xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Alternativ til Apple TV 4 (til sommerhuset)
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


881

6
21. april 2019 @ 17:47
Veteran
[post_text]
  46
5
  2641

3580

34
22. april 2019 @ 10:04
Virtual Machine

Det ved jeg ikke. Men jeg opdaterede lige min Apple TV 4 til en betaudgave, bare for at se om Apple var igang med at arbejde på nogt der havde indflydelse på Yousee app'en. Jeg kunne ikke se nogen forskel. Men du kunne prøve det samme hjemme hos dig, og se om det virker hos dig, inden du går ud og køber dig fattig i apparater der kan afspille Yousee.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

50

1
22. april 2019 @ 20:44
Novice

Hvad med en Raspberry Pi med Kodi og Tommy Winthers Yousee addon?


3580

34
22. april 2019 @ 21:00
Virtual Machine

Det kan være at siden du har så hårdt brug for den, at du kunne skrive ind til DR om problemet. Jeg har også skrevet til dem om samme problem. Men jeg har også skrevet om deres problem når man søger efter udsendelser mere end en gang.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

297

3
22. april 2019 @ 21:05
Juniormedlem

Yousee & Netflix App på din telefon og en Chromcast i Tvét det virker fint.


-K

http://www.wrysand.blogspot.com/

3580

34
23. april 2019 @ 09:03
Virtual Machine
Karsten Sand skrev:

Yousee & Netflix App på din telefon og en Chromcast i Tvét det virker fint.


-K

 Det kan man også med AirPlay til en Apple TV. Men jeg tror lidt at Dirla vil have en app der kan køre på selve enheden til det. Men jeg er dog ikke sikker. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
23. april 2019 @ 09:11
Bit kongen

Indbygget Yousee app finder du nok kun på Yousee's tv-boks. Men jeg forstår ikke problemet, hvorfor kan du ikke bruge Apple TV 4?


1014

0
23. april 2019 @ 09:18
Stormogul

Airplay af Netflix fra iOS til Apple TV vil Netflix ikke længere tillade:

https://www.macrumors.com/2019/04/05/netflix-app-no-longer-supports-airplay/


297

3
23. april 2019 @ 18:37
Juniormedlem

Ja klart 😊 tænkte det måske var et billigere alternativ til Apple Tv.


-K

http://www.wrysand.blogspot.com/

3580

34
23. april 2019 @ 19:34
Virtual Machine
PallMei skrev:

Indbygget Yousee app finder du nok kun på Yousee's tv-boks. Men jeg forstår ikke problemet, hvorfor kan du ikke bruge Apple TV 4?

Do kan dowloade Yousee app til Apple TV.  Jeg bruger den næsten dagligt.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

55

3
23. april 2019 @ 19:44
Novice

Bemærk yousee app på ATV har en piv ringe kvalitet sammenlignet med det rene signal. Deres bitrate er meget lav.


3580

34
23. april 2019 @ 19:53
Virtual Machine
lasse hansen skrev:

Bemærk yousee app på ATV har en piv ringe kvalitet sammenlignet med det rene signal. Deres bitrate er meget lav.

Vi ser da Yousee her i 1080p her Apple TV 4 og 4K. Så måske er der noget andet galt et sted?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

55

3
23. april 2019 @ 20:18
Novice

Jo men opløsning har intet med den dårlige bitrate at gøre.


Yousee 4,5 Mbit med 25 fps er sku ringe, især hvis man ser sport.

Yousee app virker fint på fx en mobil, men har man en mere seriøs skærm så ser man let den lave kvalitet på yousee appen.


Men til et sommerhus tv, kan den sikkert fint bruges.


3580

34
23. april 2019 @ 21:13
Virtual Machine
lasse hansen skrev:

Jo men opløsning har intet med den dårlige bitrate at gøre.


Yousee 4,5 Mbit med 25 fps er sku ringe, især hvis man ser sport.

