xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook Pro Mid 2010 RAM upgrade fejler
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


35

0
25. marts 2019 @ 19:28
Let øvet

Hey,

Jeg har købt 2x4 GB DDR3 1600 MHz RAM til min MacBook Pro Mid 2010. Efter installation af de 2 moduler vil Mac'en overhovedet ikke starte op ...

De 2 stk. 4 GB moduler viker begge fint, fordi hvis jeg parrer dem men et af de gamle 2 GB starter den fint op og viser 6 GB. Dette har jeg tjekket med begge moduler og i begge slots. Så havd fil'en er der så galt ???? - kan Mac'en ikke håndtere mere end 6 GB ? (Burde kunne tage 8 GB ifølge Apple hjemmeside

HJÆLP

/Torben

  4
0
  245

1493

39
25. marts 2019 @ 19:47
Stormogul

et gæt:


dene nye ram er for hurtige.. når du kører sammen med et af de ældre moduler, så trækker de hastigheden ned til laveste fællesnævner.

men er de sat i sammen.. så er de ikke kompatible,, check om det garanteret ikke er 1333mhz der skal bruges? og se i specs på de ram du har købt om de er kompatibel med 1333mhz.



Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

35

0
25. marts 2019 @ 20:05
Let øvet

Damm - Tror du har ret ØV - skulle kun have haft 1066 MHz...

Er der nogen som ved om jeg har  ret til at returnere dem - nu når pakkerne har været åbne ??


4586

389
25. marts 2019 @ 21:28
FPU

Jeg har en MBP Mid 2010 ligesom din. I "Om denne Mac" står der:

8 GB 1067 MHz DDR3

Så dem du har købt, ER nok for hurtige, som Rasmus skriver.

Jeg skal ikke kunne sige med bestemthed, om sælger tager en åbnet vare retur.

Personligt ville jeg ikke, da der er en lille men reel risiko for, at kunden er kommet til at skade en eller flere terminaler på en eller begge klodser, da de blev monteret.

Du vil nok få mere held ved at smide dem i Den Blå Avis til reduceret pris, æde tabet, og så købe de korrekte 1067 MHz DDR3 klodser.

Pøj-pøj.


2696

335
PallMei (Skribent)
25. marts 2019 @ 22:21
Bit kongen
Thorsen skrev:

Damm - Tror du har ret ØV - skulle kun have haft 1066 MHz...

Er der nogen som ved om jeg har  ret til at returnere dem - nu når pakkerne har været åbne ??

Hvis du har købt over nettet, så burde der være en beskrivelse af din fortrydelsesret og hvor langt den rækker. Jeg er ret optimistisk med at de vil bytte til noget der passer, hvis du fortæller dem omstændigheder. Bemærk at de forskellige ram-producenter har Apple udgaver, de plejer ikke at koste ekstra, så dem kan du ligeså godt vælge for at være sikker på en rigtig kombination.