xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Politiken idag: MBP-tastatur får tæsk!
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2252

151
29. juni 2019 @ 10:19
ASCII jonglør

Nu kan jeg ikke lige finde et link, men i tillægget Politiken Lørdag i dag d. 29.6.19 er der på siderne 4-7 (yes, fire (4) hele sider!) en feature med titlen Ubrugeligt tastatur på MacBook gjorde mig rasende og rådvild. Det er skrappe sager! 

Ikke mindst fordi Politiken med denne feature reelt søsætter en decideret nålestiks-kampagne, der stiller et skarpt spørgsmål ved Apples ellers så gode image som innovativt design-ikon. Det fremgår ikke alene af artiklen, men sandelig også når man læser den indsatte faktaboks:

Skriv til Politiken om MacBook

Politiken undersøger sagen om flade MacBook-tastaturer, der ikke virker. Du kan skrive en mail til os, hvis du vil dele din oplevelse. 

Vi vil også gerne have informationer fra dem, der arbejder med salg, reklamationer og reparationer af MacBook, om hvordan I oplever problemstillingen. 

Du må meget gerne skrive, hvis du selv har løst dit problem med taster, der ikke virker, fx ved at udskifte enkelte taster på MacBooks med det nye “sommerfugletastatur” (de fleste modeller siden 2015).

Har du andre problemer med reparationer af Apple-produkter, er du selvfølgelig også velkommen til at rette henvendelse til os. 

Skriv en mail til journalist Anders Legarth Schmidt på anders.schmidt@pol.dk

Det er da kampagne-journalistik, der træder målrettet og hårdt ned på Apples nosser/skamlæber med rustne pigsko (den ikke-relevante kønsspecifikke grovhed bedes overstreget). Og kære Apple: velfortjent må man vel sige. 

Nu må vi så se, hvor højt Apple kan hyle.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  16
4
  1523

2252

151
29. juni 2019 @ 15:43
ASCII jonglør

Så kom featuren frem på Pol.dk, abonnenter kan læse den herunder online - bemærk de skiftende fire tegninger øverst på siden  :

Jeg elskede helt seriøst min MacBook, men et udueligt tastatur gjorde mig rasende, vanvittig og rådvild

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1263

36
29. juni 2019 @ 22:18
Stormogul
Factory skrev:

Skriv en mail til journalist Anders Legarth Schmidt på anders.schmidt@pol.dk

Nu må vi så se, hvor højt Apple kan hyle.

Nu har jeg skrevet - og hylet - til Anders Schmidt.... min MBP har fået renset tastaturet een gang samt fået skiftet topcase to gange 😡

for øvrigt tror jeg ikke Apple reagerer....

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2252

151
30. juni 2019 @ 00:27
ASCII jonglør

Kigger man featuren igennem med "kosmopolitiske" briller - så kunne man godt anlægge den synsvinkel, at her har vi et typisk dansk produkt. Med typisk mener jeg her den ligefremme tone og dermed også den afslørende effekt.

Husk på, at vi lever i det land, som skabte H.C.Andersen, det land som eventyret om "Kejserens Nye Klæder" bliver fortalt fra. Barnet som sandhedsvidnet. Prøv også at tænke på Muhammed-tegningerne, de var også ligefremme, afslørende, og blev af den grund visse steder ikke særlig vel modtaget - uden sammenligning iøvrigt, naturligvis.

Prøv at forestille jer, hvad der ville ske, hvis nogen oversatte denne feature inklusiv de fire fluktuerende udtryksfulde tegninger - og sendte dem til internationale amerikanske medier som fx New York Times, CNN, Newsweek etc. Reaktionerne og de efterfolgende virkninger godt kunne blive ret omfattende. I en sådan situation kunne man vel nok fremtvinge en reaktion fra Apple. For det er et ret vigtigt element i deres brand, de her skal beskytte: den tekniske troværdighed i Apple-innovationerne, som retfærdigør deres uhyrligt høje priser.

Men jeg overdriver sikkert. det håber jeg i det mindste. For jeg ville egentlig blive langt gladere, hvis Apple fik det forbistrede sommerfugle-tastatur til rent faktisk at flyve.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

155

28
30. juni 2019 @ 07:49
Novice

Er jeg den eneste jeg kender, som rent faktisk synes Butterfly tastaturet er nice og hurtigt at skrive på? Jeg hader at der er så mange sager med, at det går i stykker, men selve tasterne og den tactile feedback jeg får når jeg skriver synes jeg er helt perfekt. Mine fingre danser henover tasterne meget hurtigere end med membran taster eller mekaniske tastature med lang travel på tasterne. 

