xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
PDF oversigt i miniature - selvvalgt tekst.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
20. februar 2019 @ 20:19
Seniormedlem

Når jeg samler flere enkelte PDF-billeder/sider til en samlet PDF-fil får hver miniature blot et fortløbende "sidenummer" fra 1 og frem. Kan man ikke give selvvalgt tekst til hver enkelt side, eksempelvis "hus set fra syd" (1), "hus set fra nord" (2). Jeg har prøvet om jeg kan omdøbe "1" men det kan/må jeg ikke. Det gælder både i billedfremviser og i Adobe Acrobat 11 Pro m.fl. - jeg kan i hvert fald ikke finde en løsning.

  4
1
  269

2709

341
PallMei (Skribent)
20. februar 2019 @ 21:28
Bit kongen

Hvad med manuelt at indsætte en tekst. Det er ikonet med et T omgivet af stiplet boks jeg tænker på. Du ændre formatet og farver på tekst og boks med de sidste 4 ikoner på værktøjslinien.

https://support.apple.com/da-dk/guide/preview/prvw11580/mac 


455

18
20. februar 2019 @ 22:52
Seniormedlem

Så er det på/i selve billedet/siden jeg kan tekste m.m.. Det er i miniatureoversigten at jeg ønsker at ændre sidenummer til en selvvalgt tekst. Jeg kan ikke finde hjælp i værktøjslinien til dette.


2709

341
PallMei (Skribent)
20. februar 2019 @ 23:42
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Så er det på/i selve billedet/siden jeg kan tekste m.m.. Det er i miniatureoversigten at jeg ønsker at ændre sidenummer til en selvvalgt tekst. Jeg kan ikke finde hjælp i værktøjslinien til dette.

Ok, så misforstod jeg. Det tror jeg næppe du kan, men måske kan du bruge en af de andre oversigter, som f.eks. bogmærker. Du kan ikke helt bestemme teksten, den ser ud til at afhænge af teksten på siden som du bogmærker (cmd+D). Indholdsfortegnelse, kræver desværre nok at dokumentet er genereret med overskrifter. Men hvis det er Acrobat Pro som du skriver, så kan den nok lidt mere end billedfremviser. Har den dog ikke installeret..


455

18
21. februar 2019 @ 08:35
Seniormedlem

Dit indput gav tanker og det lykkedes i Pro. Højreklik i miniaturebilled->nummerer sider->Typografi=Ingen, Præfiks=min tekst->OK og så har miniaturebilledet fået min tekst i s.f. sidenummer.