Yousee app virker fint på fx en mobil, men har man en mere seriøs skærm så ser man let den lave kvalitet på yousee appen.


Men til et sommerhus tv, kan den sikkert fint bruges.

Vi har et 75" 4K HDR tv, og signalet ser fint ud her. Så der er noget et eller andet sted. Kan man vælge SD/HD/4K hos Yousee abonnenter some med Netflix, tror du?

Jeg har 100/100 fiber, hvis det skulle have nogen betydning.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

55

3
23. april 2019 @ 21:59
Novice

Nej man kan ikke vælge SD/HD/4K hos yousee som med Netflix.

Du kan selv checke bitrate i dit apple tv, det kræver dog et plugin installeret.

Flatpanels har en række artikler om netop disse problemer med dårlig kvalitet på visse streaming kanaler.

De eneste der kan ændre på dette er yousee.

Men igen, nogle synes kvaliteten er fin på yousee web tv.

Andre synes også kvaliteten er god på diverse musik tjenester, hvor andre foretrækker alternativerne.






2185

44
23. april 2019 @ 22:55
ASCII jonglør

YouSee har en app til næsten alle smart TV’er.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/ys-app-paa-tv


3580

34
24. april 2019 @ 07:50
Virtual Machine
lasse hansen skrev:

Nej man kan ikke vælge SD/HD/4K hos yousee som med Netflix.

Du kan selv checke bitrate i dit apple tv, det kræver dog et plugin installeret.

Flatpanels har en række artikler om netop disse problemer med dårlig kvalitet på visse streaming kanaler.

De eneste der kan ændre på dette er yousee.

Men igen, nogle synes kvaliteten er fin på yousee web tv.

Andre synes også kvaliteten er god på diverse musik tjenester, hvor andre foretrækker alternativerne.





Det er faktisk meget interessant hvordan får man fat i det plugin?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

881

6
24. april 2019 @ 08:04
Veteran

...


881

6
24. april 2019 @ 08:05
Veteran

...


881

6
24. april 2019 @ 08:05
Veteran
PallMei skrev:

Indbygget Yousee app finder du nok kun på Yousee's tv-boks. Men jeg forstår ikke problemet, hvorfor kan du ikke bruge Apple TV 4?

                                           

Et par kig i YouSee TV Guide og appen fryser. Ofte kører to kanalers lyd oveni hinanden hvis man lige har været rundt om TV Guide. ATV4 laver nogle gange grå skærm sådan lige pludseligt. 

Når jeg anvender alt andet undtagen YouSee virker ATV4 100% perfekt og er super hurtigt. 

Forleden i sommerhuset streamede jeg med min iPhone uden problemer (som altid), men jeg gider IKKE være afhængrig af telefonen ...

Så jeg er ikke "fan" af det her.

                                       


881

6
24. april 2019 @ 08:07
Veteran
Lars Sejerup skrev:
Karsten Sand skrev:

Yousee & Netflix App på din telefon og en Chromcast i Tvét det virker fint.


-K

 Det kan man også med AirPlay til en Apple TV. Men jeg tror lidt at Dirla vil have en app der kan køre på selve enheden til det. Men jeg er dog ikke sikker. 

Ja, præcis. App'en skal ligge fast på ATV4 eller noget tilsvarende.


55

3
24. april 2019 @ 10:26
Novice

Prøv at google show bitrate apple tv

Du skal have xcode på en mac, derefter kan du aktivere det på ATV.


2696

335
PallMei (Skribent)
24. april 2019 @ 11:16
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
PallMei skrev:

Indbygget Yousee app finder du nok kun på Yousee's tv-boks. Men jeg forstår ikke problemet, hvorfor kan du ikke bruge Apple TV 4?

Do kan dowloade Yousee app til Apple TV.  Jeg bruger den næsten dagligt.

Det ved jeg godt. Bruger den selv. Men indbygget læste jeg som preloaded.


