xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Gone to the dark side.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1663

45
01. april 2019 @ 22:46
Stormogul

Ja er hoppet på android vognen. Har netop bestilt Huawei P30 pro. Solgte min iPhone Xs max. Airpods og apple watch. Puuuuhh er spændt på om jeg kommer til ar savne iOS på min primær enhed. Beholder stadig min ipad og imac. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  12
3
  883

2268

156
01. april 2019 @ 23:58
ASCII jonglør

Kunne være sjovt at få et feedback på et tidspunkt.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
02. april 2019 @ 01:39
Stormogul

ja, det kunne være sjovt. men det giver bare ikke samme indblik på android ved at benytte huavwerereiwiwiw (hvordan man nu staver det) .. da det trods alt er en gul telefon, og firmaet ikke er kendt til at bygge noget holdbart og ikke opdatere deres telefoner ret længe efter udgivelsen...

så derfor kan oplevelsen være besværligegjort alene pga. mangel på software opdatering. hvis nu noget er "i stykker" og software opdatering kan fiske det, så vil det være en hel anden oplevelse, end at denne fiks aldrig kom. som er åbenbart noget alle taler om. 

hvis man skulle have noget brugbart oplevelse mellem ios od android, så skal det være fra en mere seriøs producent.. samsung eller google...



104

1
02. april 2019 @ 07:38
Novice
Pjock skrev:

Ja er hoppet på android vognen. Har netop bestilt Huawei P30 pro. Solgte min iPhone Xs max. Airpods og apple watch. Puuuuhh er spændt på om jeg kommer til ar savne iOS på min primær enhed. Beholder stadig min ipad og imac. 

Held og lykke med den :-).

Min datter prøvede en Huawei 20Pro - der gik 2 uger, så var hun retur på en XS. Den virkede bare ikke særlig godt... Det kan dog have været en mandags-udgave,,,,


4593

394
02. april 2019 @ 08:17
FPU

Det her lugter da lidt af 1. april. :0)

Hvis ikke er jeg dog nysgerrig efter at høre, hvorfor du har skiftet, sådan bare af akademisk interesse.

Held og lykke (en hel del af det) og feed-back (hvis du kan få hul igennem fra dine nye devices).


1900

183
PowerPalle (Administrator)
02. april 2019 @ 08:18
Stormogul
Stjans skrev:
Pjock skrev:

Ja er hoppet på android vognen. Har netop bestilt Huawei P30 pro. Solgte min iPhone Xs max. Airpods og apple watch. Puuuuhh er spændt på om jeg kommer til ar savne iOS på min primær enhed. Beholder stadig min ipad og imac. 

Held og lykke med den :-).

Min datter prøvede en Huawei 20Pro - der gik 2 uger, så var hun retur på en XS. Den virkede bare ikke særlig godt... Det kan dog have været en mandags-udgave,,,,

I kina er det mandag, hver dag (humor slut)...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

45
02. april 2019 @ 09:50
Stormogul
Nihad skrev:

ja, det kunne være sjovt. men det giver bare ikke samme indblik på android ved at benytte huavwerereiwiwiw (hvordan man nu staver det) .. da det trods alt er en gul telefon, og firmaet ikke er kendt til at bygge noget holdbart og ikke opdatere deres telefoner ret længe efter udgivelsen...

så derfor kan oplevelsen være besværligegjort alene pga. mangel på software opdatering. hvis nu noget er "i stykker" og software opdatering kan fiske det, så vil det være en hel anden oplevelse, end at denne fiks aldrig kom. som er åbenbart noget alle taler om. 

hvis man skulle have noget brugbart oplevelse mellem ios od android, så skal det være fra en mere seriøs producent.. samsung eller google...


Nu tænker jeg ikke Samsung heller har ry for at være god til at opdater sine mobiler i særlig længe, og en pixel bliver det ikke, da jeg er træt af dyre mobiler og at man skal passe sådan på. Det er en af grundene til at jeg valgte at sælge min Xs max. Nå men det tilbud med P30 pro og et ur var grunden til jeg tog springet.

Jeg skal nok prøve at give noget feedback, når jeg får leget mere med den, har dog haft en Huawei P Smart ( kostede 99 kr ved telmore ) en 14 dags tid da jeg solgte min iPhone inden valgte blev truffet om hvad android det skulle være,  

Der er ting der sker knap så kønne ud som på iOS, har fundet 2 ting der stikker i øjenene indtil nu, et er DRs radio app, når man på låseskærmen ser dens player, så ligger play og pause knapperne inde på et evt billede af programmet der køre, så man ikke kan skelne og finde knapperne. En anden ting er synologys DS get app, når man skal åbne en torrent af en eller anden art, fra en lovlig side self, så ligger den handling noget fra en 386 computer med windows 3.11 hehe ik særlig kønt lavet. Men udover det så køre den faktisk ok godt, og er SINDSYG glad for dual-sim allerede, det er en ting jeg virkelig har manget på iPhone, og nej vil ik have 3 igen hvor man dog kan få det. :)  

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1129

129
04. april 2019 @ 09:58
Stormogul

for nogle år siden, da var jeg samme sted som du i dag...

jeg valgte OnePlus telefon... men skiftede tilbage til iOS hurtigt.

