xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Paranoid?!?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


174

15
07. juni 2019 @ 22:36
Suspenderet

Er jeg bare ved at være for gammel(60 år), til at færdes på nettet?, eller er der også andre, der synes at det er utrygt, at være online?.

Jeg kan ikke bestille en tube tandpasta, uden at skulle acceptere cookies. Kan det virkeligt være rigtigt?.

Jeg forsøger at skærme mig mod “utidig indblanding”, vha. VPN, men jeg føler stadig, at der er nogen der “kigger mig over skulderen”.

Er jeg paranoid?.

VH

  6
2
  779

2252

150
07. juni 2019 @ 22:49
ASCII jonglør

Det er normalt at være paranoid i et overvågningssamfund, hvor det digitale Panoptikon er en allestedsnærværende indbygget skjult funktion. 

Det er unormalt ikke at være paranoid under sådanne forhold. For så er man virkelighedsfornægter.

Hvilket i dag betyder, at dem, der ikke er paranoide over den digitale overvågning er unormale, og at de paranoide er normale og dermed har fat i den lange ende.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

127
08. juni 2019 @ 00:13
Stormogul

Paranoia er den nye normal. 

Du kan ikke gøre noget uden at nogen gerne vil have noget med dit besøg. Oftest er det fordi de gerne vil have noget statistik på besøgende af siden. Men andre gange er det mere målrettet at vise dig det indhold du er "interesseret" i. Eller har vist interesse i på det seneste.

Min Firefox er indstillet at slette cookies når den lukkes. På den måde skal jeg hele tiden acceptere cookies, men de er ikke vedvarrende. Der er dog stadig nogle gange hvor man føler at blive genkendt. Det er oftest ved google og facebook at jeg lægger mærke til det.


3580

34
08. juni 2019 @ 00:36
Virtual Machine

Personligt har jeg ikke noget imod målrettet reklamer. Men det føles bare mærkeligt et eller andet sted at man profileres alle steder, blot for at kunne sende mig målrettet reklamer. Det er vildt at der er så mange penge i målrettet reklamer at det kan betale sig. 

På stort set alle fora de jeg læser, at der er "paranoide" mennesker, fordi de "overvåges digitalt". Jeg ved ikke om man kan kalde dem er paranoide eller oplyste. Men det er i hvert fald et hot emne ret mange steder. Og når der er så mange der snakker om det, må der være noget om snakken. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

174

15
10. juni 2019 @ 17:40
Suspenderet

Puha, jeg er ikke alene, tak for jeres meget fine respons👏

VH


1891

183
PowerPalle (Administrator)
10. juni 2019 @ 18:54
Stormogul

I stedet for, at bruge ad-blocker så fjernede jeg bare reklamerne på macnyt.dk for et halvt år siden. Det gjorde følgende...

  • jeg holdt op med, at se reklamer på macnyt
  • ingen andre reagere med kommentarer om, at der ikke var bannerreklamer på macnyt længere, hvilket nok fordi alle i hele verdenen har ad-blockere aktiveret
  • minus et website, hvor Google kunne tracke mig   

/PP  

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
10. juni 2019 @ 19:02
Virtual Machine
PowerPalle skrev:

I stedet for, at bruge ad-blocker så fjernede jeg bare reklamerne på macnyt.dk for et halvt år siden. Det gjorde følgende...

  • jeg holdt op med, at se reklamer på macnyt
  • ingen andre reagere med kommentarer om, at der ikke var bannerreklamer på macnyt længere, hvilket nok fordi alle i hele verdenen har ad-blockere aktiveret
  • minus et website, hvor Google kunne tracke mig   

/PP  

Vi deaktiverer lige ad-blocker for Macnyt drenge. Kom frisk. Jeg starter :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future