xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Adgang til FTP server via Finder
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)



0
25. april 2019 @ 19:58

Jeg er med i en forening, hvor vi styrer vores dokumenter via en FTP server. Den kan jeg tilgå via FINDER/GÅ/OPRET FORBINDELSE TIL SERVER. 

Min udfordring er, at jeg ikke kan lave mapper, gemme dokumenter m.v. Jeg kan læse dokumenter og That's it. Nogen, der kan hjælpe?

NB: Jeg kan naturligvis godt få adgang og redigere via f.eks. Filezilla.

  6
1
  670

2185

44
25. april 2019 @ 21:32
ASCII jonglør
Kastrupsen skrev:

Jeg er med i en forening, hvor vi styrer vores dokumenter via en FTP server. Den kan jeg tilgå via FINDER/GÅ/OPRET FORBINDELSE TIL SERVER. 

Min udfordring er, at jeg ikke kan lave mapper, gemme dokumenter m.v. Jeg kan læse dokumenter og That's it. Nogen, der kan hjælpe?

NB: Jeg kan naturligvis godt få adgang og redigere via f.eks. Filezilla.

Benytter du en bruger til at logge på med via Filezilla ?? - hvis du gør, så burde du også gøre dette via Finder, og du burde få de samme læse/skrive rettigheder.


291

45
25. april 2019 @ 22:18
Juniormedlem

FTP via Finder er kun read-only, man skal bruge et FTP-program for at få skriveadgang.

FileZilla er et bud og der er flere andre gode, så det er lidt smag og behag. Jeg er selv glad for Transmit.


186

13
26. april 2019 @ 00:38
Novice
Kastrupsen skrev:

Jeg er med i en forening, hvor vi styrer vores dokumenter via en FTP server. Den kan jeg tilgå via FINDER/GÅ/OPRET FORBINDELSE TIL SERVER. 

Min udfordring er, at jeg ikke kan lave mapper, gemme dokumenter m.v. Jeg kan læse dokumenter og That's it. Nogen, der kan hjælpe?

NB: Jeg kan naturligvis godt få adgang og redigere via f.eks. Filezilla.

Jeg ville kigge på https://mountainduck.io - det gør stort set alt hvad du eftersøger.. 

Nemlig at åbne en "mappe" i Finder og lade dig rette/tilføje/slette som du lyster.

Vil du gøre det rigtig lækkert for dig selv så kigger du også på https://www.sublimetext.com/3 & https://wbond.net/sublime_packages/sftp 

Jeg benytter dagligt dette setup til at redigere i div sites og configs.. Sublime Text er helt sikkert et kig værd :)


2185

44
26. april 2019 @ 05:58
ASCII jonglør
Michael Rasmussen skrev:

FTP via Finder er kun read-only, man skal bruge et FTP-program for at få skriveadgang.

FileZilla er et bud og der er flere andre gode, så det er lidt smag og behag. Jeg er selv glad for Transmit.

Hvis du logger ind med en "Registeret bruger", og ikke som "Gæst" - så bør det stadig virke fra Finder.


291

45
26. april 2019 @ 11:09
Juniormedlem
Rene Larsen skrev: Hvis du logger ind med en "Registeret bruger", og ikke som "Gæst" - så bør det stadig virke fra Finder.

Desværre nej, det har aldrig været muligt i Mac OS X som standard.

Finder understøtter kun læseadgang, selvom Apple har inkluderet et "muligvis" i teksten her:


186

13
26. april 2019 @ 11:26
Novice

Med Sublime Text behøver man ikke engang et FTP program, man trækker bare en mappe fra Finder ned på ikon i dock og tada så er der tilgang til hele den "mappe" på ens server, det bliver sq ikke meget nemmere...