xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Tynd omgang fra Apple på WWDC 2019
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


740

38
03. juni 2019 @ 19:48

Det mest spændende var For All Of Mankind, som ser super spændende ud. Og måske Dark Mode i iOS.

Og så var der en macnytter, der forleden drømte om en helt ny Reminders, og det kommer i iOS 13 til efteråret, hvor Reminders  og skrevet helt nyt fra bunden op.

Hvad mener I andre om WWDC 2019?

  25
2
  1081

740

38
03. juni 2019 @ 20:23

Okay, lækker ny Mac Pro og skærm...


2581

84
03. juni 2019 @ 20:28
Bit kongen
iPhoneX skrev:
Hvad mener I andre om WWDC 2019?

At der hvert år er alen lange tråde om hvor skuffet den ene eller anden er.

igen og igen og igen .. 



8581

198
03. juni 2019 @ 20:31
Poseidon

Og så enda inden halvdelen af showet er vist... Vassing forstår altid at sænke baren.


Jeg er dejligt imponeret igen i år.*


*Jeg beholder retten til at skifte mening for det hele, så snart jeg har set iTunesNew.   


1891

183
PowerPalle (Administrator)
03. juni 2019 @ 20:46
Stormogul

iTunes Calendar, Yes! Yahooooooo

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

740

38
03. juni 2019 @ 20:47

Kun 99.600,00 kroner for den nye Mac Pro med Apple XDR Pro Display.

Den styrter alle fotografer, videoredigeringsteknikere og musikere ud og køber.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
03. juni 2019 @ 21:18
Stormogul

iTunes Calendar, Yes!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
03. juni 2019 @ 21:20
Poseidon

Jeg skal køre iTunes Mail på min Mac, OG min iPad - På samme tid!


3580

34
03. juni 2019 @ 21:32
Virtual Machine

Jeg grinede godt nok lidt da Hair Force One jokede om iTunes. De har nok lyttet en smugle til deres kunder der.

Jeg syntes at det var en fed WWDC denne gang. Måske ramte den bare det jeg syntes var fedt. Eller også var jeg bare i hopla humør. Who knows...

Det så for mig ud til at iOS (Hair Force One kaldte det for iPadOS) er ved at hale ind på og blive bedre end macOS,med alle de nye desktop features, og havde samtidig brugervenligheden fra iPadOS (iOS). Genialt.

Og så velkommen til verdens dyreste 1.4 KW ostehøvl, med en 32" ostehøvl som tilbehør. Man kan jo næsten finde på at spørge om man finder prisen "cheasy". Jeg kunne forstå at den monitor også udviklede en hel del varme. Så den skal nok også sluge en slat strøm.

Jeg var også imponeret over Swift og SwiftUI

Jeg er også spændt på at se hvordan det opsplittelsen iTunes reelt opleves. For pokker jeg filler meget rundt i det menusystem oppe i venstre hjørne. 

Og jeg er også glad for hvad de har gang i med Apple Watch, fordi jeg kan faktisk bedre lide at bruge den end min telefon. Den er mere simpel, og tager mindre tid fra mig på ligegyldigheder.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

155

28
03. juni 2019 @ 22:23
Novice

Jeg synes det var en rigtig fed WWDC, hvor der ikke var alt muligt unødvendigt snak. Fede præsentationer og meget fedt nyt i støbeskeen.

Specielt iPadOS er nice og nu Sidecar i macOS gør tingene nemmere. Dog havde jeg virkelig håbet på Magic Mouse support eller Bluetooth Mouse support til iPad, men ikke denne omgang.

Men det var fedt, og jeg glæder mig til de nye ting kommer,


Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

1014

0
04. juni 2019 @ 00:05
Stormogul

Dark Mode er reelt ikke den store forbedring, da man i snart 2 år har haft "Smart Invert", der gør næsten det samme.

