xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Sælges: iMac 27" 2011
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


244

0
02. april 2019 @ 17:12
Juniormedlem

Hej.


Jeg har en iMac 27" fra 2011 (mener den er fra 2011, tjekker senere).

Det er vist standard modellen,  men jeg har opgraderet den til 8GB ram og en 240GB SSD.

Maskinen er i rigtig flot stand og kører perfekt. Der følger dog ikke mus og tastatur med. Kun maskinen og strømkabel.

Hvad vil jeg kunne få for sådan en?

Hilsen Frederik

  9
4
  817

1891

183
PowerPalle (Administrator)
02. april 2019 @ 18:43
Stormogul

Benyt venligst macnyts krambod til køb og salg.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
02. april 2019 @ 20:42
Poseidon

2.000,- vil jeg skyde på. Maskinen kører stadig rigtigt godt, men den model er ekstremt udsat for grafikkort som fejler.


244

0
03. april 2019 @ 10:55
Juniormedlem

Hej PowerPalle.


Beklager. Havde helt glemt kramboden.

Du er velkommen til at slette mit oplæg hvis du ønsker.


Hilsen Frederik


204

1
03. april 2019 @ 15:35
Juniormedlem
David Munch skrev:

2.000,- vil jeg skyde på. Maskinen kører stadig rigtigt godt, men den model er ekstremt udsat for grafikkort som fejler.

Det er kun den store model med 6970 kortet der problemer med :-) 


1891

183
PowerPalle (Administrator)
03. april 2019 @ 17:12
Stormogul
Frederik M. Jacobsen skrev:

Hej PowerPalle.


Beklager. Havde helt glemt kramboden.

Du er velkommen til at slette mit oplæg hvis du ønsker.


Hilsen Frederik

No worries. Brug den gerne næste gang. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
04. april 2019 @ 08:56
Poseidon
bongo skrev:
David Munch skrev:

2.000,- vil jeg skyde på. Maskinen kører stadig rigtigt godt, men den model er ekstremt udsat for grafikkort som fejler.

Det er kun den store model med 6970 kortet der problemer med :-) 

Nej, 6770M GPU'en fejler også, dog ikke nær så meget som 6970M GPU'en, hvilket også er derfor Apple kun tilbagekaldte sidstnævnte. 

Macrumors har en kæææææmpe tråd omkring 2011 GPU opgradering, og der er flere som nævner deres 6770M er dødt. :)


931

67
04. april 2019 @ 09:10
Veteran

Det kan værre et tegn på der ikke er solgt særligt mange 6770'ere i forhold til 6970'ere. Jeg ved det ikke. 

Men de sidste to år har jeg skiftet GPU (i iMac) på ca 100 stk 6970 og kun 2-3 stk 6770 i samme periode

6770'eren fejler til gengæld i stor stil i MacBook Pro. Det er samme chip som sidder i iMac'en men måske har denne alligevel lidt bedre kølesystem...

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

8581

198
04. april 2019 @ 10:36
Poseidon

Interessant! Men er det selve chippen som fejler, eller noget andet på kortet? Det er jo bemærkelsesværdigt at en omgang i ovnen kan fikse det, hvilket får mig til at tro det er lodninger som sprækker, og ikke selve chippen som dør.


931

67
04. april 2019 @ 11:12
Veteran

Det er selve chippen. Der er lodninger både inde i chippen (die’en) og uden på chippen (pakken). Det er lodninger inde i chippen som forbinder die og pakke der går i stykker. Disse lodninger inde i chippen er omgivet af noget fyldningsmateriale. Når du varmer den i ovnen får du dermed skabt midlertidig forbindelse mellem selve die’en og pakken men det vil skubbe sig igen med tiden pga fyldningsmaterialet. Du kan læse mere om denne teknologi hvis du søger på google: ball grid array (https://www.pcbcart.com/article/content/introduction-of-bga-package-types.html), flip chip, wire bonding 

Det er bla også derfor at en re-ball af chippen hvor man udskifter lodninger på selve pakken ikke er en holdbar løsningen på en “flip chip” IC da chippen er defekt internt. 

Man kan dog godt re-ball IC’er der bruger “wire bonding” teknologi da die og pakke i disse er forbundet med ledere og dermed ikke “skubbes rundt”. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”