xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
The Cookie Monster er taget på Safari - åbenbart...
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2268

156
10. marts 2019 @ 14:51
ASCII jonglør

Safari (version 12.0.3) beder her på macOS 10.14.3 ustandseligt om at jeg skal bekræfte cookies, også selvom jeg bekræftede fx Politikens cookie igår, så skal jeg åbenbart også gøre det igen idag.

Jeg har været adskilligt igennem: Safaris indstillinger, iCloud, Systemindstillinger, men har ikke kunne finde frem til en indstilling, der blot får det til at glide.

Forslag til at lukke munden på The Cookie Monster modtages med glæde, på forhånd tak.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  14
2
  655

3580

34
10. marts 2019 @ 16:43
Virtual Machine

Jeg erfarer det samme med Safari 12.0.3 på både iPhone og macOS i over to uger nu.

Først troede jeg, at det var min add-blocker. Men det giver ingen forskel at deaktivere den hvad det angår. Så den blev aktiveret igen. 

Jeg har prøvet at slette AL historik, uden nogen effekt.

Den eneste uregelmæssighed jeg har oplevet udover det cookie-show var at Yahoo! var sat som min default søgemaskine og start-side en dag. Om de to ting har forbindelse med hinanden, ved jeg ikke.

Så du er ikke alene med at dagligt skulle acceptere cookies på ny for hver hjemmeside. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2268

156
10. marts 2019 @ 18:23
ASCII jonglør

Okay - tak for det. Har også været inde over add-blocker, hjalp heller ikke her.

Må gå på jagt i Apple Discussions   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
11. marts 2019 @ 01:44
Stormogul

det er vel altid interessant at se hvad indstillingerne er sat til? måske er der hints at hente der...



2268

156
11. marts 2019 @ 07:57
ASCII jonglør

Afgjort. Hvis der menes, om der er sat flueben ved blokering af cookies, så nej, det er der ikke. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
11. marts 2019 @ 08:56
Stormogul

hos mig ser det således ud. og der virker det fint at den "husker" cookie, på alle sider, inklusiv politiken.dk

kan det have noget at gøre at du synkronisere data i icloud. og der måske er safari på en ios enhed der er indstillet anderledes, så den sletter cookies? (teoretisk spørgsmål, ved ikke om det er sådan synkrnisering systemet fungere)


2268

156
11. marts 2019 @ 09:05
ASCII jonglør

Tak for billede, har samme indstillinger her. 

Har godt læst lidt om, at forskelle i indstillinger på tværs af enheder via iCloud skulle kunne forårsage problemet - vil lige undersøge det nærmere, tak for hintet. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

825

10
11. marts 2019 @ 11:58
Veteran

Det er ikke kun Safari - jeg oplever det samme i Crome, temmelig irriterende.


2268

156
11. marts 2019 @ 13:15
ASCII jonglør

Kan det her mon også handle om indførelsen af EUs nye cookie-politik?


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
11. marts 2019 @ 17:09
Stormogul

så burde det vises på min safari også. hvis jeg har accepteret cookies på politiken.dk så vil den ikke vise den dialog igen, hvis jeg lukker safari og besøger siden igen (kort/lang tid efter).


2268

156
12. marts 2019 @ 12:00
ASCII jonglør

OK, tak for feedback.

I mellemtiden har jeg fundet ud af, at CleanMyMac3 måske kan vise frem til fejlen. Dette fine program har altid virket glimrende, men efter reinstall af macOS Mojave og CleanMyMac3 kommer der efter rensning med CleanMyMac3 hele tiden en fejlmelding under øverste kategori User Cache Files. Fejlmeldingen lyder således:

/Users/b/Library/Caches/com.apple.safaridavclient: “com.apple.safaridavclient” couldn’t be removed because you don’t have permission to access it.

/Users/b/Library/Caches/com.apple.HomeKit.configurations: “com.apple.HomeKit.configurations” couldn’t be removed because you don’t have permission to access it.

Jeg er temmelig usikker på, hvad jeg skal gøre her, nogen der ved noget om dette? Kunne måske godt have noget at gøre med Safaris underlige opførsel.

For der optræder nemlig også en anden mærkværdighed, idet Safari er blevet virkelig dårlig til at afspille video og tv. Ofte bliver hele Safari-fladen ved video/tv greyed out med et lysegråt slør samtidig med at cursoren overhovedet ikke fungerer på Safari-fladen. Jeg er nødt til at slukke Safari for at løse problemet. Pisse-irriterende, for at sige det ligeud   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
12. marts 2019 @ 12:04
Stormogul

du skal give cleanmymac full disk access. men jeg er ikke usikker på om det vil fikse problemet.

da cmm3 er vist udgået version og undersøtter ikke mojave.


2268

156
12. marts 2019 @ 14:39
ASCII jonglør

Arghh   - jeg huskede fejl på CleanMyMac da jeg installerede den sidst, valgte 3 istedet for X - som jeg faktisk har købt licens til.

Tak   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
22. marts 2019 @ 10:24
Virtual Machine

Det lader til, at det er en ny EU lovgivning om de der cookies.

Jeg spurgte ind til det på denne side

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2268

156
22. marts 2019 @ 11:26
ASCII jonglør

Kan godt genkende situationen fra de indlæg, du linker til. Problemet er også stadig her i Safari på min MBP. 

"Bullshit-Bingo!" kan man vel sige...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”