Hej alle
Jeg håber det er OK at jeg stiller sådan et spm her i macnyt, men har virkeligt brugt for hjælp med lidt netværksopsætning.
Jeg har købt en alarm, hvis boks er koblet til netværket via en HomeBox (EWII).
For at logge på alarmen når man ikke er hjemme så skal man via en hjemmeside der så "sender" mig til min alarm boks. Men jeg kan ikke få adgang til den, da hjemmesiden siger den er "offline".
Jeg har haft kontakt til support både hos EWII og hos Vanderbilt og de siger at min router forhindrer adgang til alarmboksen. Og at jeg skal åbne op for det.
Teknikkeren siger at ip adressen er 52.157.236.48 på den hjemmeside som jeg skal ramme og når han telnet til den via min computer så er der ingen adgang. Derfor siger han at der skal laves port fowarding og åbnes op i min router. Alarmboksen har fået ip adressen 192.168.1.100 på mit netværk og jeg har i homebox reservert sådan at den altid får den ip. Porten skulle vist være 52000, som skal åbnes.
Men jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har i min homebox sat følgende indstillinger op til portforwarding:
TCP-UDP
Ekstern host: tom
Intern host: 192.168.1.100
Ekstern port: 52000
Intern port: 52000
men det virker bare ikke.
Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at åbne op sådan at homebox router tillader adgang?
først og fremmest vil jeg gerne påpege at du burde nok ikke oplyse din offentlig ip adresse og specielt ikke når der er tale om portforwarding osv. da det kan åbne for misbrug af andre der læser med. ikke rettet mod brugerne her inde, men mere resten af verden.
når det så er sagt, så kan du prøve med at genstarte din router, det kan være den lige skal "indlæse" portforwarding info. ellers så kan det være at din router kun portforwarder til ip adresse den har tildelt. typisk vil man gerna have enheden altid har en fast ip adresse, for på den måde at være sikker på det er den korrekte maskine der skal levere data på den port. og det ser ud som om du har tildelt en fast ip.
måske ligger hele årsagen i det. men prøv med genstart se om det har hjulpet.
hvis ikke, se om du kan få portfotwarding til at køre ved at have din alarm enhed på en DHCP tildelt ip adresse.
hvis dette virker, så kan der måske sættes en "lock" på denne enhed og den tildelte adresse. så den enhed hele tiden har den samme ip der også er tildelt af routeren.
Prøv at indsætte * i ekstern port