2017: https://9to5mac.com/2017/06/09/ios-11-dark-mode-smart-invert-colors-how-to-enable/


678

25
04. juni 2019 @ 07:10
Veteran

Der er nogle spændende nyheder på vej, især til iPaden. Det er dejligt at se, at de også forsøger at give den mere “computer” lignende funktioner, men de mangler at der kan være flere forskellige brugere, hvis der er flere i husstanden der bruger samme ipad :-) 


2252

150
04. juni 2019 @ 08:41
ASCII jonglør

Et stort “Bravo!” skal lyde til Apple for disse nyheder:

  • Apple Maps får nu også Look Around, som skulle være i en bedre kvalitet end Street View på Google Maps 
  • Sign In With Apple som skulle være mere sikkert end fx Facebook eller Google og tilmed uden at man bliver tracket. Fedt!
  • Reduktionen på 60% for størrelsen på iOS og lignende data-reduktion for Apps
  • Forbedret Hands On
  • macOS Catalina. Altid dejligt med et nyt (og forhåbentlig bedre) macOS
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
04. juni 2019 @ 10:06
Virtual Machine

Jeg glemte lige at sige at software opdateringen til HomePod så man kan starte den med NFC teknologi. Bare læn telefonen på iPad'en og den spiller din musik. Ikke noget med at vælge via AirPlay 2 menu. Det gjorde faktisk at konen gerne vil have en HomePod nu. Så nu venter vi bare på at HomePod 2 udkommer, så vi kan få den gamle version til refurbished pris. Win Win   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
04. juni 2019 @ 10:13
Poseidon
xequte skrev:

 Dog havde jeg virkelig håbet på Magic Mouse support eller Bluetooth Mouse support til iPad, men ikke denne omgang.

iPadOS13 understøtter skam mus! Det er dog kun mus med ledning, og du får ikke en musepointer, men mere end fingerplet, så hvor brugtbart det er i længden må tiden vise.


740

38
04. juni 2019 @ 10:41

Nu, hvor Apple har præsenteret deres første Mac monitor med HDR (High Dynamic Range) — Pro Display XDR — der måler 32 tommer og har 6K-opløsning, så havde det da været fint samtidig at lave en Apple 4K og 5K monitor til en noget lavere pris.

Jeg er glad for min LG UltraFine 4K monitors skærm, men designet er kedeligt og ikke særligt applesk.


3580

34
04. juni 2019 @ 10:56
Virtual Machine
iPhoneX skrev:

Nu, hvor Apple har præsenteret deres første Mac monitor med HDR (High Dynamic Range) — Pro Display XDR — der måler 32 tommer og har 6K-opløsning, så havde det da været fint samtidig at lave en Apple 4K og 5K monitor til en noget lavere pris.

Jeg er glad for min LG UltraFine 4K monitors skærm, men designet er kedeligt og ikke særligt applesk.

Mon ikke Apple arbejder på en Cinema Display 5K 27” 2019/20 edition som passer til high end home users og deres iMac. Det gætter jeg på at de gør. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
04. juni 2019 @ 12:53
Poseidon
Lars Sejerup skrev:
Mon ikke Apple arbejder på en Cinema Display 5K 27” 2019/20 edition som passer til high end home users og deres iMac. Det gætter jeg på at de gør. 

Jeg tvivler. Mac Pro er ikke til hjemmebrugere, eller prosumers. iMac har allerede en skærm, og de få som vil have en ekstra skærm er nok ikke mange. Så er der Mac Mini tilbage, men for langt de fleste af dem som køber sådan en, der kan det bedre betale sig at opgradere til en iMac.

Medmindre Apple endeligt tager sig sammen og sælger en maskine mellem Mac Mini og Mac Pro, nu sidstnævnte er blevet så dyr, så ser jeg ikke at de smider et sådan produkt på markedet.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
04. juni 2019 @ 13:00
Stormogul

Nogen, der noterede sig, at Hair Force One bekendtgjorde, at han ville vise den frem - med et der-efter-følgende ‘kvindehyl’ fra publikum 🤣

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

562

9
04. juni 2019 @ 13:13
Kaptajn

Hvad tror I jeg kan få for min Mac Pro 2013  3 GHz 8 core m 64 GB RAM og 512 GB SSD disk ?


