xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Polit
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


174

15
27. marts 2019 @ 17:54
Suspenderet

Når jeg læser jeres mange gode og konstruktive indlæg her på Macnyt, undres jeg mange gange over, 

jeres  kritik af Apple som virksomhed( og deres produkter).

Er ikke i tvivl om at russerne og kineserne, kan leverer den samme hardwaremæssige kvalitet som Apple kan.

Venligst oplys mig om jeres problem mht. Apple’s produkter og hvorfor I på trods af det, stadig bliver ved med at købe deres isenkram?.

VH

som i tidens løb har købt for ca. 50 kilo kr. Apple udstyr.


  11
11
  715

740

38
27. marts 2019 @ 18:05

Jeg er glad og tilfreds med de Apple produkter og tjenesteydelser, jeg har. Jeg mener, at jeg får, hvad jeg betaler for.

Dog syntes jeg, at iPhone topmodellerne er prissat lidt til den (for) høje side... 😬


1263

36
27. marts 2019 @ 18:36
Stormogul

Siden 1989 har jeg syntes at Apples hardware, styresystem etc er Windows langt overlegent. Jeg synes prisen er alt for  høj på mange af deres produkter, og har nok brugt 100K eller mere.... Jeg fortryder ikke, men er en anelse skuffet over holdbarheden af mange nyere produkter. Min SE'er fra 1989 funker stadig, min Powermac 7500 er smidt ud, tre bærbare er døde i mine arme, og den MBP Touchbar der er min nuværende maskine, har allerede været til doktoren 2 gange for at få skiftet tastatur. Og sjovt nok kører min første iPhone (3S) også stadig - to andre er kaput.

Hvorfor jeg blir ved? Vane, kompabilitet med alle de filer jeg har haft gennem tiderne, stadig irritation når jeg på arbejde bruger Windows (selvom det indrømmet er blevet bedre) og sikkert flere Freudianske grunde 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1129

127
27. marts 2019 @ 20:57
Stormogul

har deltaget om emnet flere gange i år forskellige steder, og for min vedkommende er der kun en ting

- hvad er alternativet?

både windows og linux kan klare nogle af de ting jeg bruge min computer til. men ingen af dem kan måle sig på brugergrænsefladen. macos er bare overlegen hvad det angå. med macos har jeg adgang til både unix og en klippe stabil brugergrænseflade der ikke findes andre steder.

jeg er ikke fremmed i hverken linux eller windows, men macos giver mig bare en unik oplevelse fra begge verdner og mere. 

jeg vil foretrække linux, hvis de havde en nogenlunde stabil grænseflade og de programmer jeg skal bruge. de mangler en hel del programmer til hjemmebrugeren. på server fronten er linux langt foran alle i segmenten, men på desktop er der en hel del mangler efter min mening.

windows er bare elendig på alle fronter. der skal arbejdes alt for meget for at få et miljø der nogenlunde er strømlinet. med mindre man arbejder med office pakken. så er den som standard klar. og det er også forståeligt. man kan gøre alt det man kan på en macos nu hvor der er kommet linux subsystem på, men det kræver bare alt for meget og det føles ikke naturligt, men som noget tilføjelse til systemet.

jeg er modstander af apple alene på deres hardware front. at de låser brugeren til reparationer hos dem, og der tager de overpris.



 


174

15
29. marts 2019 @ 14:12
Suspenderet

Glemmer aldrig da Steve Jobs besluttede at udfase PPC cpu’en med Intels ditto.

Fra den ene dag til den anden, stod jeg med hardware/software, som ikke længere kunne supporteres, af Apple.

God forretningsetik?.

