xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)
macnyt  /  forum  /  emne
Maskinrummet opdateres: Midlertidige visuelle udfordringer
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
09. april 2019 @ 13:12
Stormogul

Maskinrummet på Macnyt opdateres* og derfor kan og vil der opstå visuelle og måske enkelte funktionelle udfordringer.

Herunder findes et overblik over kendte visuelle og funktionelle fejl (opdateres løbene)

Udeståender per 2019-04-12 @ 14.30

  • Forum: Smiley symbolet ved indtastningsfelter (textarea) kan ikke ses, men funktionen fungerer
  • Forum: Popup menu 'hopper' når man 'hoover' over 'more vertical' symbolet
  • Forum: Dobbelt linieafstand i Textarea er muligvis en fejl (mistanke)

Har du identificeret en visuel fejl eller en funktion fejl, der ikke nævnes så beskriv den gerne i denne tråd.

* der opdateres flere essentielle biblioteker i macnyts maskinrum. Disse opdateringer giver nye muligheder for Macnyt visuelt og funktionelt men kræver også tilpasninger til de nye omstændigheder. Det kræver lidt tålmodighed internt og eksternt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  97
9
  3303

8581

198
09. april 2019 @ 14:39
Poseidon

WE'RE ALL GOING TO DIE! 


2268

156
09. april 2019 @ 14:45
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
09. april 2019 @ 14:50
Poseidon

1129

129
09. april 2019 @ 19:42
Stormogul

sommetider er footer på nogle tråde forskudt til højre, som om der mangler eller for mange htmls der ikke er lukkede korrekt. men ikke på alle tråde.

så det må være noget med at brugere har åbne nogle html-tags uden at lukke dem.

det kan ses på denne tråd, helt ned i siden...

http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=15543978728681080




4593

394
09. april 2019 @ 22:41
FPU

Puh, der er MANGE ting her i min gamle Safari i SnowLeo. Håber virkelig, at de bliver rettet til, for jeg ville være meget ked af at skulle opgradere mit OS, blot fordi Macnyt er holdt op med at fungere. Selvom SnowLeo har ni år på bagen, kan den stadig både netbank, diverse nyhedssites og f.eks. YouTube, selvom det kræver en kombination af browsere. Jeg regnede da med, at jeg før eller siden blev nødt til at skulle opgradere, men at det skulle blive en decideret Mac-relateret hjemmeside, som muligvis lægger SnowLeo i graven, den havde jeg godt nok ikke set komme. Håber dog, at det hele virker, som det skal, også hos mig, når PP er kommet ud af maskinrummet igen. Pøj-pøj, Palle!

To problemer i SnowLeo (Safari 5.1.10):

1. Både Forum-forsiden og de enkelte forumtråde har en hulens masse tomhed for oven. Man er nødt til at scrolle ret meget (måske svarende til en A4-side), før man kommer ned til headeren.

2. "Besvar indlæg"-knappen er væk. Der er kun tre valgmuligheder ude til højre, nemlig "Sæt et bogmærke", "Aktiver en agent", og "Svar med citat". Jeg måtte klikke på "Svar med citat" og så fjerne al den citerede tekst for at svare på indlægget. Der er også en flad, halv-oval, flad grå kanp uden tekst på. Når jeg klikker på den, kommer der en fejlmeddelelse: "An unknown error occurred. DBError. /forum/db/forum_votes.db. Database file vould not be found or". Helle denne fejlmeddelses er der tre gange, sikkert en gang for hver af de tre ovennævnte muligheder, jeg kan klikke på.

Problem i hvert fald i Opera 24.0 og Firefox 48.0.2, og muligvis også i Safari 5.1.10 (men jeg tør ikke logge ud og teste):

3. Det er næppe en bug, men his jeg kommer til at slette Macnyt-cookien, er jeg nok f*kked, for i hvert fald i Opera og i Firefox kan jeg IKKE længere logge ind; jeg kan udfylde felterne med email-adresse og password, men når jeg klikker på den blå log-in firkant, sker der ikke en sk*d, selvom den skifter farve unde mouse-down. Jeg frygter, at det samme sker, næste gang ejg af en eller anden grund skal logge ind med Safari, og så er det nok slut med at skrive herinde, indtil jeg opgraderer til nyere OS, hvilket jeg som sagt slet ikke har lyst til.

Først gjorde man DMI ubrugeligt (også for en hel masse andre end mig), og nu er Macnyt måske ved at blive utilgængeligt i SnowLeo. 2019 tegner til at blive et IT-mæssigt uår. :o(


1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. april 2019 @ 08:07
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

To problemer i SnowLeo (Safari 5.1.10):

1. Både Forum-forsiden og de enkelte forumtråde har en hulens masse tomhed for oven. Man er nødt til at scrolle ret meget (måske svarende til en A4-side), før man kommer ned til headeren.

Der er endnu for meget white-space i toppen af forumområdet og det skal nok blive ordnet men jeg kan ikke genkende værdien svarende til en A4-side. Hvis det er muligt så tag en skærmbillede og vedlæg i denne tråd.


2. "Besvar indlæg"-knappen er væk. Der er kun tre valgmuligheder ude til højre, nemlig "Sæt et bogmærke", "Aktiver en agent", og "Svar med citat". Jeg måtte klikke på "Svar med citat" og så fjerne al den citerede tekst for at svare på indlægget. Der er også en flad, halv-oval, flad grå kanp uden tekst på. Når jeg klikker på den, kommer der en fejlmeddelelse: "An unknown error occurred. DBError. /forum/db/forum_votes.db. Database file vould not be found or". Helle denne fejlmeddelses er der tre gange, sikkert en gang for hver af de tre ovennævnte muligheder, jeg kan klikke på.

Korrekt, den var væk på et tidspunkt igår mellem 11.00-16.00 men er tilbage fuld funktionel. Er dette ikke tilfældet så tag et skærmbillede og vedlæg i denne tråd.

"An unknown error occurred..." -fejlen lyder underligt Er du sikker på, at den fortsat eksisterer. Beskriv præcis hvilken knap det er du trykker på...

3. Det er næppe en bug, men his jeg kommer til at slette Macnyt-cookien, er jeg nok f*kked, for i hvert fald i Opera og i Firefox kan jeg IKKE længere logge ind; jeg kan udfylde felterne med email-adresse og password, men når jeg klikker på den blå log-in firkant, sker der ikke en sk*d, selvom den skifter farve unde mouse-down. Jeg frygter, at det samme sker, næste gang ejg af en eller anden grund skal logge ind med Safari, og så er det nok slut med at skrive herinde, indtil jeg opgraderer til nyere OS, hvilket jeg som sagt slet ikke har lyst til.

Jeg her testet i flere browsere, hvor det virker. Det er bekymrende hvis du ikke kan få det til at virke i Opera og Firefox, det vil jeg efterprøve i dag.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
10. april 2019 @ 08:42
FPU

Hej PP.