Hver sin smag 😳 og jeg er vist i undertal. 

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

2252

151
30. juni 2019 @ 09:14
ASCII jonglør

Det er virkelig rart at høre - og nej, jeg tror faktisk ikke, at du er i undertal, tværtimod. Der er åbenbart blot alt for mange brugere, der oplever fejl på deres tastaturer. Derfor er det rimeligt at give problemet en ordentlig gang omtale = et spark bagi til Apple via kampagne-journalistik. Havde der været få, havde sagen jo stillet sig ganske anderledes.

Og din positive oplevelse af sommerfugle-tastaturet forpligter dig vel også til at skrive til journalist Anders Legarth Schmidt på anders.schmidt@pol.dk med denne.. For han virker ærlig talt lidt nede i kulkælderen, den stakkels mand  


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

136

2
30. juni 2019 @ 16:41
Novice

Her i huset har vi to MBP, der fungerer fint. Den ene havde et hængende e, men da hele tastaturet fik en gang støvsugning var problemet løst. Dog er det en møgsag for Apple, der som regel nægter at svare på oplagte problemer, men i denne sag ser mere fremkommelig ud. Den stakkels journalist havde købt sin MB i humac. Macnyt advarede mig mod at begå en sådan fejl, da jeg for et halvt år siden skulle have en ny MBP. Journalistens erfaring viser, at det var et godt råd!

God sommer og tak for mange gode og nyttige råd.

Hans


285

6
01. juli 2019 @ 10:39
Juniormedlem

Det synes at være nogen brugere der har problemer hele tiden og nogen der slet ikke har. Jeg tror det må have at gøre med hvordan man bruger tastaturet. Hvis man hamrer løs som på et gammelt hakkebrædt, så må det let kunne give slidproblemer.


3580

34
01. juli 2019 @ 10:44
Virtual Machine
Niels Jørgen Kruse skrev:

Det synes at være nogen brugere der har problemer hele tiden og nogen der slet ikke har. Jeg tror det må have at gøre med hvordan man bruger tastaturet. Hvis man hamrer løs som på et gammelt hakkebrædt, så må det let kunne give slidproblemer.

Hvis du har læst teksten hvorfor tasturerne gå i stykker, så vi du hurtig finde ud af at det intet har at gøre med slitage eller misvedligeholdelse. Det er fordi tastaturet er ekstrem følsom over for støvkorn og andet fnuller. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

598

3
01. juli 2019 @ 12:33
Kaptajn

Altså: renlighed, renlighed og renlighed.


PS. Har en mbp fra 2011, så er ikke så renlig :-)

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

285

6
01. juli 2019 @ 17:49
Juniormedlem

Partikler udefra er kun en del af problemet. Det er derfor man har ændret materialer.


3580

34
01. juli 2019 @ 20:23
Virtual Machine

"It just works"

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

151
03. august 2019 @ 08:12
ASCII jonglør

Så har Politiken endnu en artikel i deres aviskampagne om problemerne med Butterfly-tastaturerne på MacBooks. Denne gang gives gode råd til, hvordan man selv kan løse problemet - med en af disse hersens støvslugere.

Derfor lanceres artiklen under nedenstående overskrift-fanfare på side 12-13 i dagens indlæg af LørdagLiv:

Computerbøvl - Læserreaktioner

Et trick med en støvsuger hjælper frustrerede ejere af MacBooks med defekte tastaturer

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
03. august 2019 @ 09:43
Poseidon

Tredie reparation har indtil videre været lykkens gang for min '16 MB. Jeg synes også det føles anderledes i denne omgang, men de sagde også at jeg havde fået et 3. generations tastatur i maskinen, på trods af jeg troede man ikke gjorde det.


4586

390
03. august 2019 @ 11:08
FPU

Et trick med en støvsuger hjælper frustrerede ejere af MacBooks med defekte tastaturer

iSuck? :0)


1263

36
04. august 2019 @ 08:16
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Et trick med en støvsuger hjælper frustrerede ejere af MacBooks med defekte tastaturer

iSuck? :0)

😂😂😂

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2252

151
04. august 2019 @ 09:12
ASCII jonglør

  Bestemt en morsom overskrift. Det første jeg tænkte, da jeg læste ordene “Et trick med en støvsuger hjælper frustrerede ejere af MacBooks med defekte tastaturer” var, at det var godt nok en radikal løsning - og derefter: vil en enkelt støvsugning af keyboardet nu kunne få alle tangenterne af - eller skal der flere omgange til? 

Man kunne jo også om sammenhængen mellem keyboard-problemet og støvslugningsløsningen sige “iSuck so youSuck!”


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”