xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Sjove bogstaver ved søgning og erfaring med QuickTime 7 pro
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


393

13
07. marts 2019 @ 16:32
Lærling

Hvordan kan det være siden kommer til at se sådan ud, når man søger (ved ikke om det har været oppe før)?

Jeg ville egentlig søge efter om, der er nogen, der har erfaring med at få QuickTime 7 Pro registreret, når jeg prøver at registrere, kommer siden op med besked om, at serveren ikke findes. Jeg vil gerne bruge programmet i El Capitan.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  13
5
  748

4586

389
07. marts 2019 @ 17:13
FPU

Det ser ud til, at den søgemaskine, som PP har indbygget i Macnyt efter den seneste opdatering, får sig en forskrækkelse, når den skal gengive de danske vokaler.

Jeg tror dog ikke, at det påvirker søgeresultatet, selvom det ser lidt dumt ud.

En anden klasiker er "&", som jævnligt bliver vist som 4-5 tegn, som regel indeholdende %-tegnet.

Det skyldes, at der findes en del forskellige keyboard-layouts, som af og til bliver fejlfortoklet på tværs af platforme.

Problemet blev i teorien løst med Unicode (eller UTF-8), men der ER stadig smuttere omkring lokale bogstaver og specialtegn.

Med hensyn til registreringen af QickTime 7 Pro, så er det løb nok kørt; den software er sandsynligvis blevet så gammel, at Apple ikke længere understøtter den og derfor har lukket registreringsserveren.

Det er så op til dig og din samvittighed, om du vil betragte den som abandonware og (pøve at) åbne for de låste funktioner på egen hånd.

Der burde dog findes bedre software efter så lang tid, f.eks. iMovie, og måske endda freeware, som kan det samme som QT 7 Pro.


393

13
07. marts 2019 @ 18:32
Lærling

Hej Tonni, tak for dine fine svar. Det med bogstaverne var mere for ar gøre opmærksom på, at det skete, mig generer det ikke som sådan.

Med hensyn til QT 7 Pro, er det jo en feature, der koster penge, at QT 7 bliver til Pro, men ligesom Aperture er investeringen tabt, når man køber et program eller tilkøb til program, og så der bare bliver lukket ned for det. Heldigvis har jeg en anden maskine, hvor QT 7 Pro virker (har 2 licenser). Jeg har hverken lyst eller evner til at pille ved noget som helst med låste funktioner. Jeg opdagede, at min QT 7 ikke var ‘Pro’ da jeg ville konvertere nogle lydfiler fra .m4a til .aif filer. Men det var ren og skær dovenskab, da jeg jo kan bruge den anden maskine.

Endnu en gang tak for et fint, uddybende svar

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4586

389
07. marts 2019 @ 21:03
FPU

Hej Leif.

Når det kun drejer sig om konvertering af lydfiler, så prøv da lige at se om ikke det kan lade sig gøre i iTunes.


8581

198
07. marts 2019 @ 21:48
Poseidon

Quicktime 7 Pro er 14 år gammelt.. Jeg tror du skal acceptere at software ikke lever for evigt, og finde et moderne alternativ.


393

13
07. marts 2019 @ 22:48
Lærling

Svar til Tonny: Tak, det må jeg se at få udforsket, hvordan man gør det, det er altid rart at få prøvet noget ny. Jeg vidste ikke, det kunne løse problemet. Jeg har altid haft en anden opfattelse af iTunes, end at det kunne bruges på den måde.

Og til David: Godt ord igen. Hvis et program fungerer til det, jeg har brug for, og jeg har betalt for det, så er alderen, for mig ligegyldig. Jeg er også én af dem, der ikke forstår, at jeg ikke kan opdatere Aperture, når man har købt programmet, men ikke kan få lov at opdatere det, fordi det er købt fysisk (hos Apple) og ikke på App Store (et svar, jeg fik, da jeg kontaktede Apple Support. Opdateringen kan jeg se i App Store under opdateringer, men kan ikke få lov at opdatere).

Iøvrigt, hvor gammel er det nu Photoshop er? Jeg købte min første Photoshop sidst i 80’erne, og det bliver stadig opdateret.

Jeg kender ikke politiken bag Aperture og QT 7 Pros udfasen. Det var begge anvendelige programmer, der fungerede for mig, det er bare det, jeg i al beskedenhed forholder mig til.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2019 @ 15:43
Stormogul
Det ser ud til, at den søgemaskine, som PP har indbygget i Macnyt efter den seneste opdatering, får sig en forskrækkelse, når den skal gengive de danske vokaler.
Jeg tror dog ikke, at det påvirker søgeresultatet, selvom det ser lidt dumt ud.

Jeg har ikke lavet ændringer på den funktion og alle bogstaver, inklusive de danske karakterer, fremstår korrekt her nå jeg efterprøver en søgning og denne resultat.

Er der nogen der kan fremprovokere det forkerte resultat? Så beskriv gerne hvordan det er udført.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
08. marts 2019 @ 15:58
Lærling

Det kan være, det bare er her, men jeg prøvede igen, jeg tastede "QuickTime 7 Pro registrering", det har jeg så lige gjort igen, samme resultat: 

Jeg kører El Capitan 10.11.6 på MacPro 4.1, hvis det giver svar på noget. For mig er det ikke et problem, men tænkte, du gerne ville vide, at det sker.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2019 @ 16:31
Stormogul

Jeg må kigge lidt nærmere på det.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
12. marts 2019 @ 14:10
Stormogul

I Safari's indstillinger bør du se efter hvordan din 'default encoding' er indstillet. Hvad står din på (@Leif Korreborg)?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
12. marts 2019 @ 21:57
Lærling

Jeg bruger Firefox og kan ikke finde tilsvarende oplysninger, som dem du henviser til i Safari.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2185

44
13. marts 2019 @ 07:26
ASCII jonglør
Leif Korreborg skrev:

Jeg bruger Firefox og kan ikke finde tilsvarende oplysninger, som dem du henviser til i Safari.

Setting the character encoding in Firefox



1891

183
PowerPalle (Administrator)
13. marts 2019 @ 08:15
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Jeg bruger Firefox og kan ikke finde tilsvarende oplysninger, som dem du henviser til i Safari.

Se dét havde været nyttig information i indlæg nr. #1...   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
13. marts 2019 @ 08:25
Lærling

Tak Rene, sådan var den faktisk indstillet (jeg har ikke gjort det), men alligevel…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.