1. Det er lidt svært at lave et screendump af det tomme område øverst i vinduet, men for hvad det er værd, så skal jeg klikke syv gange på rulleskakten, før jeg kommer ned til headeren.

2. Med hensyn til login, så har jeg andre steder oplevet, at "moderne" login-links ikke virker. Det er nok noget script, som de her gamle browsere ikke forstår.

3. Besvar-knappen er stadigvæk fraværende, så jeg var igen nødt til at klikke på Besvar med citat.

4. Den fejlmeddelelse, der kommer op, sker, når jeg klikker på "Hjerte-knappen". Dobbelt-tjekkede lige igen, og problemet er der stadig. Jeg vil dog tilføje, at jeg i går aftes ikke havde set, at der dukker en vandret rulleskakt op, så meddelelsen skal slutte med "…found or opened"

En tilføjelse til de grafiske kvababbelser:

Som sagt skal jeg klikke syv gange på rulleskakten for at komme ned til Header. Umiddelbart nedenunder ser jeg ude til venstre de forskellige menu-valg og oversigten over flest hjertemodtagere. Først to klik mere på rulleskakten dukker første forumtråd op, både på forumforsiden og inde i selve trådene.

Har lige testet login i Firefox, og nu virker det her. Desuden vises siden perfekt, og pilen til "besvar indlæg" er endda synlig. Jeg kan da leve med, at skulle tilgå Macnyt igennem Firefox, men jeg foretrækker så absolut Safari, så hvis Macnyt kan repareres, vil jeg da blive glad.

Sender screendump via Firefox om lidt af "overgangen" mellem Header og øverste tråd på forum-forsiden.


4593

394
10. april 2019 @ 08:43
FPU

Her er det lovede screendump af "overgangen" mellem Header og øverste forumtråd:


1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. april 2019 @ 09:27
Stormogul

Hej Tonny

Hermed to skærmbilleder. Det første er af Forum's forside og det næste er en Forum tråd. (bemærk, at man kan forstørre billeder i forummet så de er læselige - jeg kan ikke læse dit billede da det er for småt).

Jeg tænker om du er udsat for Responsive Design udfordringen, hvilket vil sige, at Macnyt tror, at du bruger en lille skærm og forsøger at tilpasse. Har du prøvet at gøre en browserbredde bredere og se om det hele sætter sig på plads?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
10. april 2019 @ 18:56
FPU

1. Det hjælper ikke at gøre browservinduet bredere. Har i øvrigt ikke ændret bredde på mine browser-vinduer; der er altid en stribe fri ude til højre på bredde med min harddisk-ikon, så jeg f.eks. kan trækker filer ud på skrivebordet eller klikke på det for at komme over i Finder.

2. Pilen til besvarelse af indllæg er stadigvæk fraværende i Safari, så jeg må stadigvæk bruge "Svar med citat" og så fjerne teksten.

3. Jeg får stadigvæk den dér 3 x database-error, når jeg klikker på hjerteknappen.

Det hele ser ud til at funke i min Firefox, i hvert fald den grafiske side af historien, så forumtråde starter ud for Header og ikke nede under. I Safari er det som om, at der er "liniebrud" mellem Header/Menuer og så foromtråde, så forumtråde starter på ny linie og altså helt ude til venstre, hvilket så bevirker, at starten af forumtråde rykkes ned under båede Header og menuerne i venstre side af vinduet.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan gøre mere m.h.t. screendump. Det, som jeg lagde op i morges viser jo netop problemet med overgangen fra Header/Menu til øverste forumtråd. Det er disse tings indbyrdes placering, som du skal kigge på. God tur tilbage til maskinrummet. ;0)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. april 2019 @ 20:19
Stormogul

Hej Tonny

macOS Snow Leo er 9 OS-generationer gammel og jeg kan ikke garantere en optimal oplevelse på macnyt ved brug af denne macOS version og den dertilhørende Safari browser version 5.

Jeg har undersøgt nærmere om der er en grænse for hvor gammel teknologi man kan bruge og forvente en nogenlunde god oplevelse på macnyt. Resultatet har jeg tilføjet til følgende macnyt side - nederst. Desværre er Safari version 5 ikke en del af resultatet om end jeg vil forsøg, at få de til at virke bedst muligt men evolutionen er med til at diktere fremskridt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
10. april 2019 @ 21:30
FPU
PowerPalle skrev:

Hej Tonny

macOS Snow Leo er 9 OS-generationer gammel og jeg kan ikke garantere en optimal oplevelse på macnyt ved brug af denne macOS version og den dertilhørende Safari browser version 5.

Jeg har undersøgt nærmere om der er en grænse for hvor gammel teknologi man kan bruge og forvente en nogenlunde god oplevelse på macnyt. Resultatet har jeg tilføjet til følgende macnyt side - nederst. Desværre er Safari version 5 ikke en del af resultatet om end jeg vil forsøg, at få de til at virke bedst muligt men evolutionen er med til at diktere fremskridt.

Det var lidt det svar, som jeg frygtede, men som sagt, så virker Macnyt tilsyneladende fint nok i Firefox.

Du kan jo prøve at fedte lidt med det, hvis du en dag keder dig. Jeg regner med fortsat at bruge Safari til forummet, indtil det brænder helt sammen, og hvis grafikken (og Besvar-knappen) lige pludselig er kommet på plads, skal jeg nok fortælle dig det.

Tak fordi du trods alt prøvede. Men det ER nu trist, at snetigeren skulle nedlægges af et Mac-specifikt site.

Change ain't good, Leon.


1129

129
11. april 2019 @ 01:14
Stormogul

Jeg kan godt forstå delvis din bekymring, men så alligevel. 

Forstå godt du ikke ser behovet for at komme videre og spendere penge på en ny mac, når den gamle stadig klarer opgaven for dig. 

Men at du så forventer at nogen eller hele mac verden skal understøtte noget, der er 10 år gammelt, er lidt underligt i min verden. Du har truffet et valg, og det har Palle også. De to valg har ikke umiddelbart en retning hvor de kan mødes igen... 

Men, da hele verden er kommet videre til HTML5 og nye teknologier det har bragt med sig, er vel et skridt i den rigtige retning at Palle har valgt at følge den retning. Og så vil jeg alligevel forsvare dig lidt her. :D Det burde kunne lade sig gøre, at lave knapper/links, så de virker i gamle browsere. Jeg har ikke undersøgt koden bag MacNyt så jeg kan ikke komme med et forslag. Men tænker at de kan komme til at virke på et senere tidspunkt. Måske lave en undtagelse for ældre browsere og vise et "grim" med "hjerte" tekst i. :D

Måske kan nogle ting alligevel gøres anderledes så de også virker på ældre browsere. Men det er noget der vil kræve ekstra tid for Palle, og evt. en gammel Mac, så han kan teste det. Det kan man så heller ikke forvente. Jeg vil i hvert fald ikke forvente det af nogen.

Og til sidst, så vil jeg se om dine udfordringer evt. kan afhjælpes, ved at slette cache fra din browser. Måske har du nogle macnyt filer der er gamle og dermed udgør et problem for funktionaliteten. 


