jeg sidder med en imac med Mojave, og er ved at sætte mailprogrammet op til yousee mail.
men lige meget hvad jeg gør vil den ikke godkende mine instillinger, den skriver den ikke kan bekræfte.
jeg ved koden er rigtig, da jeg sidder med webmail ved siden af.
er der nogen der har en god idé, jeg har fulgt guiden inde på yousee.dk, men intet virker
har ikke selv fulgt det. og bruger heller ikke yousee som udbyder af mail.
men der nævnes at man skal oprette en kode til ens mail program. måske er det du mangler?
https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient
Tak Nihad
Du er en helt, det var lige det der skulle til :-)
Hej Alle sammen,
Jeg har en iPhone 4S.
Har før kunne bruge den 'Mail' app som er på telefonen.
Men efter jeg har haft mit sim-kort ude af telefonen (pga. at jeg har været udenlands)
- så virker det ikke længere.
Er der nogen der ved hvorfor jeg kun kan komme på min e-mail hvis jeg er på WiFi.
(kan kun se min mail når jeg er et sted hvor der er WiFi)
- Hvis jeg ikke er på WiFi, men bare bruger data via mit tlf. abonnement så virker det altså ikke.
Der står følgende når jeg åbner Mail appen:
Kan ikke hente post. Postserveren "imap.gmail.com" svarer ikke. Kontroller, at du har skrevet de rigtige kontooplysninger i E-mailindstillingerne.
Jeg har været inde i indstillingerne "E-mail, kontakter, kalender" for at se, men ved ikke om det er der inde at der skal ændres på noget, og hvad det er der skal ændres?.
Nogen der kan hjælpe mig med det?.
På forhånd tak.
har du data slået til? virker internet ellers når du er på mobilnet?
prøv og læs her hvis du skal tjekke indstillinger...
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=da
det er trin 2 du skal læse fra...
dine indstillinger skal matche dem der er på den linkede side...
Hej Nihad,
Tak for dit svar.
Ja, Mobildata er slået til.
Internet safari virker fint på min iPhone via mobilnet.
Det er kun Mail app'en som ikke virker via mobilnet (altså uden forbindelse til WiFi).
Jeg prøver at se på det link du linker til nu, og så vender jeg tilbage.
Tak for hjælpen ind til videre, den er værdsat.
Prøv at slette mail appen, og hent den igen.
Der står desværre stadig følgende når jeg åbner Mail appen:
Kan ikke hente post. Postserveren "imap.gmail.com" svarer ikke. Kontroller, at du har skrevet de rigtige kontooplysninger i E-mailindstillingerne.
Mobildata er som sagt slået til, og internet safari virker fint på min iPhone via mobilnet.
Det er kun Mail app'en som ikke virker via mobilnet (altså uden forbindelse til WiFi)
Jeg har prøvet at se på det link du linker til, for at sammenligne, men det virker desværre stadig ikke.
Har fulgt fra trin 2 i linket.
Server til udgående post står på serverport: 465
Erik:
Tak for dit forslag. Jeg kan ikke slette mail appen, på min iPhone.
(det er ikke Gmail appen jeg bruger, for min telefon kan ikke downloade Gmail appen, da det kræver en nyere software. (jeg har en iPhone 4S, model A1387)
- Det er Mail appen på min telefon, som jeg har problemer med
Forstår bare ikke hvad det kan være. Prøver lige at kigge på det en gang til og så vender jeg tilbage for at fortælle om jeg kan løse problemet selv. Tusind tak for hjælpen ind til videre.
Prøv at slette din mail-konto inde under "Adgangskoder & Konti", for derefter at oprette den igen...
Hvis du sletter kontoen og opretter den igen. Så skal du hvis du har 2-faktor godkendelse på din google konto (anbefales) nok generere et app speficik password:
https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=da