3580

34
04. juni 2019 @ 13:42
Virtual Machine
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:
Mon ikke Apple arbejder på en Cinema Display 5K 27” 2019/20 edition som passer til high end home users og deres iMac. Det gætter jeg på at de gør. 

Jeg tvivler. Mac Pro er ikke til hjemmebrugere, eller prosumers. iMac har allerede en skærm, og de få som vil have en ekstra skærm er nok ikke mange. Så er der Mac Mini tilbage, men for langt de fleste af dem som køber sådan en, der kan det bedre betale sig at opgradere til en iMac.

Medmindre Apple endeligt tager sig sammen og sælger en maskine mellem Mac Mini og Mac Pro, nu sidstnævnte er blevet så dyr, så ser jeg ikke at de smider et sådan produkt på markedet.

Ja. ok. Så giver det mening at de stoppede med at lave Cinema Display i sin tid.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
04. juni 2019 @ 13:55
Ketilbjorn Jonsen skrev:

Hvad tror I jeg kan få for min Mac Pro 2013  3 GHz 8 core m 64 GB RAM og 512 GB SSD disk ?

Det her siger SellYourMac:

$1395

for your Mac Pro Cylinder 2013-Present

Good Condition:

Light scratches and scuffs (not on LCD), but no major flaws. If it has any casing cracks or screen scratches, then mark it as fair.

View our Cosmetic Conditions for more info.

We do not buy locked, managed, or stolen devices.

Confirm your product information:

Mac Pro Cylinder 2013-Present3.0 GHz 8-Core (Late 2013 - Present) Processor512 GB SSD Hard Drive64 GB RamNone KeyboardNone MouseDoes it power on AND boot up successfully? YesDoes it include the power cord? YesDoes the DVD or CD drive function? YesHow is the cosmetic condition? GoodAdditional Info:





740

38
04. juni 2019 @ 14:06
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:
Mon ikke Apple arbejder på en Cinema Display 5K 27” 2019/20 edition som passer til high end home users og deres iMac. Det gætter jeg på at de gør. 

Jeg tvivler. Mac Pro er ikke til hjemmebrugere, eller prosumers. iMac har allerede en skærm, og de få som vil have en ekstra skærm er nok ikke mange. Så er der Mac Mini tilbage, men for langt de fleste af dem som køber sådan en, der kan det bedre betale sig at opgradere til en iMac.

Medmindre Apple endeligt tager sig sammen og sælger en maskine mellem Mac Mini og Mac Pro, nu sidstnævnte er blevet så dyr, så ser jeg ikke at de smider et sådan produkt på markedet.

Ku' godt...


3580

34
04. juni 2019 @ 14:09
Virtual Machine
iPhoneX skrev:
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:
Mon ikke Apple arbejder på en Cinema Display 5K 27” 2019/20 edition som passer til high end home users og deres iMac. Det gætter jeg på at de gør. 

Jeg tvivler. Mac Pro er ikke til hjemmebrugere, eller prosumers. iMac har allerede en skærm, og de få som vil have en ekstra skærm er nok ikke mange. Så er der Mac Mini tilbage, men for langt de fleste af dem som køber sådan en, der kan det bedre betale sig at opgradere til en iMac.

Medmindre Apple endeligt tager sig sammen og sælger en maskine mellem Mac Mini og Mac Pro, nu sidstnævnte er blevet så dyr, så ser jeg ikke at de smider et sådan produkt på markedet.

Ku' godt...

Smukt   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
04. juni 2019 @ 14:28
Poseidon
iPhoneX skrev:

Ku' godt...

Det overrasker mig ikke.. Men Vassing, det er altså den anden side af skærmen du skal kigge på.


740

38
04. juni 2019 @ 15:24
David Munch skrev:
iPhoneX skrev:

Ku' godt...

Det overrasker mig ikke.. Men Vassing, det er altså den anden side af skærmen du skal kigge på.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA 😁😄 Good One...