2268

156
11. april 2019 @ 07:37
ASCII jonglør

Menubjælken med knapperne “Macnyt / Forum / Emne” mangler på iPhone, når man er på oversigten over tråde i forum - men samme bjælke er der fint nok, når man er inde i en tråd. 

Er der en skjult budskab heri? Er Steve Jobs kanskje genopstået? Eller er træindustrien i fare? Måske er der ved at opstå Sorte Huller på internettet? 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
11. april 2019 @ 07:56
ASCII jonglør

Andre ting, der ser ukorrekte ud på iPhone:

- Tallet ved hjertet kan man kun se den allernederste del af, toppen er skåret væk. Ny Guillotine-service? 

- Har man skrevet et indlæg, er svar-pilen nederst i højre hjørne ved ens indlæg greyed out. Måske en vis logik heri, men det ser alligevel mærkeligt ud - og man tror jo så, at knappen ikke virker - hvilket faktisk ikke er tilfældet. 

- Smiley-knappen er stadigvæk forsvundet. Hvorhen? Det vides ikke. Hvorfor? Har det noget med Brexit eller eksistensen af Trump at gøre? Hvorfor er vi overhovedet til? Har livet en mening? Og hvor har jeg selv lagt min nye lækre biodynamiske læbepomade?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 09:03
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Du kan jo prøve at fedte lidt med det, hvis du en dag keder dig. Jeg regner med fortsat at bruge Safari til forummet, indtil det brænder helt sammen, og hvis grafikken (og Besvar-knappen) lige pludselig er kommet på plads, skal jeg nok fortælle dig det.

Tak fordi du trods alt prøvede. Men det ER nu trist, at snetigeren skulle nedlægges af et Mac-specifikt site.

Jeg er sket ikke færdig med, at finde løsninger til blandt andet din besvar-knap udfordring. Så lad os se hvad der sker.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 09:26
Stormogul
Factory skrev:

Menubjælken med knapperne “Macnyt / Forum / Emne” mangler på iPhone, når man er på oversigten over tråde i forum - men samme bjælke er der fint nok, når man er inde i en tråd. 

Er der en skjult budskab heri? Er Steve Jobs kanskje genopstået? Eller er træindustrien i fare? Måske er der ved at opstå Sorte Huller på internettet? 

Det skulle være rettet nu. Og der er ingen skjulte budskaber.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 09:27
Stormogul
Factory skrev:

- Tallet ved hjertet kan man kun se den allernederste del af, toppen er skåret væk. Ny Guillotine-service? 

Korrekt, det er en fejl, der skal håndteres.


- Har man skrevet et indlæg, er svar-pilen nederst i højre hjørne ved ens indlæg greyed out. Måske en vis logik heri, men det ser alligevel mærkeligt ud - og man tror jo så, at knappen ikke virker - hvilket faktisk ikke er tilfældet. 

Korrekt, det er en fejl, der skal håndteres.

- Smiley-knappen er stadigvæk forsvundet. Hvorhen? Det vides ikke. Hvorfor? Har det noget med Brexit eller eksistensen af Trump at gøre? Hvorfor er vi overhovedet til? Har livet en mening? Og hvor har jeg selv lagt min nye lækre biodynamiske læbepomade?

Korrekt, det er en fejl, der skal håndteres.

:)


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 10:08
Stormogul
Factory skrev:

- Tallet ved hjertet kan man kun se den allernederste del af, toppen er skåret væk. Ny Guillotine-service? 

Besvarknappen mv. videre burde se godt ud igen inklusive det numeriske og associerede tal.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 10:09
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

2. Pilen til besvarelse af indllæg er stadigvæk fraværende i Safari, så jeg må stadigvæk bruge "Svar med citat" og så fjerne teksten.

Jeg har selv konstateret, at pilen til besvarelse har været fanget i et problem. Dette skulle være rettet til nu og du må meget gerne bekræfte om alt er godt igen på det specifikke område.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
11. april 2019 @ 10:34
ASCII jonglør

Et absolut plus, at det nu forhåndværende truthorn er skiftet ud med en mikrofon - rigtig fint   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
11. april 2019 @ 11:18
Poseidon
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

2. Pilen til besvarelse af indllæg er stadigvæk fraværende i Safari, så jeg må stadigvæk bruge "Svar med citat" og så fjerne teksten.

Jeg har selv konstateret, at pilen til besvarelse har været fanget i et problem. Dette skulle være rettet til nu og du må meget gerne bekræfte om alt er godt igen på det specifikke område.

Den ser fint ud her nu.


Jeg kan se at popup menuen som kommer over de tre prikker, har utroligt megen white-space nu.

Og der er vidst stadig fejl med at vise tallet ved hjerterne.

Og der er dobbelt linieafstand i indput boksen til indlæg.


4593

394
11. april 2019 @ 12:12
FPU

@Nihad:

Nu forlanger jeg jo heller ikke, at PP retter ind efter min gamle standard.

Du har i øvrigt ret i, at der jo ikke er nogen grund til at skifte en ellers brugbar MBP ud med noget nyere, når behovet ikke er der. Imidlertid kan jeg jo blot opgradre til (bliver det nok) 10.8, og så tage den derfra. Jeg har faktisk et eksterne diske med forskellige systemer på, så jeg kan lige prøvekøre Macnyt i nogle af de systemer, før jeg overtaler mig selv til at installere dem på den interne.

Jeg KUNNE da også bare købe en ny(ere) MBP, men jeg har lige blødt 4 Kilo til nye sommersutter til dytten, og jeg har ret meget mere brug for en ny motorsav lige nu end en ny bærbar.

Nu lader jeg lige PP fedte med tingene. Det grafiske er kun et irritationsmoment, mens den manglende Besvar-pil er lidt mere kritisk. Men det ni år gamle kattedyr lever stadig, selvom det halter hist og her.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 12:27
Stormogul
Factory skrev:

Et absolut plus, at det nu forhåndværende truthorn er skiftet ud med en mikrofon - rigtig fint   

Og det skete kun kun fordi truthornet ikke eksisterer længere i den page jeg bruger. Ellers havde det fortsat været truthornet   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
11. april 2019 @ 12:33
FPU
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

2. Pilen til besvarelse af indllæg er stadigvæk fraværende i Safari, så jeg må stadigvæk bruge "Svar med citat" og så fjerne teksten.

Jeg har selv konstateret, at pilen til besvarelse har været fanget i et problem. Dette skulle være rettet til nu og du må meget gerne bekræfte om alt er godt igen på det specifikke område.

Besvar-pilen er stadig fraværende i SnowLeo. Blot til orientering, dog, for jeg kan trods alt stadig besvare indlæg ved at besvare med citat og så fjerne teksten, men derfor må du da gerne dimse lidt mere med det, selvom der jo nok er adre issues, som står højere oppe på prioritslisten. Soldier on!


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 12:35
Stormogul
David Munch skrev:

Og der er dobbelt linieafstand i indput boksen til indlæg.

