xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Farvel Jonathan Ive: Forlader Apple efter næsten 30 år
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


740

38
27. juni 2019 @ 23:08

Apple chief design officer Jony Ive is leaving the company, the company announced on Thursday.

Apple stock dropped 1% on the news.

Ive was considered one of the most important people at Apple, and he was responsible for the industrial design and the look and feel of all major Apple products, including the iPhone and the Mac.

He is going to start his own business, called LoveFrom, along with longtime friend and fellow designer Marc Newson, according to the report. Apple will be a client, Apple said.

CNBC


  23
1
  1324

3580

34
27. juni 2019 @ 23:34
Virtual Machine

Jeg tror stadig han vil designe for Apple. Men nu vil han gøre det fra sit eksterne firma, for at få friere hænder til at lave hvad han har lyst til.

Men han må snart gerne komme med et nyt iMac Design. I stedet for at skrumpe bezzels ind til displayet, skulle han fylde bezzels ud med retina display.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
28. juni 2019 @ 08:28
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Jeg tror stadig han vil designe for Apple.

Det har han allerede konfirmeret at han vil.


Jeg ser ingen forskel i hvordan tingene kommer til at køre, udover Apple betaler ham flere penge fordi han er konsulent, og at det er Ivys forsøg på at komme væk fra den pedestal Apple har malet ham op på, og efterfølgende blevet dæmoniseret af af rabide Apple fans.


3580

34
28. juni 2019 @ 08:56
Virtual Machine
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg tror stadig han vil designe for Apple.

Det har han allerede konfirmeret at han vil.


Jeg ser ingen forskel i hvordan tingene kommer til at køre, udover Apple betaler ham flere penge fordi han er konsulent, og at det er Ivys forsøg på at komme væk fra den pedestal Apple har malet ham op på, og efterfølgende blevet dæmoniseret af af rabide Apple fans.

Ja. Du har sgu nok ret.

Men hvad mener du med "dæmoniseret af rabide Apple fans"? 

Og hvad ville det hjælpe, hvis det stadig er ham der foretager designarbejdet, med mindre Apple smider ham under dække som en anden medarbejder hos Apple?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
28. juni 2019 @ 09:05
Stormogul

"...I don’t worry that Apple is in trouble because Jony Ive is leaving; I worry that Apple is in trouble because he’s not being replaced..."

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
28. juni 2019 @ 10:47
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Men hvad mener du med "dæmoniseret af rabide Apple fans"? 

Der er en markant gruppe af Apple fans som giver Ivy den direkte skyld for at alting skal være så tyndt som muligt, og at Apple nu kører 95% form over funktion, eftersom han har sidste ord på de fleste ting.


Og hvad ville det hjælpe, hvis det stadig er ham der foretager designarbejdet, med mindre Apple smider ham under dække som en anden medarbejder hos Apple?

Intet, også derfor jeg skriver at jeg ikke ser nogen forskel i hvordan tingene kommer til at køre.
Jeg så gerne at Apple lod nogle nye komme til, så vi ser et nyt designsprog fra dem, nu de har siddet fast i det samme siden 1998.


8581

198
28. juni 2019 @ 11:07
Poseidon

Den eneste anden mulighed jeg ser, det er at Ivy vil helt ud, og at det her bare er en måde at please shareholders på. Hvis de var gået ud med en "Ivy er skredet og kommer ikke igen!" så var Apple aktien faldet 5%.


2268

156
28. juni 2019 @ 11:16
ASCII jonglør

Gode betragtninger der.  Men man kan nu ikke klandre Sir Ivy for, at gøre Apples produkter mindre, altså sætte form over funktion. Form & funktion har Sir Ivy netop været god til at kombinere.

Og glem heller ikke, at de folks, der klandrer Sir Ivy for at sætte form over funktion, sandsynligvis er de samme forbandede* kværulanter, der brokker sig over de “formindskede” Apple-produkter, sandsynligvis er nøjagtig de samme folks, der ville brokke sig, hvis Sir Ivy ikke sørgede for den design-trend. 

Desuden er det lodret logisk, at bærbare produkter må bære en “trang” til formindskelse i sig per se.

* Forbandede: middelalderligt udtryk, der sender modtageren direkte ned i Helvede pr. post. Goodbye!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

76

3
JanPed (Skribent)
28. juni 2019 @ 16:55
Novice

Han kunne jo også være blevet bedt om at gå....


3580

34
28. juni 2019 @ 19:40
Virtual Machine

Det er også en mulighed. Måske trænger Apple til et pust frisk morgenluft i deres designerlokaler.

Jeg har dyb respekt for hvad Sir iVe har lavet med tiden. Det er uden tvivl de pæneste dingenoter jeg har set - overhovedet. 

Men efter en håndfuld år, er der er ikke rigtig sket nogle designændringer. Deres devices linger stor set sig selv fra årene før. Og måske har det slet ikke været iVe's opgave, at lave radikale designændringer på deres devices. Måske skulle han bare designe den første model. Hvem ved. Men sagen er den, at hvis han er blevet bedt om at gå, kunne det tyde på, at Apple er ved at skifte designstil. Jeg elsker iVe for hvad han har udrettet, og er måske den bedste i verden til det han gør. Men hvis Apple har besluttet sig for en designstilsændring i deres produkter, så vil iVe ikke længere verdens bedste til det. Så vil det være en anden designer, som vil være den bedste inden for Apples nye måde at udtrykke design på.

