xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Ripning af CD'er med iTunes
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


477

7
12. juni 2019 @ 12:06
Seniormedlem

Jeg har lånt en stak gamle CD'er (fra før 1999) og dem vil jeg gerne rippe i *.m4a. No problem. Når jeg sætter en CD i drevet, slår iTunes op i Gracenote databasen og dermed får jeg tracktitlerne serveret som filnavne.

Mit store problem er at iTunes ikke downloader et cover. Jeg har (eet eller andet sted) læst, at man skal være logget ind og det er jeg, men jeg får stadigvæk ikke covers. Ikke i min rip-mappe i hvert fald. Jeg har ændret default til "/Danacord/Webshops/Lydfiler".

Hvis de ikke bliver downloadet til mappen med lydfiler, hvor ligger de så og hvad hedder de? jeg har søgt efter *.jpg på min interne harddisk og sorteret dem i datoorden. Der er ikke nye filer der antyder at der er downloadet noget.

  6
0
  848

1129

129
12. juni 2019 @ 12:47
Stormogul

filerne ligger i itunes arkiv mappen. Album Artwork. hvor ligger lige præcis dine filer skal jeg ikke kunne sige. :)


291

45
12. juni 2019 @ 12:55
Juniormedlem

Prøv at vælge Arkiv → Bibliotek → Hent albumbilleder i iTunes.

Du kan også bede iTunes om at hente albumbilleder automatisk i indstillingerne:
iTunes-menuen → Indstillinger… → Butik → Hent automatisk albumbilleder

For at det virker, kræver det at albummet findes i iTunes-butikken med samme navn/metadata.


477

7
12. juni 2019 @ 13:23
Seniormedlem

Jeg har søgt og fundet mappen her:

/Users/kh/Music/iMusic/Album Artwork/iTunes

Den er dateret 24/6/2018, men er tom. Jeg har aldrig købt noget på iTunes.


477

7
12. juni 2019 @ 13:31
Seniormedlem

> Prøv at vælge Arkiv → Bibliotek → Hent albumbilleder i iTunes.

Virker ikke.

> Du kan også bede iTunes om at hente albumbilleder automatisk i indstillingerne:
> iTunes-menuen → Indstillinger… → Butik → Hent automatisk albumbilleder

Har hakket det af, men det gør ingen forskel.

> For at det virker, kræver det at albummet findes i iTunes-butikken med samme navn/metadata.

Jeg har prøvet med adskillige CD'er, men der bliver ikke hentet billeder til nogen af dem.


2273

157
12. juni 2019 @ 13:43
ASCII jonglør

Oplever ikke sjældent samme problem, især hvis det er relativ ukendt musik, fx visse danske kunstnere eller klassisk musik i små oplag eller fra små forlag.

Vælger så at finde coveret online, ofte hos Amazon, og så downloade dette og indsætte via Æble-I/Billede i iTunes. Lidt besværligt, men fungerer fint.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

477

7
12. juni 2019 @ 16:59
Seniormedlem

Ja, netop. Gracenote mangler mange og meget.

Jeg har testet med et par rips af CD'er som jeg med 100% sikkerhed ved der findes, da jeg selv har bidraget med dem på et tidspunkt for CD'erne endnu ikke var i fri handel.

Mit "problem" er at de ca. 500 CD'er jeg vil rippe er fra før 1999 - det år hvor min lillebror døde. Nu skal hans enke flytte og så har jeg "arvet" hele samlingen og der er mange perler imellem (= klassisk).