Kan du forklare nærmere, hvor du ser den dobbelte linieafstand?

Når jeg starter et nyt indlæg eller besvarer et andet og får et Textarea op på skærmen så sker der følgende, hvilket svarer til tidligere oplevelse her på macnyt.

  1. Jeg skriver en tekst der automatisk wrapper til næste linie når jeg når højre kant og teksten fortsætter umiddelbart nedenunder.
  2. Jeg skriver en tekst og trykker Retur, hvorefter teksten fortsætter nedenunder men dog med mere vertikal afstand i forhold til den oprindelige linie, hvor jeg startede teksten. Der er ikke en 'fri' linie imellem den oprindelige linie og den nye linie, men kun afstand.
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
11. april 2019 @ 12:36
FPU

P.S. Sådan ser bunden af mit sidste indlæg ud; så kan PP se, hvad der mangler, og hvor resten lægger sig:


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 12:39
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

P.S. Sådan ser bunden af mit sidste indlæg ud; så kan PP se, hvad der mangler, og hvor resten lægger sig:

Du bør forstørre dine billeder så de kan ses. Jeg har forstørret dit billede i mit svar   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 13:13
Stormogul

Status på Firefox og Chrome

Firefox, version 66.0.3 (nyeste version) virker fint med login på macnyt.

Chrome, version 73.0.3683.86 (nyeste version) virker fint med login på macnyt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
11. april 2019 @ 17:17
FPU
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

P.S. Sådan ser bunden af mit sidste indlæg ud; så kan PP se, hvad der mangler, og hvor resten lægger sig:

Du bør forstørre dine billeder så de kan ses. Jeg har forstørret dit billede i mit svar   

Øh, hvordan gør jeg det?

Jeg klikkede på "Dimensions-værktøjet", og her stod der 200 pixels på den ene led og ikke noget på den anden led (vel fordi der er bundet størrelsesforhold mellem højde og bredde). Kunne jeg blot have øget det tal til f.eks. 400 pixels og derved få et større billede?


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 18:04
Stormogul
Tonny Freimanis skrev

Øh, hvordan gør jeg det?

Jeg klikkede på "Dimensions-værktøjet", og her stod der 200 pixels på den ene led og ikke noget på den anden led (vel fordi der er bundet størrelsesforhold mellem højde og bredde). Kunne jeg blot have øget det tal til f.eks. 400 pixels og derved få et større billede?

Jeps

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
11. april 2019 @ 19:33
FPU
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev

Øh, hvordan gør jeg det?

Jeg klikkede på "Dimensions-værktøjet", og her stod der 200 pixels på den ene led og ikke noget på den anden led (vel fordi der er bundet størrelsesforhold mellem højde og bredde). Kunne jeg blot have øget det tal til f.eks. 400 pixels og derved få et større billede?

Jeps

OK


8581

198
11. april 2019 @ 20:45
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:

Og der er dobbelt linieafstand i indput boksen til indlæg.

Kan du forklare nærmere, hvor du ser den dobbelte linieafstand?

Når jeg starter et nyt indlæg eller besvarer et andet og får et Textarea op på skærmen så sker der følgende, hvilket svarer til tidligere oplevelse her på macnyt.

  1. Jeg skriver en tekst der automatisk wrapper til næste linie når jeg når højre kant og teksten fortsætter umiddelbart nedenunder.
  2. Jeg skriver en tekst og trykker Retur, hvorefter teksten fortsætter nedenunder men dog med mere vertikal afstand i forhold til den oprindelige linie, hvor jeg startede teksten. Der er ikke en 'fri' linie imellem den oprindelige linie og den nye linie, men kun afstand.

Jamen så må det jo være normal behavior. Jeg synes bare #2 ikke plejede at resultere i så megen freespace!


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. april 2019 @ 22:01
Stormogul

Jeg ved ikke hvem af os der har ret. Jeg kan ikke huske det og jeg burde ikke have rørt kode der berør dette. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
12. april 2019 @ 16:18
Virtual Machine

Hold op det tager lang tid at scrolle ned til bunden af denne tråd   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
12. april 2019 @ 16:20
Stormogul

Reload sinden og så virker det. Det ligger i din cache (I hope)...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
12. april 2019 @ 16:36
Virtual Machine

Næh. Og jeg har også deaktiveret ad-blocker for at se om det var den   

Fejl fundet. Jeg slettede al cache, og genstartede Safari


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
12. april 2019 @ 18:35
Stormogul

Det var hvad jeg mente. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
12. april 2019 @ 21:00
Virtual Machine
PowerPalle skrev:

Det var hvad jeg mente. 

Nå ok. Jammen, så avanceret er jeg slet ikke til at kunne forstå den slags åbenbart   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
13. april 2019 @ 07:54
Stormogul

Du skal ikke læse hvad jeg skriver men forstå hvad jeg mener   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
13. april 2019 @ 21:39
Poseidon

Så nu ser jeg endeligt heller ikke uendeligt lange kolonner med tekst. Back to useable again!


1900

183
PowerPalle (Administrator)
14. april 2019 @ 08:25
Stormogul

Du må lade være med, at dyrke det der Cache.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
14. april 2019 @ 10:01
FPU
PowerPalle skrev:

Du må lade være med, at dyrke det der Cache.

Arh. Så længe det er økologisk, så går det vel. :o)

P.S. Bare til info, PP: prøvede selv at slette cache og genstarte Safari for at se, om SnowLeo-problemerne forsvandt. Det gjorde de så ikke, men jeg har til gengæld ikke været udsat for den lodrette tekst, så vi hænger stadig på. Med det yderste af neglene, men vi ER med endnu, mig og vinterdyret.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
14. april 2019 @ 10:53
Stormogul

Modtaget.

Jeg har lavet en del HTML rengøring og Macnyt er nu mere 'compliant' end nogensinde før   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
14. april 2019 @ 16:44
Virtual Machine

Nu kan man også se hvad man skriver, når man bruger en iPhone.   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2268

156
14. april 2019 @ 18:17
ASCII jonglør

Også her kan man nu se, hvad man skriver på sin iPhone. 

Smiley-ikonet i menubjælken ovenover tekstfeltet er dog stadig usynligt på iPhone   - mens den røde prik ud for nye indlæg minsandten er forsvundet....?!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
14. april 2019 @ 20:02
Stormogul
Factory skrev:

Også her kan man nu se, hvad man skriver på sin iPhone.

Ja, det er en god detalje  

Smiley-ikonet i menubjælken ovenover tekstfeltet er dog stadig usynligt på iPhone  

Ja, den mangler endnu (mindre prioriteret)

- mens den røde prik ud for nye indlæg minsandten er forsvundet....?!

Det virker også men er efter alt at dømme også en resultat af cache-djævlen. Således er min konklusion baseret på test og analyser. Jeg kunne også blot nævne, at det virker her, men jeg holder øje med stabiliteten i funktionen nu, hvor du råber Ulv!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
14. april 2019 @ 20:34
FPU

@PP:

Til gengæld er de røde dutter, som markerer nye indlæg i tråde siden forummet blev besøgt sidste gang, fordampet i løbet af søndag eftermiddag.

