ 23:44

Jeg prøver mac startup mode og vælger disk men så kommer stop tegnet. Har nogle billeder fra et bryllup på computerne. Så kan ikke bare formatere disken. 



0
07. juli 2019 @ 23:49

PPM003 and PPM004 are error codes that indicate an issue with the onboard memory.

If you want us to help you, you should at least specify the model of the device returning those error code


1641

24
08. juli 2019 @ 00:19
Stormogul

Prøv at fjerne en RAM-blok ad gangen....?  Det kunne tyde på RAM-fejl i pos 3...

Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

127
08. juli 2019 @ 00:21
Stormogul

jeg vil prøve den simple løsning...

tage RAM ud, puste støv af og sætte dem ind igen. evt. først kun en og se om computer tænder og virker. efterfølgende sætte de andre  ind igen en ad gange, og test imellem.

det kan sagtens være blot der er dårlig kontakt på eller en af dem der er defekt.


1493

39
08. juli 2019 @ 07:12
Stormogul

2013 var året apple begyndte med onboard ram i deres mbp, hvis hardwaren skal kigges på vil jeg foreslå mactekniker her på siden. Nogen der kan hjælpe med hans firma link?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2696

335
PallMei (Skribent)
08. juli 2019 @ 09:26
Bit kongen
Rasmus Lauritsen skrev:

2013 var året apple begyndte med onboard ram i deres mbp, hvis hardwaren skal kigges på vil jeg foreslå mactekniker her på siden. Nogen der kan hjælpe med hans firma link?

https://www.macmo.dk/

Altid super service med ham og han har netop reddet mine 2 maskiner, så vil også anbefale ham.


931

67
08. juli 2019 @ 17:22
Veteran

Ja. Den model har RAM loddet i Logic Board’et så det er desværre ikke bare lige at tage dem af og puste. Det kræver udskiftning af en eller flere NAND chips hvilket er en større operation. 

Billederne kan dog sikkert godt reddes uanset om du vælger reparation af dit logic board eller ej (medmindre du er kommet til at slette din harddisk eller lign.)

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”