xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor megen tid har I spildt?.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


174

15
09. marts 2019 @ 13:59
Suspenderet

på at sidde og vente foran skærmen på, at en softwareopdatering, installation af et program, downloadning af filer, m.m., skulle slutte?.

Jeg har været med siden MacOs 6 og en systemopdatering dengang på 4 Mb, tog ligesåmange timer!( dermed ikke sagt at jeg sad samfulde timer foran skærmen).

Uden nogen videnskabelig evidens, har jeg (mis)brugt en uge af mit liv på, at Mac’en igen skulle blive køreklar.

Kunne godt lide at hører,  hvad I foretager jer, imens I downloader.

VH

  13
6
  623

1139

12
09. marts 2019 @ 15:30
Stormogul

Den have jeg ikke lige tænkt over. Men alt andet ind at side og kigge på at den opdaterer.  Lave mad, se tv, puste grise, snakke i telefon osv. 


2252

151
09. marts 2019 @ 17:19
ASCII jonglør

I stedet for at sidde og vente vasker jeg op, støvsuger etc. - altså andre typer opdateringer. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
09. marts 2019 @ 17:27
Virtual Machine

Jeg plejer at lave en kop kaffe eller sætte en pizza over, eller noget i den stil   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

163

3
09. marts 2019 @ 19:45
Novice

Opdatering forgår om natten mens jeg sover....


1129

127
10. marts 2019 @ 01:04
Stormogul

jeg kigger med, på hvad der foregår i logfilerne... :D 

har ingen anelse, hvor meget tid der er spildt på det... 


598

3
10. marts 2019 @ 10:38
Kaptajn

Spiller lidt guitar og kigger på noget af tiden og ellers lidt oprydning etc.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1263

36
10. marts 2019 @ 12:41
Stormogul

Leger med hunden, læser, spiller klaver/guitar eller nogle af mine mange andre instrumenter, går nogle gange hen til Mac'en og ser, hvor langt den er kommet. Så synes ikke jeg spilder tiden - især fordi jeg spiller hele tiden 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

186

5
10. marts 2019 @ 16:48
Novice

2.265 timer, 43 minutter og 3 sekunder ... sådan cirkus! Ser altid og glor på skærmen imens ..


174

15
10. marts 2019 @ 20:23
Suspenderet

Logfiler?, til hvad nytte?.

Anvender Apple stadig UNIX , som programmeringssprog?.

VH

Gammel assembler programmør.


174

15
10. marts 2019 @ 20:29
Suspenderet
xjyden skrev:

2.265 timer, 43 minutter og 3 sekunder ... sådan cirkus! Ser altid og glor på skærmen imens ..

Ja I Jyder går altid meget op i tid og penge.

VH


1129

127
10. marts 2019 @ 21:01
Stormogul
Peterdyr skrev:

Logfiler?, til hvad nytte?.

Anvender Apple stadig UNIX , som programmeringssprog?.

VH

Gammel assembler programmør.

logfiler kigges igennem... til at se hvad der foregår. hvad installeren laver og evt. hvad der er ændret i. det giver en større forståelse af processen og hvis noget er gået galt, så ved jeg hvad der er ændret i og har en større chance at finde fejl eller årsagen.

UNIX er ikke programmeringssprog, antager det er en formuleringsfejl. BSD er stadig en del af macos. hvor stor andel af BSD koden er stadig  en del af den underliggende system, skal jeg ikke kunne sige. Men antager at det er forskellige C sprog der er brugt, sikkert C/C++.


174

15
10. marts 2019 @ 22:32
Suspenderet

Hi Nihad,

respekt for din viden indenfor programmering👏,

I begyndelsen af 90’erne som Elektroniktekniker, arbejdede jeg udover Assembler også med programeringssproget Turbo Pascal, en forløber af C, på en dos-baseret maskine, med clockfrekvensen 33Mhz!. Det var langhåret....bare complimeringen😱.

Købte hurtigt herefter min første Mac og har aldrig siden set mig tilbage😎

VH


1129

127
11. marts 2019 @ 00:29
Stormogul

jeg har en lille smule erfaring med assembler mest da jeg var nysgerrig på det, så ved at det er langhåret process. min interesse for programmering startede i qbasic. og bag efter i visual basic. men alt dette var på en amatør niveau for at lære sproget, og programmering tendenser. 

så skiftede min interesse til linux/unix/bsd på et tidspunkt omkring 1996... 2000 var året jeg brugte 32.000kr. på en G4 dual PPC -- min første mac. siden har jeg ikke haft meget med windows at gøre.

men ... nu er vi vist også off-topic ... :-) for at nærme sig emnet... så kan man jo sige, at min interesse for det underliggende stemmer helt tilbage fra troubleshooting DOS/Windows/linux/unix/bsd...