xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælppppp macbook nogle af tasterne viker ikke
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


8

0
03. april 2019 @ 10:23
Nyt medlem

Hej 


Jeg ville høre om de er nogle der kan hjælpe mig, jeg har et problem omkring en macbook hvor jeg ikek kan skrive mit login, da EPÅADKLCM ikke virker. Tro det har noget at gøre med Accessibility, What to do

  9
0
  412

2273

157
03. april 2019 @ 10:35
ASCII jonglør

Nyt tastatur? Har selv måttet skifte mit eget, da tre taster holdt op med at virke.

Eller er det du beskriver udelukkende digitalt relateret?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8

0
03. april 2019 @ 10:43
Nyt medlem
Factory skrev:

Nyt tastatur? Har selv måttet skifte mit eget, da tre taster holdt op med at virke.

Eller er det du beskriver udelukkende digitalt relateret?


Men tastaturet virker når jeg prøver at slå filevalut til og fra. Efter jeg har prøvet 4 gange at skrive passwordet forkert, kan jeg genstarte og har nogle option, der virker tastaturet fint. Så det tyder på at det ligger på profilen./brugeren



2709

341
PallMei (Skribent)
03. april 2019 @ 11:00
Bit kongen

Du har et Å i koden, så kunne være fordi tastaturet ikke er sat til dansk. Det kan skiftes i øverste højre hjørne hvis der flueben i Systemindstilling->Bruger & grupper->log ind->Vis tastatur menu i log ind-vindue. Ved ikke om det er standard, hvis der flere sprog sat som indtastningsenheder i Systemindstillinger->tastatur->indtastningsenheder, for ellers ved jeg ikke hvordan kan aktiveres.. Måske i recovery..


8

0
03. april 2019 @ 12:01
Nyt medlem
PallMei skrev:

Du har et Å i koden, så kunne være fordi tastaturet ikke er sat til dansk. Det kan skiftes i øverste højre hjørne hvis der flueben i Systemindstilling->Bruger & grupper->log ind->Vis tastatur menu i log ind-vindue. Ved ikke om det er standard, hvis der flere sprog sat som indtastningsenheder i Systemindstillinger->tastatur->indtastningsenheder, for ellers ved jeg ikke hvordan kan aktiveres.. Måske i recovery..

Jeg har prøvet flere sprog og kan ikke komme i recovery pga måske pga af disse kanpper ikke virker. Jeg har sat et ektern tastur til og her er det de samme taster som ikke virker.


2709

341
PallMei (Skribent)
03. april 2019 @ 12:38
Bit kongen
MartinR skrev:
PallMei skrev:

Du har et Å i koden, så kunne være fordi tastaturet ikke er sat til dansk. Det kan skiftes i øverste højre hjørne hvis der flueben i Systemindstilling->Bruger & grupper->log ind->Vis tastatur menu i log ind-vindue. Ved ikke om det er standard, hvis der flere sprog sat som indtastningsenheder i Systemindstillinger->tastatur->indtastningsenheder, for ellers ved jeg ikke hvordan kan aktiveres.. Måske i recovery..

Jeg har prøvet flere sprog og kan ikke komme i recovery pga måske pga af disse kanpper ikke virker. Jeg har sat et ektern tastur til og her er det de samme taster som ikke virker.

Hvilke taster er det helt præcist der ikke virker?


8

0
03. april 2019 @ 12:40
Nyt medlem
PallMei skrev:
MartinR skrev:
PallMei skrev:

Du har et Å i koden, så kunne være fordi tastaturet ikke er sat til dansk. Det kan skiftes i øverste højre hjørne hvis der flueben i Systemindstilling->Bruger & grupper->log ind->Vis tastatur menu i log ind-vindue. Ved ikke om det er standard, hvis der flere sprog sat som indtastningsenheder i Systemindstillinger->tastatur->indtastningsenheder, for ellers ved jeg ikke hvordan kan aktiveres.. Måske i recovery..

Jeg har prøvet flere sprog og kan ikke komme i recovery pga måske pga af disse kanpper ikke virker. Jeg har sat et ektern tastur til og her er det de samme taster som ikke virker.

Hvilke taster er det helt præcist der ikke virker?


Hej det er disse taster EPÅADKLCM



2709

341
PallMei (Skribent)
03. april 2019 @ 12:59
Bit kongen
MartinR skrev:

Hej det er disse taster EPÅADKLCM

Min fejl, jeg læste det som værende din kode :-D

Har du mon noget stående på et BT tastatur som har været tilsluttet og endnu ikke er forbundet ved Filevault koden?

Det lyder som en modifier tast hænger (cmd, alt, ctrl, fn, shift), men det er underligt at det ikke sker allerede ved filevault..


8

0
03. april 2019 @ 14:00
Nyt medlem
PallMei skrev:
MartinR skrev:

Hej det er disse taster EPÅADKLCM

Min fejl, jeg læste det som værende din kode :-D

Har du mon noget stående på et BT tastatur som har været tilsluttet og endnu ikke er forbundet ved Filevault koden?

Det lyder som en modifier tast hænger (cmd, alt, ctrl, fn, shift), men det er underligt at det ikke sker allerede ved filevault..

Har ikke et BT tastatur, bed ikke hvad der sker, når jeg har tastet kode forkert 4 gange kan jeg slukke maskine og komme ind for jeg slå filvault fra(her virker tastaturet) og sige jeg kan slemt min kode, en kan ikke skrifte den.



2709

341
PallMei (Skribent)
03. april 2019 @ 15:07
Bit kongen
MartinR skrev:

Har ikke et BT tastatur, bed ikke hvad der sker, når jeg har tastet kode forkert 4 gange kan jeg slukke maskine og komme ind for jeg slå filvault fra(her virker tastaturet) og sige jeg kan slemt min kode, en kan ikke skrifte den.

Når du har tastet password ind for filevault kommer du så ikke hele vejen ind i systemet og kan tjekke dine indstillinger? 

Har nogle ting åbne, der gør, at jeg ikke har lyst til at tjekke på min Air, men mener kun jeg taster ind 1 gang. Men det er muligvis fordi der er konfigureret automatisk login 🤔

Hvis ikke du kan komme ind, er det godt nok svært at sige hvad du skal gøre. Det bliver en trial and error process. Jeg ville nok ind i recovery/gendannelse og se hvad jeg kan gøre ved passworded på brugeren. Evt. oprette en ny administrator bruger, som så kan nulstille password på brugeren. Eller i hvert fald teste om problemet også opstår med den nye bruger.