2696

335
PallMei (Skribent)
24. april 2019 @ 11:22
Bit kongen
Dirla skrev:
PallMei skrev:

Indbygget Yousee app finder du nok kun på Yousee's tv-boks. Men jeg forstår ikke problemet, hvorfor kan du ikke bruge Apple TV 4?

                                           

Et par kig i YouSee TV Guide og appen fryser. Ofte kører to kanalers lyd oveni hinanden hvis man lige har været rundt om TV Guide. 

Ja, oplevede jeg igår. 

ATV4 laver nogle gange grå skærm sådan lige pludseligt.

Den har svært ved at genoptage, hvis man taskswitcher.

Når jeg anvender alt andet undtagen YouSee virker ATV4 100% perfekt og er super hurtigt. 

Forleden i sommerhuset streamede jeg med min iPhone uden problemer (som altid), men jeg gider IKKE være afhængrig af telefonen ...

Så jeg er ikke "fan" af det her.

Den bliver bedre og bedre. Var langt være i starten. Youtube app'en var også længe om at blive god. Ved ikke hvad der gør det så svært at lave en Apple TV udgave, for skulle tro at det lå meget tæt på anden IOS udvikling.

Men tip er at slå den ihjel når den hænger, spiller dobbelt lyd eller på anden måde opføre sig mærkeligt. Tryk 2 gange hurtigt på home, for at komme til task-switcher. Find Yousee app'en og slide den op. 

Som sagt har den været værre og der er fremskridt ved hver ny version (kan se version-nummeret når den starter), så der er håb for at den med tiden bliver stabil.


3580

34
24. april 2019 @ 22:58
Virtual Machine
lasse hansen skrev:

Prøv at google show bitrate apple tv

Du skal have xcode på en mac, derefter kan du aktivere det på ATV

Jeg har ikke lige haft tid til det. Men jeg tjekkede billedkvaliteten idag. Og den ligner den fra DR appen og netflix. Jeg ser ingen artifacts eller anden tegn på overkomprimering. Men det kan da godt være at jeg kikker det forkerte sted

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

881

6
28. juli 2019 @ 20:19
Veteran

Nå, så er der gået lidt tid i sommerhuset med ATV4, og det er virkelig ved at drive mig til vanvid.  Nu streamer jeg igen fra iPhonen i stedet for at anvende YouSee appen på ATV4 ...

Der kommer igen Waoo TV ind i huset til "den ældre generation" i familien så de kan finde ud af at se DR og TV2, for den fjernbetjening er i den grad noget rigtig skod. 

YouSee app'en ønsker password i tide og utide når man starter op og stadig fryser appen og det kan da godt være at jeg kan finde ud af at lukke appen ned og starte den op igen, hvorefter den så ikke beder om password og ikke fryser i en tid - men det kan andre ikke finde ud af.

Sikke noget skrammel Apple har lavet her.

Case closed :-) :-)



1891

183
PowerPalle (Administrator)
28. juli 2019 @ 20:31
Stormogul

Eller Yousee

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2696

335
PallMei (Skribent)
28. juli 2019 @ 21:59
Bit kongen
Dirla skrev:

Nå, så er der gået lidt tid i sommerhuset med ATV4, og det er virkelig ved at drive mig til vanvid.  Nu streamer jeg igen fra iPhonen i stedet for at anvende YouSee appen på ATV4 ...

Der kommer igen Waoo TV ind i huset til "den ældre generation" i familien så de kan finde ud af at se DR og TV2, for den fjernbetjening er i den grad noget rigtig skod. 

YouSee app'en ønsker password i tide og utide når man starter op og stadig fryser appen og det kan da godt være at jeg kan finde ud af at lukke appen ned og starte den op igen, hvorefter den så ikke beder om password og ikke fryser i en tid - men det kan andre ikke finde ud af.

Sikke noget skrammel Apple har lavet her.