Jeg tror ikke, at der er en sammenhæng med iPhone-rettelserne, men jeg synes, at det bør nævnes.

De røde dutter er før forsvundet og så dukket op igen, når du blev gjort opmærksom på det, så mon ikke også denne gang…?

Altså, det her er ikke ægte brok, fordi min Safari er så gammel, men de dér røde dutter bliver rigtig svære at undvære, hver gang jeg kigger forbi for at se, om der er nye indslag.

Jeg prøver lige at tømme cache og genstarte Safari, efter jeg har sendt det her indlæg, for at se, om der dukker mindst een rød dut op (p.gr.a. det her indslag). Stand by on, Houston.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
14. april 2019 @ 20:37
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

@PP:

Til gengæld er de røde dutter, som markerer nye indlæg i tråde siden forummet blev besøgt sidste gang, fordampet i løbet af søndag eftermiddag.

Jeg tror ikke, at der er en sammenhæng med iPhone-rettelserne, men jeg synes, at det bør nævnes.

Modtaget, men mener at det er rettet og virker. Årsagen til at det ikke virker hos dig er (mulighvis og påståeligt), at den Javascript der benyttes er cachet hos dig). Det retter sig selv over tid men du kan forsøge at forcere en sletning af alt (sket cache).


De røde dutter er før forsvundet og så dukket op igen, når du blev gjort opmærksom på det, så mon ikke også denne gang…?

Nej, det er en anden årsag denne gang. Længere historie men 'I am sure'.

Altså, det her er ikke ægte brok, fordi min Safari er så gammel, men de dér røde dutter bliver rigtig svære at undvære, hver gang jeg kigger forbi for at se, om der er nye indslag.

Jeg er helt enig og du skal nok få dine 'røde hunde' igen.


Jeg prøver lige at tømme cache og genstarte Safari, efter jeg har sendt det her indlæg, for at se, om der dukker mindst een rød dut op (p.gr.a. det her indslag). Stand by on, Houston.

I am 99,9% certain they will. Or else you will need to visit your doctor...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
14. april 2019 @ 20:46
FPU

Hej igen PP.

Det hjalp ikke at slette cache og genstarte Safari, men ingen skal gå i panik over det, for det hele virker fint i min Firefox, for login virker (efter et enkelt fejlslået forsøg), det visuelle set-up er korrekt uden masser af "luft" for oven, OG de røde dutter er der ud for tråde med nye indlæg, så hvis det ikke lykkes dig at få dutterne tilbage i den halvdøde Safari,  må jeg skifte permanent til Firefox, for SÅ nemt slipper I heller ikke af med mig. :0)

Fortsat god søndag.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
14. april 2019 @ 20:53
Stormogul

Det burde ikke være måden, at løse denne udfordring, men...

Prøv (i din Safari), at slette den Cookie, der hedder 'mnforum' - besøg derefter forum og derefter lav et nyt indlæg i denne her tråd. Så bliver det DUT tid...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
15. april 2019 @ 00:02
FPU
PowerPalle skrev:

Det burde ikke være måden, at løse denne udfordring, men...

Prøv (i din Safari), at slette den Cookie, der hedder 'mnforum' - besøg derefter forum og derefter lav et nyt indlæg i denne her tråd. Så bliver det DUT tid...

OK. Det er over min sengetid nu, så jeg kigger på i løbet af i morgen.


2268

156
15. april 2019 @ 06:35
ASCII jonglør

De røde velsmagende boller på suppen er tilbage, vuggende på overfladen. Det er et lille skridt fjernt fra månen, men et stort skridt her på min iPhone. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
15. april 2019 @ 06:44
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:
Factory skrev:

Et absolut plus, at det nu forhåndværende truthorn er skiftet ud med en mikrofon - rigtig fint   

Og det skete kun kun fordi truthornet ikke eksisterer længere i den page jeg bruger. Ellers havde det fortsat været truthornet   

Du har faktisk ret, truthornet var mere logisk, idet man som udråber af tråden naturligvis trutter.

På den anden side taler man mere mere civiliseret ind i en mikrofon, som høfligt er stillet til rådighed af Macnyt. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
15. april 2019 @ 09:10
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

... for SÅ nemt slipper I heller ikke af med mig. :0)

Fortsat god søndag.

Der er ikke nogen der er ude på, at slippe af med dig. Når det så er sagt så kan det godt være du skal genoverveje dine værktøjer.

  • Dit OS og din browser er mange generationer bagud og du vil blive hægtet definitivt af på et tidspunkt da andre (inklusiv udbydere) vil opdatere af sikkerhedsmæssige årsager. Pludselig vil enderne ikke mødes længere og så stor du med hatten og en fortsat usikkerhed i hånden og de andre står mere sikkert.
  • Tænk scenariet med macnyt som du lige har været igennem. Det er ingenting i forhold til, hvad der kan blive det næste-naturlige-skridt-for-macnyt* og det vil givet vis have endnu større konsekvenser for din installation uanset om du bruger Safari eller andre gamle version af browsere.

* jeg her igennem længere tid overvejet at implementere HTTPS på macnyt for således, at sikre alle bedst muligt. Senest er jeg også blevet opfordret til det.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
15. april 2019 @ 09:10
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

... for SÅ nemt slipper I heller ikke af med mig. :0)

Fortsat god søndag.

Der er ikke nogen der er ude på, at slippe af med dig. Når det så er sagt så kan det godt være du skal genoverveje dine værktøjer.

  • Dit OS og din browser er mange generationer bagud og du vil blive hægtet definitivt af på et tidspunkt da andre (inklusiv udbydere) vil opdatere af sikkerhedsmæssige årsager. Pludselig vil enderne ikke mødes længere og så stor du med hatten og en fortsat usikkerhed i hånden og de andre står mere sikkert.
  • Tænk scenariet med macnyt som du lige har været igennem. Det er ingenting i forhold til, hvad der kan blive det næste-naturlige-skridt-for-macnyt* og det vil givet vis have endnu større konsekvenser for din installation uanset om du bruger Safari eller andre gamle version af browsere.

* jeg her igennem længere tid overvejet at implementere HTTPS på macnyt for således, at sikre alle bedst muligt. Senest er jeg også blevet opfordret til det.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
15. april 2019 @ 13:15
Stormogul

Er ret sikker på at https ikke vil give det store problemer for ældre browsere, så længe serveren er sat op til at understøtte lidt ældre kryptering protokoller.


8581

198
15. april 2019 @ 14:54
Poseidon
PowerPalle skrev:

* jeg her igennem længere tid overvejet at implementere HTTPS på macnyt for således, at sikre alle bedst muligt. Senest er jeg også blevet opfordret til det.

Måske det er en farlig hacker som har stjålet Smiley-ikonet fordi Macnyt ikke er sikker!


