xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp - Photoshop Cs 5 crasher på ny MacBook Pro
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


33

1
31. marts 2019 @ 07:59
Let øvet

Hej

Jeg er frusteret.

Min mac brød sammen efter mange års tro tjeneste, købte en ny som brød sammen efter 4 timer og er nu på 3. mac på en måned. Jeg har købt en ny MacBook Pro årgang efterår 2018 med styresystem 10.14.4

Jeg bruger Photoshop CS 5 og det crasher hver gang jeg har gemt et billede, soåm jeg har arbejdet med i Photoshop. Photoshop skriver denne besked, når jeg starter programmet. ( jeg er ikke med p hvor jeg ændre det - har dansk ordlyd på min mac)

Nogen som kan hjælpe mig? Jeg er fotograf så det er vildt frusterende...... Den snu ville mene, om jeg skulle skifte til Photoshop CC, men jeg er godt tilfreds med CS 5, og mener ikke det kan være rigtigt at en ny computer også skal give mig udgifter til nyt software. What to do?


God søndag alle sammen.

Venligst

Angelina

  21
2
  1306

740

38
31. marts 2019 @ 08:16

Prøv at gå til System Preferences > Security & Privacy > Privacy > Accessibility > Klik på hængelåsen for at låse op > Klik på + tegnet og vælg så Adobe Photoshop CS5 og genstart så din MacBook Pro.

Jeg kan ikke garantere, at det virker, men det er forsøget værd.


393

13
31. marts 2019 @ 08:24
Lærling

Prøv at gå ind i Systemindstillinger og vælg Generelt, der kan du slå tekstudglatning fra. Jeg ved ikke, om det hjælper dig, men det er mit bud. Håber, det er det, den beder om. Go' søndag

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1129

129
31. marts 2019 @ 11:20
Stormogul

altså ... CS5 er frigivet i 2010? understøttes dette endnu? jeg mener at have haft CS6 på min mac for nogle år siden, og der ville den ikke køre ordentlig på en 2014 model...

tror næppe den kører bedre på en 2018 model.

https://helpx.adobe.com/support/programs/adobe-support-policies-supported-product-versions.html siger nedenstående... end of life/support

Creative Suite and point products CS5, CS5.51/31/2014*

1900

183
PowerPalle (Administrator)
31. marts 2019 @ 13:32
Stormogul

Adobe Photoshop CS 6 Extended (version 13.0.6 x06) kører fint på nyeste macOS.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

740

38
31. marts 2019 @ 13:58
PowerPalle skrev:

Adobe Photoshop CS 6 Extended (version 13.0.6 x06) kører fint på nyeste macOS.


Flere på nettet rapporterer, at Accessibility tricket virker, så Adobe Photoshop CS5 kører helt problemfrit på Mojave.


2268

156
31. marts 2019 @ 13:59
ASCII jonglør

Adobe CS6-pakken kører også fint her på MBP 15” Retina fra 2013 og med nyeste macOS Mojave. Bortset fra en smule lag i Photoshop. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

393

13
31. marts 2019 @ 15:16
Lærling

Nu er det jo så CS5 Angelina har problemer med. 

Jeg har valgt CC, da jeg ikke syntes CS5 kørte, som jeg ønskede på El Capitan. Købte i sin tid CS6 i dyre domme i 2013. Desværre blev den stoppet af Adobe sidste år, da de påstod, det var en piratkopi.


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

33

1
31. marts 2019 @ 15:49
Let øvet

For dælen hvor er det rart at komme hjem fra arbejde, og se jeres tips. 

Tak. 

Det ser ud til at de har virket. Photoshop crasher ikke hver gang jeg gemmer et billede. Den crasher når jeg har haft file info åbent, men det har den gjort hele tiden. Beskeden som jeg viste i første indlæg kommer også hele tiden op, men det er ok, når computeren ikke crasher. 


Det her forum er virkelig guld værd. Jeg skylder en bajer i lufthavnen (Ved ikke om det er et gængs udtryk, emn mening forstår i nok)


740

38
31. marts 2019 @ 17:20
Angelina skrev:

For dælen hvor er det rart at komme hjem fra arbejde, og se jeres tips. 

Tak. 

Det ser ud til at de har virket. Photoshop crasher ikke hver gang jeg gemmer et billede. Den crasher når jeg har haft file info åbent, men det har den gjort hele tiden. Beskeden som jeg viste i første indlæg kommer også hele tiden op, men det er ok, når computeren ikke crasher. 


Det her forum er virkelig guld værd. Jeg skylder en bajer i lufthavnen (Ved ikke om det er et gængs udtryk, emn mening forstår i nok)

Takker🙏🏻 Det er jo derfor, vi hænger ud herinde.