Måske er Apple igang med at ændre designstil ligesom B&O gjorde det for mange år siden. Og er måske igang med det igen.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
29. juni 2019 @ 19:40
David Munch skrev:
Jeg ser ingen forskel i hvordan tingene kommer til at køre
PowerPalle skrev:

"...I don’t worry that Apple is in trouble because Jony Ive is leaving; I worry that Apple is in trouble because he’s not being replaced..."


Hankey and Dye will lead Apple’s Industrial Design now!


740

38
01. juli 2019 @ 12:56

Hvis jeg var Sir iVe, så havde jeg også trukket en streg i sandet og sagt op over dette iPhone 11 design...🥴🤮🤢



740

38
01. juli 2019 @ 16:01

Nu kommer sandheden frem:

Shortly after Apple's announcement last week that Jony Ive was leaving the company, Bloomberg published a report that suggested his departure had been viewed internally for some time as an inevitability ever since the Apple Watch was launched in 2015. 

This morning, The Wall Street Journal published a report on his last years at Apple, based on conversations over more than a year with people who worked with Ive, as well as people close to Apple's leadership. 

The report follows a similar narrative of a design team frustrated with Ive's growing absence, but shines a spotlight on the design chief's own discontent within the company, which he felt was becoming less design-focused and more operations-led (min fremhævelse).


8581

198
01. juli 2019 @ 16:45
Poseidon

Det er sjovt nok den præcist modsatte opfattelse mange har om dagens Apple, som sætter form over funktion. Det er muligt at han mener at Apple ikke producerer nyskabende aggressivt design, frem for at gå med det sikre som virker.


3580

34
01. juli 2019 @ 20:30
Virtual Machine
iPhoneX skrev:

Nu kommer sandheden frem:


The report follows a similar narrative of a design team frustrated with Ive's growing absence, but shines a spotlight on the design chief's own discontent within the company, which he felt was becoming less design-focused and more operations-led (min fremhævelse).

Så giver det mening at iPhone ikke længere får en designændring hvert andet år, og alle deres computere ligner sig selv lige fra første model udkom. Jeg syntes godt at de kunne lave en design refresh af iMac og komme med en 5K Cinema Display. Det er ikke nok med at hive en iPod tilbage og bruge det syv årige gamle design.

Jeg tror sgu også det er ved at være helt slut for Apple som vi kender dem. Det vil sige at grundet for at jeg valgte Apple er væk.

PS: Jeg syntes godt man må still premium krav til premium produkter med premium priser.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2268

156
01. juli 2019 @ 20:54
ASCII jonglør

Rygtet siger, at der skulle komme en ny MBP-model på 16” i løbet af efteråret. Vi kan jo håbe, at der kommer lidt udvikling der. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
02. juli 2019 @ 10:42
Virtual Machine
Factory skrev:

Rygtet siger, at der skulle komme en ny MBP-model på 16” i løbet af efteråret. Vi kan jo håbe, at der kommer lidt udvikling der. 

Ja. Det har du ret i 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1129

129
02. juli 2019 @ 11:00
Stormogul

jeg tror det der kommer til at ske er at rammen omkring skærmen bliver lille smule mindre. men at maskinens yderdimensioner forbliver ens. så skærmen bliver lidt noget "kant til kant" skærm som mange andre producenter har lavet i flere år. 

så rammen vil udgør ca 5mm på hver side... evt. lidt asymetrisk i toppen pga kamera osv.

8581

198
02. juli 2019 @ 15:19
Poseidon
Nihad skrev:

evt. lidt asymetrisk i toppen pga kamera osv.

Det tror og håber jeg ikke at de gør. Det ser forfærdeligt ud på alle maskiner som har det. Og ellers havde de nok gjort det på MBA.


1129

129
02. juli 2019 @ 18:28
Stormogul

Det er da allerede asymetrisk på min 15" MBP fra '14... rammen i toppen er større end i bunden/siderne.


8581

198
02. juli 2019 @ 21:11
Poseidon

Ah, jeg troede du mente en lille bule og ikke hele toppen.


2268

156
02. juli 2019 @ 21:44
ASCII jonglør
Lars Sejerup skrev:
Factory skrev:

Rygtet siger, at der skulle komme en ny MBP-model på 16” i løbet af efteråret. Vi kan jo håbe, at der kommer lidt udvikling der. 

Ja. Det har du ret i 

TAAADAAAAAAH!

Mysterious 13-inch MacBook Pro hits FCC, could be new model with 32GB of RAM

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
02. juli 2019 @ 22:31
Stormogul
David Munch skrev:

Ah, jeg troede du mente en lille bule og ikke hele toppen.

nej nej ... jeg det var blot at rammen at rammen vil være asymmetrisk ved at ikke alle sider var ens.


3580

34
02. juli 2019 @ 23:28
Virtual Machine
Factory skrev:
Lars Sejerup skrev:
Factory skrev:

Rygtet siger, at der skulle komme en ny MBP-model på 16” i løbet af efteråret. Vi kan jo håbe, at der kommer lidt udvikling der. 

Ja. Det har du ret i 

TAAADAAAAAAH!

Mysterious 13-inch MacBook Pro hits FCC, could be new model with 32GB of RAM

Fedt hvis der også kommer en ny 16" til konen.

Har du hørt om en ny iMac? Det er nemlig min yndlingsmaskine :o)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future