Case closed :-) :-)


Du lukker en app ved at dobbelt-klikke på hjem knappen så task-switcheren kommer frem og så swipe op når yousee app'en er i fokus.

Jeg må sige yousee app'en blevet stabil her. Selv når jeg skiftet frem og tilbage mellem youtube og den via task-switcher, hvilket tidligere var et stort problem. Den kommer ofte med login skærmbillede, men det forsvinder automatisk inden jeg når at gøre noget. Tror det er ved frisk genindlæsning.

Det eneste der irretere mig, er at tv-guide oversigten ikke er direkte tilgængelig, men at man skal starte en udsendelse.


678

25
29. juli 2019 @ 07:09
Veteran

Vi har brugt YouSee appen siden den kom ud, og er ganske tilfredse med den. Kvaliteten er fin, den virker godt og der er sjældent problemer med den - oftes kun når de viser de store fodboldskampe eller andre større begivenheder 😊

Mht. at se TV2 på app'en, så kræver det at du har en yousee internetforbindelse, ellers vil/må de ikke lade dig streame den kanal.


881

6
29. juli 2019 @ 08:21
Veteran
PowerPalle skrev:

Eller Yousee

Begge dele. YouSee har en vanvittig dårlig app og Apple har en vanvittig dårlig fjernbetjening.


55

3
29. juli 2019 @ 18:06
Novice

For en lille merpris kan man godt se TV2 på andre forbindelser end på en yousee forbindelse.


110

0
29. juli 2019 @ 20:04
Novice

RicoMagic der kan du bare hente de apps du skal bruge. Jeg har en i overskud du kan købe for 200,- plus porto :-) 



740

38
29. juli 2019 @ 20:52

Jeg opsagde ALT kabel-tv på matriklen i februar 2016 og investerede i en MAG254 IPTV boks samt et IPTV abonnement med samtlige danske og amerikanske tv-kanaler. Siden opgraderede jeg til MAG256/257 IPTV set top box. Og jeg har aldrig set mig tilbage siden, (IPTV, som er tv over nettet, tilhører fremtiden).

Nu har jeg opgraderet til iPlayTV app på Apple TV 4 kombineret med et GENIPTV abonnement. Det spiller max. I huset såvel som i sommerhus eller et hvilket som helst sted med netværk, hvor du tager din Apple TV 4 og Remote med.


132

1
30. juli 2019 @ 11:40
Novice
iPhoneX skrev:

Jeg opsagde ALT kabel-tv på matriklen i februar 2016 og investerede i en MAG254 IPTV boks samt et IPTV abonnement med samtlige danske og amerikanske tv-kanaler. Siden opgraderede jeg til MAG256/257 IPTV set top box. Og jeg har aldrig set mig tilbage siden, (IPTV, som er tv over nettet, tilhører fremtiden).

Nu har jeg opgraderet til iPlayTV app på Apple TV 4 kombineret med et GENIPTV abonnement. Det spiller max. I huset såvel som i sommerhus eller et hvilket som helst sted med netværk, hvor du tager din Apple TV 4 og Remote med.

Kan du køre IPTV uden at bruge en MAG-boks - altså direkte på AppleTV? Er det en lovlig tjeneste du benytter?

Glad hilsen


186

13
30. juli 2019 @ 14:34
Novice
iPhoneX skrev:

Jeg opsagde ALT kabel-tv på matriklen i februar 2016 og investerede i en MAG254 IPTV boks samt et IPTV abonnement med samtlige danske og amerikanske tv-kanaler. Siden opgraderede jeg til MAG256/257 IPTV set top box. Og jeg har aldrig set mig tilbage siden, (IPTV, som er tv over nettet, tilhører fremtiden).

Nu har jeg opgraderet til iPlayTV app på Apple TV 4 kombineret med et GENIPTV abonnement. Det spiller max. I huset såvel som i sommerhus eller et hvilket som helst sted med netværk, hvor du tager din Apple TV 4 og Remote med.