VH


2252

151
29. marts 2019 @ 14:21
ASCII jonglør

Er ret enig i Nihads betragtninger. Apples hard-& software er det bedste valg uden at være perfekt. Tror også at megen kritik er udslag af et øjebliks irritation, som nettet jo er en særdeles “taknemmelig” modtager af, man skal nok ikke tage den slags alt for alvorligt  

Personligt er jeg virkelig glad for OS X hhv. macOS. Det styresystem er nærmest perfekt til mig, ikke alene behovsmæssigt, men også på design. Husker tydeligt mon første oplevelse af OS X: en ren fryd at bruge, specielt ift. Windows’ aldeles forfærdelige øjebæ. 

Lad os håbe, at Apple stadig formår at være i front innovativt, for det har jo virkelig været både en fordel kg glæde at være bruger af den slags IT-landvindinger. 

PS. Er Peterdyr også Vassing?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

174

15
29. marts 2019 @ 15:44
Suspenderet
Factory skrev:

Er ret enig i Nihads betragtninger. Apples hard-& software er det bedste valg uden at være perfekt. Tror også at megen kritik er udslag af et øjebliks irritation, som nettet jo er en særdeles “taknemmelig” modtager af, man skal nok ikke tage den slags alt for alvorligt  

Personligt er jeg virkelig glad for OS X hhv. macOS. Det styresystem er nærmest perfekt til mig, ikke alene behovsmæssigt, men også på design. Husker tydeligt mon første oplevelse af OS X: en ren fryd at bruge, specielt ift. Windows’ aldeles forfærdelige øjebæ. 

Lad os håbe, at Apple stadig formår at være i front innovativt, for det har jo virkelig været både en fordel kg glæde at være bruger af den slags IT-landvindinger. 

PS. Er Peterdyr også Vassing?

Nu stopper du venligst Factory!.

Mit navn er Peter Müller, bor i Svendborg og er 60 år.

Hvilken lighed ser du med mine indlæg og bemeldte herrer?.

VH


174

15
29. marts 2019 @ 18:14
Suspenderet
Peterdyr skrev:
Factory skrev:

Er ret enig i Nihads betragtninger. Apples hard-& software er det bedste valg uden at være perfekt. Tror også at megen kritik er udslag af et øjebliks irritation, som nettet jo er en særdeles “taknemmelig” modtager af, man skal nok ikke tage den slags alt for alvorligt  

Personligt er jeg virkelig glad for OS X hhv. macOS. Det styresystem er nærmest perfekt til mig, ikke alene behovsmæssigt, men også på design. Husker tydeligt mon første oplevelse af OS X: en ren fryd at bruge, specielt ift. Windows’ aldeles forfærdelige øjebæ. 

Lad os håbe, at Apple stadig formår at være i front innovativt, for det har jo virkelig været både en fordel kg glæde at være bruger af den slags IT-landvindinger. 

PS. Er Peterdyr også Vassing?

Nu stopper du venligst Factory!.

Mit navn er Peter Müller, bor i Svendborg og er 60 år.

Hvilken lighed ser du med mine indlæg og bemeldte herrer?.

VH

En undskyldning til Vassing og mig for injurier, vil være på sin plads her, Factory!.

VH


2252

151
29. marts 2019 @ 19:55
ASCII jonglør

Jamen, jeg er da glad for, at De ikke er Vassing, Herr Müller. Så er alt jo godt   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

174

15
29. marts 2019 @ 20:29
Suspenderet

Nej alt er alt lige ikke godt nok Factory

Du har miskrediteret to personer, uden nogensomthelst gyldig grund.

Og jeg mangler derfor stadig en undskyldning, fra dig, for din ubehøvlede opførelse.

VH


1129

127
03. april 2019 @ 00:54
Stormogul

and it got killed ... 


8581

198
03. april 2019 @ 13:23
Poseidon
Peterdyr skrev:

Nej alt er alt lige ikke godt nok Factory

Du har miskrediteret to personer, uden nogensomthelst gyldig grund.

Og jeg mangler derfor stadig en undskyldning, fra dig, for din ubehøvlede opførelse.

VH

Seriously?