Der er i øvrigt stadig noget galt med tal-placeringen ud for hjerterne. Skærmbillede fra denne tråd, læg mærke til ét-tallerne står forskelligt i forhold til hjerterne:


1900

183
PowerPalle (Administrator)
15. april 2019 @ 15:59
Stormogul

David Munch skrev:

Der er i øvrigt stadig noget galt med tal-placeringen ud for hjerterne. Skærmbillede fra denne tråd, læg mærke til ét-tallerne står forskelligt i forhold til hjerterne:

Bemærk forskelligen fra dit skærm billede og mit (taget af de samme indlæg sig med samme tidskode). Mit 1-tal har ikke afstand til hjertet som dit har...

Hvilken browser benytter du og hvornår er dit skærmbillede taget?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
15. april 2019 @ 18:55
FPU

PP, den dér med, at det ikke er så let at slippe af med mig, var altså med et glimt i øjet.

Og som jeg skrev tidligere: hvis det går helt galt, så fortsætter jeg med at hjemsøge Macnyt via Firefox i stedet for, indtil den også bliver koblet af. Først derefter vil jeg opgradere mit OS.

Jeg har dog planer om måske at gøre det i løbet af sommeren, men lige nu er det vigtigere at få skovet så meget som muligt i det gode vejr, og i den forbindelse bruger jeg i øjeblikket temmelig mange resourcer på at holde savene og mig selv kørende, så der er ikke lige råd til en stor SSD med plads til to OS'er (jeg skal stadig kunne komme til SnowLeo p.gr.a. bl.a. AppleWorks). Bliver næppe færdig med skovningen før midten af maj, hvis vejret ellers holder, for det er lige et nummer for sjovt at fedte rundt med 15-20 meter høje træer i vådt vejr.

Lige nu gpr jeg og skiller ca. 15 bamser ad, som blev lagt ned oven i hinanden i een stor bunke i sidste uge. Det er sjovt at gå at rode med, men man skal vide, hvad man gør, for der er store kræfter på spil. Det er som et spil Mikado på 20 x 30 meter. :0)


8581

198
15. april 2019 @ 20:02
Poseidon
PowerPalle skrev:

David Munch skrev:

Der er i øvrigt stadig noget galt med tal-placeringen ud for hjerterne. Skærmbillede fra denne tråd, læg mærke til ét-tallerne står forskelligt i forhold til hjerterne:

Bemærk forskelligen fra dit skærm billede og mit (taget af de samme indlæg sig med samme tidskode). Mit 1-tal har ikke afstand til hjertet som dit har...

Hvilken browser benytter du og hvornår er dit skærmbillede taget?

Et minut før min post, i Safari 12.1. Men har set det i flere dage nu, og ser det nu igen på en anden maskine, igen med Safari 12.1. macOS 10.14.4.


1263

36
16. april 2019 @ 08:36
Stormogul

Safari 12.1, OS 10.14.4: trådene er helt i udu. Chrome viser dem korrekt.

Her eksempel fra "Vejledning til køb af macbook air/pro" - sker i mange tråde. Trådstarter står fint, men svarene..... et bogstav ad gangen

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2268

156
16. april 2019 @ 08:50
ASCII jonglør

Samme fænomen optræder sporadisk her på iPhone, men kun i denne tråd - foreløbig da. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
16. april 2019 @ 09:15
FPU
PowerPalle skrev:

Det burde ikke være måden, at løse denne udfordring, men...

Prøv (i din Safari), at slette den Cookie, der hedder 'mnforum' - besøg derefter forum og derefter lav et nyt indlæg i denne her tråd. Så bliver det DUT tid...

Hej PP.

Har lige gået mine cookies igennem, og der er kun en enkelt fra Macnyt, nemlig den, som hedder macnyt.dk, og den indholder jo nok også mit password. Den er jeg lidt loren ved at slette, da jeg lidt frygter at Login-knappen ikke virker. Det gør "AFSEND BESVARELSE"-knappen dog, og hvis det er samme kodning, kan det da være at den alligevel virker.

Men altså: der er ikke nogen småkage, som hedder mnforum hos mig.


8581

198
16. april 2019 @ 09:21
Poseidon
Martin Ammentorp skrev:

Safari 12.1, OS 10.14.4: trådene er helt i udu. Chrome viser dem korrekt.

Her eksempel fra "Vejledning til køb af macbook air/pro" - sker i mange tråde. Trådstarter står fint, men svarene..... et bogstav ad gangen

Som PP skrev ovenfor, gennemtving en cache refresh. I Safari er det alt-command-R.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
16. april 2019 @ 09:24
Stormogul

Og hvis i ikke selv gør det så sker det automatisk når jeres cache udløber.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
16. april 2019 @ 09:27
Stormogul

Der er ikke nogen Cookie, der heder 'macnyt.dk'. Navnet 'macnyt.dk' i din oversigt symboliserer, at en Cookie repræsenterer en værdi for domænet ved navn 'macnyt.dk'.

Selv sammeindholder også en navngivning samt et egentlig værdi. Navngivningen er 'mnforum' for den Cookie der styrer de 'røde hunde', der viser om et indlæg er nyt eller ej.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1263

36
16. april 2019 @ 13:21
Stormogul
David Munch skrev:

PP skrev ovenfor, gennemtving en cache refresh. I Safari er det alt-command-R.

Hjalp ikke desværre

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
16. april 2019 @ 18:40
FPU
PowerPalle skrev:

Der er ikke nogen Cookie, der heder 'macnyt.dk'. Navnet 'macnyt.dk' i din oversigt symboliserer, at en Cookie repræsenterer en værdi for domænet ved navn 'macnyt.dk'.

Selv sammeindholder også en navngivning samt et egentlig værdi. Navngivningen er 'mnforum' for den Cookie der styrer de 'røde hunde', der viser om et indlæg er nyt eller ej.


Hehe. Det her er total sort snak for mig. Den Macnyt.dk cookie, som jeg henviser til i mit forige indlæg, fandt jeg på en liste over cookies i Safari's Preferences.

Henviser du til, at den småkage ligger et eller andet sted på min disk som en enkeltfil?

Hvis ja, hvor ligger den så?

Jeg har kigget i Library i min brugermappe og bl.a. snuset rundt i mapperne com.apple.safari og Cookies, men her er der slet ikke noget, der ligner, så jeg er indtil videre på bar bund. Finder kan heller ikke finde mnforum.

What to do?


1139

12
18. april 2019 @ 08:13
Stormogul
Se billede neden for. Dette er sket flere gange for mig de sidste par dage. Det sker i flere tråde. Bland andet i denne tråd. Kører seneste OS på iPad Pro. Hvis jeg går in i tråden senere kan den se normal ud. Så det er noget der sker en gang i mellem. 


1139

12
18. april 2019 @ 09:11
Stormogul

Nu er det alle inlæg der er med et tegn per linje. Så er en tråd med 10 indlæg lidt lang :) samme visning når jeg bruger en windows maskine med firefox. Så der er gået et eller andet galt i maskinrummet Palle. 