Mon ikke admin fjerner det indlæg ? Syntes du selv det er smart at henvise til ulovlig brug af IPTV ? Lidt som de tåber der bruge NTV i tidernes morgen inden vi fik det lukket også, og så er den MAG-box lort :) Men du har vel set hvad den ellers gør udover at give DIG info ????? hahahaha klovn



3580

34
30. juli 2019 @ 15:06
Virtual Machine

Jeg har også mange problemer med YouSee app. Og jeg må indrømme at det forekommer mig meget amartøragtigt at et kæmpe some YouSee ikke har styr på en lille app. Den fryser 9 ud af 10 gange under login. Og andre gange vil den slet ikke logge ind med mindre jeg sletter app’en og genistallerer den. Så jeg bruger det slet ikke længere.

Og DR app’en er i det mindste stabil selvom dens UI virker som noget der er lavet 5 min for fyraften en fredag, og har glemt alt om de bagefter. Men den bruger jeg da lidt enndu. 

Fælles for disse apps lader til at være programmeret af praktikanter. 


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

132

1
30. juli 2019 @ 16:11
Novice
Lars Sejerup skrev:

Jeg har også mange problemer med YouSee app. Og jeg må indrømme at det forekommer mig meget amartøragtigt at et kæmpe some YouSee ikke har styr på en lille app. Den fryser 9 ud af 10 gange under login. Og andre gange vil den slet ikke logge ind med mindre jeg sletter app’en og genistallerer den. Så jeg bruger det slet ikke længere.

Og DR app’en er i det mindste stabil selvom dens UI virker som noget der er lavet 5 min for fyraften en fredag, og har glemt alt om de bagefter. Men den bruger jeg da lidt enndu. 

Fælles for disse apps lader til at være programmeret af praktikanter.


Jeg er definitivt ikke fan af YouSee, men må indrømme, at vi aldrig har haft problemer med deres App (ekskl. større nedbrud). Sidder med en 13/1 kobberforbindelse der ATV 4 er LAN-forbundet. Vi kan se direkte live og arkiv på ATV 4, og samtidig  airplay’e til ATV3 i kælderen, f.eks en fodboldkamp. Har altid undret mig hvorfor der kør så problemfrit hos os, da jeg kan læse på YouSee Forum og Facebook om kunder med daglige problemer med App’en. Nogen der har et bud?


132

1
30. juli 2019 @ 16:11
Novice
Lars Sejerup skrev:

Jeg har også mange problemer med YouSee app. Og jeg må indrømme at det forekommer mig meget amartøragtigt at et kæmpe some YouSee ikke har styr på en lille app. Den fryser 9 ud af 10 gange under login. Og andre gange vil den slet ikke logge ind med mindre jeg sletter app’en og genistallerer den. Så jeg bruger det slet ikke længere.

Og DR app’en er i det mindste stabil selvom dens UI virker som noget der er lavet 5 min for fyraften en fredag, og har glemt alt om de bagefter. Men den bruger jeg da lidt enndu. 

Fælles for disse apps lader til at være programmeret af praktikanter.


Jeg er definitivt ikke fan af YouSee, men må indrømme, at vi aldrig har haft problemer med deres App (ekskl. større nedbrud). Sidder med en 13/1 kobberforbindelse der ATV 4 er LAN-forbundet. Vi kan se direkte live og arkiv på ATV 4, og samtidig  airplay’e til ATV3 i kælderen, f.eks en fodboldkamp. Har altid undret mig hvorfor der kører så problemfrit hos os, da jeg kan læse på YouSee Forum og Facebook om kunder med daglige problemer med App’en. Nogen der har et bud?


3580

34
30. juli 2019 @ 19:03
Virtual Machine
Bamse skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg har også mange problemer med YouSee app. Og jeg må indrømme at det forekommer mig meget amartøragtigt at et kæmpe some YouSee ikke har styr på en lille app. Den fryser 9 ud af 10 gange under login. Og andre gange vil den slet ikke logge ind med mindre jeg sletter app’en og genistallerer den. Så jeg bruger det slet ikke længere.

