xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp til port Forwarding
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


176

2
22. marts 2019 @ 17:34
Novice

Hej alle

Jeg håber det er OK at jeg stiller sådan et spm her i macnyt, men har virkeligt brugt for hjælp med lidt netværksopsætning. 

Jeg har købt en alarm, hvis boks er koblet til netværket via en HomeBox (EWII).
For at logge på alarmen når man ikke er hjemme så skal man via en hjemmeside der så "sender" mig til min alarm boks. Men jeg kan ikke få adgang til den, da hjemmesiden siger den er "offline".

Jeg har haft kontakt til support både hos EWII og hos Vanderbilt og de siger at min router forhindrer adgang til alarmboksen. Og at jeg skal åbne op for det.


Teknikkeren siger at ip adressen er 52.157.236.48 på den hjemmeside som jeg skal ramme og når han telnet til den via min computer så er der ingen adgang. Derfor siger han at der skal laves port fowarding og åbnes op i min router. Alarmboksen har fået ip adressen 192.168.1.100 på mit netværk og jeg har i homebox reservert sådan at den altid får den ip. Porten skulle vist være 52000, som skal åbnes.

Men jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har i min homebox sat følgende indstillinger op til portforwarding:

TCP-UDP
Ekstern host: tom
Intern host: 192.168.1.100
Ekstern port: 52000
Intern port: 52000

men det virker bare ikke.

Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at åbne op sådan at homebox router tillader adgang?

  2
0
  337

1129

129
22. marts 2019 @ 20:43
Stormogul

først og fremmest vil jeg gerne påpege at du burde nok ikke oplyse din offentlig ip adresse og specielt ikke når der er tale om portforwarding osv. da det kan åbne for misbrug af andre der læser med. ikke rettet mod brugerne her inde, men mere resten af verden.

når det så er sagt, så kan du prøve med at genstarte din router, det kan være den lige skal "indlæse" portforwarding info. ellers så kan det være at din router kun portforwarder til ip adresse den har tildelt. typisk vil man gerna have enheden altid har en fast ip adresse, for på den måde at være sikker på det er den korrekte maskine der skal levere data på den port. og det ser ud som om du har tildelt en fast ip. 

måske ligger hele årsagen i det. men prøv med genstart se om det har hjulpet.

hvis ikke, se om du kan få portfotwarding til at køre ved at have din alarm enhed på en DHCP tildelt ip adresse.

hvis dette virker, så kan der måske sættes en "lock" på denne enhed og den tildelte adresse. så den enhed hele tiden har den samme ip der også er tildelt af routeren.



2581

84
22. marts 2019 @ 22:26
Bit kongen

Prøv at indsætte * i ekstern port