3580

34
18. april 2019 @ 09:15
Virtual Machine
Rolant skrev:

Nu er det alle inlæg der er med et tegn per linje. Så er en tråd med 10 indlæg lidt lang :) samme visning når jeg bruger en windows maskine med firefox. Så der er gået et eller andet galt i maskinrummet Palle. 

Tøm browser cache og genstart Safari.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1139

12
18. april 2019 @ 09:22
Stormogul

Tak for det Lars. På den anden måde tog det lidt lang tid at læse indlæggene :)


1139

12
18. april 2019 @ 09:32
Stormogul

Tak for det Lars. På den anden måde tog det lidt lang tid at læse indlæggene :)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
18. april 2019 @ 09:38
Stormogul

Det undrer mig da jeg på ingen måde selv kan replikere fejlen med den-lange-linie-vertikalt. Mit eneste råd er at tømme cache eller afvente at cache selv udløber. Imens vil jeg kigge på koden, men det er svært når jeg ikke selv har fejlen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
18. april 2019 @ 09:39
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
PowerPalle skrev:

Der er ikke nogen Cookie, der heder 'macnyt.dk'. Navnet 'macnyt.dk' i din oversigt symboliserer, at en Cookie repræsenterer en værdi for domænet ved navn 'macnyt.dk'.

Selv sammeindholder også en navngivning samt et egentlig værdi. Navngivningen er 'mnforum' for den Cookie der styrer de 'røde hunde', der viser om et indlæg er nyt eller ej.


Hehe. Det her er total sort snak for mig. Den Macnyt.dk cookie, som jeg henviser til i mit forige indlæg, fandt jeg på en liste over cookies i Safari's Preferences.

Henviser du til, at den småkage ligger et eller andet sted på min disk som en enkeltfil?

Hvis ja, hvor ligger den så?

Jeg har kigget i Library i min brugermappe og bl.a. snuset rundt i mapperne com.apple.safari og Cookies, men her er der slet ikke noget, der ligner, så jeg er indtil videre på bar bund. Finder kan heller ikke finde mnforum.

What to do?

Nej, den småkage jeg taler om skal ligge sammen med de andre småkager og dermed i samme fad.

Prøv at lede efter småkager i fadet der hedder macnyt.dk og i det andet fd der hedder www.macnyt.dk

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
18. april 2019 @ 09:41
ASCII jonglør

Så vidt jeg kan se, er den nye mulighed for at klikke på en lille pil ved en trådoverskrift  i forumoversigten, og derved komme direkte ned til sidst indlæg i tråden - forsvundet igen, ihvertfald på iPhone. Denne vakse funktion var ellers rar, specielt i lange tråde som denne.

Jeg overvejer at informere både Beredskabsstyrelsen samt Hjemmeværnet om denne katastrofe  - men inden jeg gør det, vil jeg lige høre, om denne pile-mangel blot er midlertidig - eller om vi her faktisk står i en større national krise?

EDIT: opdager nu, at bemeldte pile-problem kun optræder i denne tråd - som altså mangler den vakse pil. Andre og langt kortere tråde har en pil. Måske skyldes det, at overskriften på denne tråd er for lang til, at pilen kan optræde? Eller hür?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
18. april 2019 @ 09:54
ASCII jonglør

EDIT EDIT: Efter at have skrevet ovenstående er pilen pludselig dukket op, men den virker tilsyneladende ikke korrekt, idet den blot sender en til det første indlæg i tråden og ikke til det sidste...

I Am Bewildered Beyond All Recognition!

...eller kan det være bevidst, fordi man i kategorien MacNyt informerer på grund af informationen skal læse tråden forfra?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
18. april 2019 @ 16:15
FPU

@PP:

Det lykkedes mig aldrig at finde noget som helst, som hedder "mnforum", så nu prøver jeg at slette den cookie, som hedder "macnyt.dk".

I den forbindelse skal jeg jo logge ind på ny, fordi mit log-in og password ryger sig en tur, og det er jeg ikke helt sikker på, at Safari kan længere, så…

…wish me luck!!!

(Login virker heldigvis stadig i min Firefox, så jeg vil trods alt ikke være afskåret fra stadig at husere herinde. Ha!)


4593

394
18. april 2019 @ 16:32
FPU

Tjah, det var så det. Log-in linket virker ikke i min Safari; der kommer kun en blank side, helt uden felter til e-mail adresse og password.

Trykker man på "opret bruger", dukker der heller ikke rigtig noget op, andet end noget info om brugerdata.

Ser ud til, at min fine og hurtige Safari er blevet nakket godt og grundigt af Macnyt, og at jeg må bruge Firefox fremover.

Den viser til gengæld det hele korrekt, både med røde dutter, den svnunge pil til besvarelse af indlæg, ingen lodret tekst, og alle hovedmenuer og sidemenuer placeret korrekt i forhold til hinanden (ingen "tom luft" for oven).

Det ser endda ud til, at Firefox også kan vise emojis, hvilket Safari ikke kunne, men ingen af dem er lige så sjove og søde, som dem der var på det gamle Macnyt; jeg savner især den med brillerne, så for mig er de nye emojis ligegyldige.

Nå, hovedsagen er, at jeg kan få Apple-hjælp, og jeg kan give Apple-hjælp, også selvom det fra nu af må blive via non-Apple software. Lidt ironsik, ikke?  


2268

156
18. april 2019 @ 16:38
ASCII jonglør

Har du prøvet denne procedure:

  1. først at lukke Safari
  2. Dernæst at programmet Hovednøglering under Programmer/Hjælpeprogrammer/Hovednøglering
  3. I Hovednøglering søge på macnyt
  4. Derefter slette alle de fundne tråde
  5. Lukke Hovednøglering
  6. Derefter starte Safari op
  7. Logge ind på Macnyt igen

Lad høre...

PS. Kræver naturligvis at du kan huske både brugernavn og password til Macnyt   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
18. april 2019 @ 19:11
Stormogul
Factory skrev:

Så vidt jeg kan se, er den nye mulighed for at klikke på en lille pil ved en trådoverskrift  i forumoversigten, og derved komme direkte ned til sidst indlæg i tråden - forsvundet igen, ihvertfald på iPhone. Denne vakse funktion var ellers rar, specielt i lange tråde som denne.

Det er korrekt, at pilen i visse tråde ikke viste sig. Det beklager jeg - det var en programmeringsfejl som er identificeret og rettet.

At den så ikke viser sig på mobile-skærme når trådnavnet er for langt er en anden sag som jeg vil rette op på inden længe.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
18. april 2019 @ 19:13
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Tjah, det var så det. Log-in linket virker ikke i min Safari; der kommer kun en blank side, helt uden felter til e-mail adresse og password.

Det vil jeg kigge nærmere på og rette op på, hvis jeg kan reproducere fejlen.

Det ser endda ud til, at Firefox også kan vise emojis, hvilket Safari ikke kunne, men ingen af dem er lige så sjove og søde, som dem der var på det gamle Macnyt; jeg savner især den med brillerne, så for mig er de nye emojis ligegyldige.