Og DR app’en er i det mindste stabil selvom dens UI virker som noget der er lavet 5 min for fyraften en fredag, og har glemt alt om de bagefter. Men den bruger jeg da lidt enndu. 

Fælles for disse apps lader til at være programmeret af praktikanter.


Jeg er definitivt ikke fan af YouSee, men må indrømme, at vi aldrig har haft problemer med deres App (ekskl. større nedbrud). Sidder med en 13/1 kobberforbindelse der ATV 4 er LAN-forbundet. Vi kan se direkte live og arkiv på ATV 4, og samtidig  airplay’e til ATV3 i kælderen, f.eks en fodboldkamp. Har altid undret mig hvorfor der kører så problemfrit hos os, da jeg kan læse på YouSee Forum og Facebook om kunder med daglige problemer med App’en. Nogen der har et bud?

Du er heldig hehe

Jeg har en 100/100 fiber forbindelse og mine tre Apple TV4/4K køre alle på LAN (ikke WiFi). 

Jeg ved ikke hvem eller hvor der skal peges hen. Men her virker det ikke optimalt. :) 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
30. juli 2019 @ 19:30
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
Bamse skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg har også mange problemer med YouSee app. Og jeg må indrømme at det forekommer mig meget amartøragtigt at et kæmpe some YouSee ikke har styr på en lille app. Den fryser 9 ud af 10 gange under login. Og andre gange vil den slet ikke logge ind med mindre jeg sletter app’en og genistallerer den. Så jeg bruger det slet ikke længere.

Og DR app’en er i det mindste stabil selvom dens UI virker som noget der er lavet 5 min for fyraften en fredag, og har glemt alt om de bagefter. Men den bruger jeg da lidt enndu. 

Fælles for disse apps lader til at være programmeret af praktikanter.


Jeg er definitivt ikke fan af YouSee, men må indrømme, at vi aldrig har haft problemer med deres App (ekskl. større nedbrud). Sidder med en 13/1 kobberforbindelse der ATV 4 er LAN-forbundet. Vi kan se direkte live og arkiv på ATV 4, og samtidig  airplay’e til ATV3 i kælderen, f.eks en fodboldkamp. Har altid undret mig hvorfor der kører så problemfrit hos os, da jeg kan læse på YouSee Forum og Facebook om kunder med daglige problemer med App’en. Nogen der har et bud?

Du er heldig hehe

Jeg har en 100/100 fiber forbindelse og mine tre Apple TV4/4K køre alle på LAN (ikke WiFi). 

Jeg ved ikke hvem eller hvor der skal peges hen. Men her virker det ikke optimalt. :) 

WiFi er også LAN. Mon ikke du mener kabel. Men faktisk har Apple Tv 4 og ældre ringere kabel end Wifi understøttelse. De understøtter nemlig kun 100Mbps (4K har gigabit). Men det er også nok når du "kun" har 100mbps internet :-p

Jeg sidder på 1000/100 kabel internet (de 1000 er ikke helt en realitet i praksis) og har som tidligere nævnt oplevet at yousee app'en er blevet brugbar.


186

13
30. juli 2019 @ 19:36
Novice

Bare så alle er med, også Lars... LAN = Local Area Network.... Ellers https://da.wikipedia.org/wiki/LAN

Ham der Vassing er da bare the shit


3580

34
30. juli 2019 @ 23:00
Virtual Machine
RPI skrev:

Bare så alle er med, også Lars... LAN = Local Area Network.... Ellers https://da.wikipedia.org/wiki/LAN

Ham der Vassing er da bare the shit

Hehe ok. Jeg ved også godt hvad LAN er, men jeg tænkte mig bare ikke om lige der. Hehe


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
30. juli 2019 @ 23:04
Virtual Machine
PallMei skrev:
Lars Sejerup skrev:
Bamse skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg har også mange problemer med YouSee app. Og jeg må indrømme at det forekommer mig meget amartøragtigt at et kæmpe some YouSee ikke har styr på en lille app. Den fryser 9 ud af 10 gange under login. Og andre gange vil den slet ikke logge ind med mindre jeg sletter app’en og genistallerer den. Så jeg bruger det slet ikke længere.