Årsagen var, telefonerne blev rost til skyerne og oplevelsen i software var ikke helt så slem, men alligevel manglede der en hel del detaljer som irriterede mig.

en ting var, at telefon delen var skuffende, når man talte i telefon, så kunne man høre sin egen stemme med en lille forsinkelse uanset om man havde telefonen ved øret eller på højtaleren. og det hjalp ikke at tale med forskellige folk med forskellige telefon eller skifte sim kort og endda operatør. så det var telefon. og det næste udgave gjorde det samme. 

der er grund til at de er billige. der er nogle ting de har hoppet over, og sparet penge. om man kan leve uden de ting som de har sparet penge på, er op til en selv.

jeg synes bare at budget telefonerne er netop det, budget telefonerne, og kan ikke sammenlignes med premium. selvom mange forsøger at lave sammenligning. så sker dette på nogle få udvalgte egenskaber. men ikke en overalt oplevelse og alle detaljer.

hvis det skulle være at jeg skal prøve android igen, så skal det godt nok ikke være en budget af slagsen. samsung er den eneste der kan komme tæt på apples kvalitet.



1663

45
04. april 2019 @ 10:24
Stormogul

Oplever ik samme som dig ang opkald, selv på min billige Huawei P smart til 99kr, men en anden ting der genere mig er push beskeder og emblem på app ikonet. Kan simpelthen ik få facebook eller andre apps til at vise det, ved ik om det er Huaweis emui der forhindre det, men har installeret anden launcher men lige meget hjælper det. Det er lidt træls. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2709

339
PallMei (Skribent)
04. april 2019 @ 13:19
Bit kongen
Pjock skrev:

Oplever ik samme som dig ang opkald, selv på min billige Huawei P smart til 99kr, men en anden ting der genere mig er push beskeder og emblem på app ikonet. Kan simpelthen ik få facebook eller andre apps til at vise det, ved ik om det er Huaweis emui der forhindre det, men har installeret anden launcher men lige meget hjælper det. Det er lidt træls. 

Skal ikke kunne udtale mig om Huawei og EMUI, men notifkationer er blevet alt for avanceret på Android. Nu er det ikke bare længere notifikation per app, men app'en kan have en helt række hændelser som kan håndteres på hver sin måde. Desuden ødelægger Google overblikket i rullegardinet ved at kræve at apps der køre i baggrunden skal have en permanent notifikation. 

Jeg har en Xiaomi Mi Mix 2 og har efterhånden fået tæmmet notifikationerne og lært hvilke rettigheder man skal give og undtagelser man skal lave for at apps ikke slås ihjel af aggressiv strømstyring (Huaweis strømstyring har ry for at være alt for aggressiv).

Til at blokere uønskede notifkationer i rullegardinet som systemet ikke tillader at slukke, benytter jeg https://play.google.com/store/apps/details?id=com.joaomgcd.autonotification . [Et tip når du sætter regler op for hvilke ord der måtte være en notifkation der skal blokeres, er at krydse regex af og tilføje (ord1)|(ord2)|(ord...). Husk at krydse af i regex igen, hvis du vil redigere en regel, den har det med at forsvinde.]

Xiaomi Launcher viser en rød bolle på ikoner til apps der har en notifikation i rullegardinet. Det virker upåklageligt. På mine tidligere Androids brugte jeg altid Nova Launcher og der skulle man installere Notifikation plugin som Teslarunread, en anden jeg ikke kan husk der begge understøttede en række notifikationer eller en tredje der lyttede til notifikationer. Teslaunread kan jeg ikke længere finde på Play, så måske den ikke længere er nødvendig 🤔

Personligt er simkortet flyttet tilbage i min 6s fordi jeg har anskaffet et Apple Watch. Men til internet herhjemme bruger jeg stadig min Android, pga. af den større og bedre skærm (Men alle facebook relaterede apps holder jeg langt væk fra android).


1663

45
04. april 2019 @ 19:17
Stormogul

Hold da op en lækker mobil so far. Den køre med nyere software skin end den P smart jeg lige har leget med i 14 dage og det er sket rigtig mange lækre ting og syntes bare den har et rigtig lækkert grafisk udtryk på startskærmen og ikke mindst låseskærmen. Der er ting jeg har savnet ved Ios. Den kan vise ur og andre notifikation ikoner uden at man skal tænde skærmen, det er virkelig lækkert. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
04. april 2019 @ 20:15
Stormogul

Når man ikke har smagt en småkage i lang tid, så smager den næste småkage rigtigt godt... PP i pjattehumør   

Damn good cracker...! Must be a Ritz cracker... Citat: Eddy Murphy,

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
04. april 2019 @ 21:55
Stormogul

Jeg siger ikke alle Android telefoner har samme problem. Men dem jeg har prøvet fra oneplus har haft. Og jeg havde to forskellige telefoner og modeller.

Det jeg prøvede at sige er, at en budget telefon er en budget telefon og nogle ting er ikke med. Eller af dårligere kvalitet for at holde prisen nede. I oneplus var det åbenbart mikrofon/højtaler og kamera delen.

Og så synes jeg typisk at mange Android telefoner har samme problem når man optager video og paner fra side til side. Så knækker billedet på et eller andet måde. Og jeg kan altid genkende om det er en Android telefon det er filmet med. 😊 om Samsung eller Googles Nexus/pixel gør samme skal jeg ikke kunne sige. Måske er eet Android problem. Måske er det budget Android telefoner der alle har samme kamera.