Nu ved jeg ikke, hvor gammel en Macnyt du refererer til men jeg har ikke implementeret ny emoji's for nylig. Dem der er på Macnyt er flere år gamle.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
18. april 2019 @ 19:44
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Tjah, det var så det. Log-in linket virker ikke i min Safari; der kommer kun en blank side, helt uden felter til e-mail adresse og password.

Trykker man på "opret bruger", dukker der heller ikke rigtig noget op, andet end noget info om brugerdata.

Jeg har lavet nogle rettelser, der måske imødekommer dine udfordringer.

Prøv, at logge ind via din Safari på macOS.

Note. Jeg har selv lige logget ud på Safari (macOS) og Safari (iOS) og logget ind igen begge steder.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
18. april 2019 @ 19:50
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

@PP:

Det lykkedes mig aldrig at finde noget som helst, som hedder "mnforum", så nu prøver jeg at slette den cookie, som hedder "macnyt.dk".

Jeg bliver lidt nysgerrig. Hvordan finder du frem til Cookie's i din Safari browser?

a) Åbner du Safari's <Preferences> og vælger <Privacy> -tab, hvorefter du klikker på <Manage Website Data> og i resultatvinduet ser du Macnyt.dk?

b) Du højreklikker på Macnyt websiden og vælger <Inspect Element>, hvorefter du du vælger <Storage> -tab og derefter <Cookies - www.macnyt.dk> i venstre kolonne?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
18. april 2019 @ 20:47
FPU
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@PP:

Det lykkedes mig aldrig at finde noget som helst, som hedder "mnforum", så nu prøver jeg at slette den cookie, som hedder "macnyt.dk".

Jeg bliver lidt nysgerrig. Hvordan finder du frem til Cookie's i din Safari browser?

a) Åbner du Safari's og vælger -tab, hvorefter du klikker på og i resultatvinduet ser du Macnyt.dk?

b) Du højreklikker på Macnyt websiden og vælger , hvorefter du du vælger -tab og derefter i venstre kolonne?

Hej PP.

Jeg brugte a)

Jeg kendte slet ikke til mulighed b), g nu er det ligesom for sent, med mindre du kan "reparere" log-in vinduet, så min gamle Safari kan logge mig ind igen.

For hvad det er værd, så dukkede de røde dutter faktisk op igen i Safari, så den del af cookie-sletningen virkede, også selvom jeg gjorde det inde fra Safari's Preferences. Men altså med det resultat, at jeg ikke længere kan logge ind, fordi felterne til e-mail adresse og password og selve log-in knappen slet ikke er der.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
19. april 2019 @ 08:06
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

 Jeg brugte a)

Jeg kendte slet ikke til mulighed b), g nu er det ligesom for sent, med mindre du kan "reparere" log-in vinduet, så min gamle Safari kan logge mig ind igen.

For hvad det er værd, så dukkede de røde dutter faktisk op igen i Safari, så den del af cookie-sletningen virkede, også selvom jeg gjorde det inde fra Safari's Preferences. Men altså med det resultat, at jeg ikke længere kan logge ind, fordi felterne til e-mail adresse og password og selve log-in knappen slet ikke er der.

Ved A ser du kun en overskrift og ikke selve småkagerne. sletter du overskriften så ryger ALLE småkagerne der hører til domænet.

Send et billede af browseren hvor login ikke kan ses...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
19. april 2019 @ 09:20
FPU

@PP:

Værsågod, men der er altså ikke andet end grå baggrund at kigge på. Ingen felter. Ingen tekst. No nothing. Jeg har faktisk klikket to gange på Login, før jeg tog screendumpet, og det var det samme begge gange. Lidt af en nød at knække, hvis muligt:


1900

183
PowerPalle (Administrator)
19. april 2019 @ 09:46
Stormogul

Jeg kan se st du er scrollet ned på siden. Prøv at scroll helt op og helt ned og se om der er indhold der genner sig. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
19. april 2019 @ 17:47
FPU

PP, det er der ikke. Jeg har prøvet flere gange, så sent som for et par minutter siden. Der ER simpelt hen ikke andet på siden end de par sidemenuer og så ellers masser af grå baggrund over og under Header. Intet andet, sorry.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
20. april 2019 @ 13:23
Stormogul

@Tonny, prøv at logge ind via denne alternative side jeg har lavet til at afteste din hedengange Safari-version og lad mig høre resultatet.

Den specielle login side virker kun hvis man er logget ud.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
20. april 2019 @ 17:14
FPU
PowerPalle skrev:

@Tonny, prøv at logge ind via denne alternative side jeg har lavet til at afteste din hedengange Safari-version og lad mig høre resultatet.

Puh. Dit alternativ virkede; nu er jeg logget ind i igen i oldingen, og jeg kan se røde dutter.

Resten af grafikken er dog stadig een stor rodebunke, den svungne pil til besvarelse af et indlæg er stadig forsvundet, og hjertet er en oval knap.

Nå, men skal jeg bruge de ting, kan jeg bruge Firefox, som viser det hele korrekt.

Træerne vokser dog ikke ind i himlen, for Firefox er noget længere tid om at loade en vilkårlig tråd end Safari er, især lange tråde som den her. Men det er trods alt til at leve med.

Tak for indsatsen indtil videre; det er da service ud over alle forventninger!


1129

129
20. april 2019 @ 19:38
Stormogul

Palle burde lade være med at bruge SVG eller lave en fallback til det.

https://www.noupe.com/development/svg-fallback-in-older-browsers-alternatives-to-javascript-84541.html

kunne være at SVG tag skal indeholde et IMAGE tag. Der ser som om det er derfor nogle knapper mangler.

<svg width="100" height="100">  <path d="M5 1v14l9-7" fill="red" />  <image src="logo.jpg" width="100" height="100" /></svg>

1900

183
PowerPalle (Administrator)
21. april 2019 @ 09:53
Stormogul
Nihad skrev:

Palle burde lade være med at bruge SVG eller lave en fallback til det.

https://www.noupe.com/development/svg-fallback-in-older-browsers-alternatives-to-javascript-84541.html

kunne være at SVG tag skal indeholde et IMAGE tag. Der ser som om det er derfor nogle knapper mangler.



Det er nok meget sandsynligt, at den ældre browser der omtales i denne tråd ikke er i stand til at håndtere SVG.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
21. april 2019 @ 13:10
Stormogul

@Tonny, prøv og se om der i din gamle Safari er en 'svar-knap' nu?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
21. april 2019 @ 17:28
FPU

Jep. En lille sort en, som svæver sådan lidt midt i det hele for neden til højre.

Men den ER der, og den VIRKER!

Yehaa!


2268

156
26. april 2019 @ 22:48
ASCII jonglør

Lagde lige mærke til, at vil man i et indlæg  benytte sig af Punktopstilling, så er der, når man lave en mouse-over på disse to, byttet om på tekstindhold for punkt hhv. tal.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”