Og DR app’en er i det mindste stabil selvom dens UI virker som noget der er lavet 5 min for fyraften en fredag, og har glemt alt om de bagefter. Men den bruger jeg da lidt enndu. 

Fælles for disse apps lader til at være programmeret af praktikanter.


Jeg er definitivt ikke fan af YouSee, men må indrømme, at vi aldrig har haft problemer med deres App (ekskl. større nedbrud). Sidder med en 13/1 kobberforbindelse der ATV 4 er LAN-forbundet. Vi kan se direkte live og arkiv på ATV 4, og samtidig  airplay’e til ATV3 i kælderen, f.eks en fodboldkamp. Har altid undret mig hvorfor der kører så problemfrit hos os, da jeg kan læse på YouSee Forum og Facebook om kunder med daglige problemer med App’en. Nogen der har et bud?

Du er heldig hehe

Jeg har en 100/100 fiber forbindelse og mine tre Apple TV4/4K køre alle på LAN (ikke WiFi). 

Jeg ved ikke hvem eller hvor der skal peges hen. Men her virker det ikke optimalt. :) 

WiFi er også LAN. Mon ikke du mener kabel. Men faktisk har Apple Tv 4 og ældre ringere kabel end Wifi understøttelse. De understøtter nemlig kun 100Mbps (4K har gigabit). Men det er også nok når du "kun" har 100mbps internet :-p

Jeg sidder på 1000/100 kabel internet (de 1000 er ikke helt en realitet i praksis) og har som tidligere nævnt oplevet at yousee app'en er blevet brugbar.

Ok. Vild nok at man skal have henad en 1000/100 for at den bliver brugbar (hvis jeg forstår dig ret)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
31. juli 2019 @ 00:06
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
Ok. Vild nok at man skal have henad en 1000/100 for at den bliver brugbar (hvis jeg forstår dig ret)

Selvfølgelig skal man ikke det, eller det tvivler jeg hvert fald på. Det var bare drilleri. Men det ændre ikke på at yousee app'en er blevet ganske stabil hos mig og det var den absolut ikke i starten.


3580

34
31. juli 2019 @ 07:30
Virtual Machine
PallMei skrev:
Lars Sejerup skrev:
Ok. Vild nok at man skal have henad en 1000/100 for at den bliver brugbar (hvis jeg forstår dig ret)

Selvfølgelig skal man ikke det, eller det tvivler jeg hvert fald på. Det var bare drilleri. Men det ændre ikke på at yousee app'en er blevet ganske stabil hos mig og det var den absolut ikke i starten.

Forståeligt. Jeg må sige at den YouSee app faktisk er blevet noget mere wacky efter at tvOS er blevet opdateret. Faktum er bare, at den app pt er komplet ubrugelig hos os. Så det er da misundelsesværdigt at det virker hos dig   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

132

1
31. juli 2019 @ 14:25
Novice
Lars Sejerup skrev:
PallMei skrev:
Lars Sejerup skrev:
Ok. Vild nok at man skal have henad en 1000/100 for at den bliver brugbar (hvis jeg forstår dig ret)

Selvfølgelig skal man ikke det, eller det tvivler jeg hvert fald på. Det var bare drilleri. Men det ændre ikke på at yousee app'en er blevet ganske stabil hos mig og det var den absolut ikke i starten.