Til andre, der måtte støde på dit problem: Hvilken løsning fik det til at virke for dig mht. Adobe Photoshop CS5 og Mojave på din MacBook Pro?


1900

183
PowerPalle (Administrator)
31. marts 2019 @ 17:39
Stormogul
Angelina skrev:
Det her forum er virkelig guld værd. Jeg skylder en bajer i lufthavnen (Ved ikke om det er et gængs udtryk, emn mening forstår i nok)

Ja, her står vi så fire personer ude i lufthavnen og venter på dig alt imens vi tørster, tydeligt 😎

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

740

38
31. marts 2019 @ 17:44
PowerPalle skrev:
Angelina skrev:
Det her forum er virkelig guld værd. Jeg skylder en bajer i lufthavnen (Ved ikke om det er et gængs udtryk, emn mening forstår i nok)

Ja, her står vi så fire personer ude i lufthavnen og venter på dig alt imens vi tørster, tydeligt 😎

Jeg står herude på Mikkeler CPH 🍺 🍻 nu og venter inden next stop Frankfurt ✈️


33

1
31. marts 2019 @ 18:00
Let øvet

Jeg står i Aalborg lufthavn - hvor bliver i af......

Jeg gjorde både det du forslog IphoneX og det med slå tekstudglatning fra, så jeg ved ikke om den ene virker uden den anden. men det virker i hvert fald... og jeg er virkelig taknemlig.


740

38
31. marts 2019 @ 18:09
Angelina skrev:

Jeg står i Aalborg lufthavn - hvor bliver i af......

Jeg gjorde både det du forslog IphoneX og det med slå tekstudglatning fra, så jeg ved ikke om den ene virker uden den anden. men det virker i hvert fald... og jeg er virkelig taknemlig.

Super melding! Skal nok skrive, når jeg er i AAL.


2

0
31. marts 2020 @ 18:14
Nyt medlem

Mange tak for den interessante blog, der hjalp mig med at finde svar på mine spørgsmål. absolut fortjener opmærksomhed. Jeg vil med glæde dele denne information med mine venner.


2

0
02. april 2020 @ 16:33
Nyt medlem

Jeg vil også gerne give dig fremragende information om Photoshop. Jeg er sikker på, at det for dig vil være meget interessant og informativt


4593

394
02. april 2020 @ 17:41
FPU
JohnWayne skrev:

Jeg vil også gerne give dig fremragende information om Photoshop. Jeg er sikker på, at det for dig vil være meget interessant og informativt

Spam alert! By advertising for Photoshop you have violated Macnyt's EULA!

No advertising in this forum, except from in paid-for banner adds!

Comply or go away!



0
29. august 2022 @ 11:36
Suspenderet

Mange tak for din forklaring. Du har reddet min dag, Jeg troede ellers, at dette problem var for kompliceret til.

 Jeg arbejder i Photoshop, Når jeg keder mig / Finder tid til det, elsker jeg at tegne ting i Photoshop.

En tegneplade er en fin løsning til at lave retouch i Photoshop, Har selv en XPPen Deco Mini7 drawing pad som er dejlig præcis.


8581

198
29. august 2022 @ 14:48
Poseidon

Hvad er det lige med den her tråd der tiltrække bots? Photoshop?
PP vi skal bruge en captcha ved brugeroprettelsen, eller et eller andet sværere spørgsmål! :P


4593

394
29. august 2022 @ 18:11
FPU
David Munch skrev:

Hvad er det lige med den her tråd der tiltrække bots? Photoshop?
PP vi skal bruge en captcha ved brugeroprettelsen, eller et eller andet sværere spørgsmål! :P

Jeg sendte PP en mail om det i formiddags. Ikke så meget, fordi det var en spam, for dem får vi trods alt ikke alt for mange af, men fordi det undrer mig, at det kunne lade sig gøre at skrive et nyt indlæg i en tråd, som er over to år gammel, og som derfår forlængst burde være blevet låst for nye indlæg.

De dér Robospams må vide noget om Macnyt, som vi andre ikke ved.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
29. august 2022 @ 18:23
Stormogul

Jeg mener at forældnings-tingen blev fjernet. Alternativet til Capcha er macnyts pølse-spørgsmål men det blev overvundet.


jeg sætter spam brugeren på en flåde 👀

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
29. august 2022 @ 22:20
FPU
PowerPalle skrev:

Jeg mener at forældnings-tingen blev fjernet. Alternativet til Capcha er macnyts pølse-spørgsmål men det blev overvundet.


jeg sætter spam brugeren på en flåde 👀

OK. Så nu er der kun tidsbegrænsning på at ændre egne indlæg. Good to know.

Og glem lige at skrue bundproppen på spam-flåden fast, ikk?