Forståeligt. Jeg må sige at den YouSee app faktisk er blevet noget mere wacky efter at tvOS er blevet opdateret. Faktum er bare, at den app pt er komplet ubrugelig hos os. Så det er da misundelsesværdigt at det virker hos dig   

Fik jeg nævnt at vi har en 13/1  gammel kobberforbindelse😀, og at YouSee App kører problemfrit - både kablet på AT4 men også Airplay til ATV3 i kælderen, der er trådløst forbundet. Vi kan køre det samtidig her i huset og se f.eks. live fodboldkampe, streame Netflix, YouTube mv.. Så, jeg er lidt forundret over at det skulle være hastigheden der begrænser præstationen?

Mit setup er modem/router med inaktiveret WiFi forbundet til Time Capsule der står for husets WiFi. Måler samme hastighed kablet som trådløst. Dog har jeg nøje valgt, at de enheder der kan, kører kablet. Her er også Apple Homkit med IKEA Trådfri, larm, Yamaha receiver med Airplay, vejrstation, iPhones, iPads og et antal Geni-trådløse pærer.

Ingen WiFi extender.

Bor i et tæt bebygget parcelhuskvarter i Nordsjælland med mange trådløse netværk i for- og baghaven. Læser med lidt misundelse om alle jer der har fiber og helt andre hastigheder 🤔 (og priser). 

Ville være interessant og høre om nogen har en teori eller forklaring på hvorfor vi lever problemfrit med 13/1, mens andre med høje fiberhastigheder har problemer.

 Egen teori er, at de modems der er koblet på fiber, ikke er stabile/stærke nok?

Bliver glad for input, god sommer.


5

1
31. juli 2019 @ 16:28
Nyt medlem
Bamse skrev:
Lars Sejerup skrev:
PallMei skrev:
Lars Sejerup skrev:
Ok. Vild nok at man skal have henad en 1000/100 for at den bliver brugbar (hvis jeg forstår dig ret)

Selvfølgelig skal man ikke det, eller det tvivler jeg hvert fald på. Det var bare drilleri. Men det ændre ikke på at yousee app'en er blevet ganske stabil hos mig og det var den absolut ikke i starten.

Forståeligt. Jeg må sige at den YouSee app faktisk er blevet noget mere wacky efter at tvOS er blevet opdateret. Faktum er bare, at den app pt er komplet ubrugelig hos os. Så det er da misundelsesværdigt at det virker hos dig   

Fik jeg nævnt at vi har en 13/1  gammel kobberforbindelse😀, og at YouSee App kører problemfrit - både kablet på AT4 men også Airplay til ATV3 i kælderen, der er trådløst forbundet. Vi kan køre det samtidig her i huset og se f.eks. live fodboldkampe, streame Netflix, YouTube mv.. Så, jeg er lidt forundret over at det skulle være hastigheden der begrænser præstationen?

Mit setup er modem/router med inaktiveret WiFi forbundet til Time Capsule der står for husets WiFi. Måler samme hastighed kablet som trådløst. Dog har jeg nøje valgt, at de enheder der kan, kører kablet. Her er også Apple Homkit med IKEA Trådfri, larm, Yamaha receiver med Airplay, vejrstation, iPhones, iPads og et antal Geni-trådløse pærer.

Ingen WiFi extender.

Bor i et tæt bebygget parcelhuskvarter i Nordsjælland med mange trådløse netværk i for- og baghaven. Læser med lidt misundelse om alle jer der har fiber og helt andre hastigheder 🤔 (og priser). 

Ville være interessant og høre om nogen har en teori eller forklaring på hvorfor vi lever problemfrit med 13/1, mens andre med høje fiberhastigheder har problemer.

 Egen teori er, at de modems der er koblet på fiber, ikke er stabile/stærke nok?

Bliver glad for input, god sommer.

Er ret enig med dig i, at mange modems og routere ikke kan klare at modtage/aflevere datapakkerne i den hasrtighed der tilbydes i moderne fiberløsninger....