xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Kunne godt tænke mig lidt feedback på min nye hjemmeside
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


931

67
14. februar 2019 @ 19:31
Veteran

Som nogle af jer nok ved har jeg solgt mine anparter i min gamle virksomhed og gået solo i mit eget foretagende

I den forbindelse er jeg igang med en ny hjemmeside og kunne godt tænke mig lidt feedback.

Hjemmesiden er www.macmo.dk

Jeg mangler stadig nogle uddybende tekster i de forskellige indlæg. Det er stadig work in progress.

Siden er helt ny men har analytics på og jeg synes desværre at de få brugere der besøger den er der ret kort tid og lidt for høj afvisningsprocent. Måske kunne jeres meninger give mig en ide om hvorfor det forholder sig sådan.

I må godt sable mig ned jeg kan tage det :-D

Men konstruktiv kritik ville også være fint ;-)

På forhånd tak.

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”
  24
4
  986

1905

184
PowerPalle (Administrator)
14. februar 2019 @ 20:00
Stormogul

Der skal nok komme mere...

Gør email noget der kan klikkes på

https://www.macmo.dk/kontakt/

Ellers ser det meget pænt ud og i stil med dine andre sites. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
14. februar 2019 @ 20:17
FPU

Hm. Det ser da ikke så tosset ud. Hjemmesiden virker endda i Safari 5.1.10 i SnowLeo. Weee! ;0)

Der er et par små-ting øverst oppe, som springer i øjnene på en gammel retsstavnings-freak, men ellers kan jeg ikke se, hvorfor folk skulle forlade siden hurtigt igen.

De små-ting (forslag):


spar penge -> Spar penge

Billig Mac Reparation -> Billig Mac-reparation

kunde support -> Kundesupport [eller] Support [eller] Kundeservice

Ring på -> Telefon

åben 7 dage om ugen -> Åben alle ugens dage [eller] Åben alle dage [eller] Åben hele ugen

Telefontid - Alle dage -> Telefontid alle dage [eller] Telefontid hver dag


OK, det her er kun grammatiske rettelser, men jeg ER lidt af en sprogvogter, så bær lige over med mig, ikke?

Og så til sidst: husk lige noget, som de glemte inde på DMI, og som de jo har fået en gang røg for:

KISS (Keep It Simple, Stupid).

Og ikke mindst: held og lykke med din nye biks!


2581

84
14. februar 2019 @ 20:23
Bit kongen

1. For mørk side

2. For mange grafiske detaljer på meget lidt plads

3. Der mangler en rød tråd på siden, jeg ruller ned igennem en masse information men mangler overblikket når jeg når til bunden af siden. 



189

12
14. februar 2019 @ 23:37
Novice

Den er meget rodet. Man mister hurtigt overblikket.

1. Som Tonny skriver: Sproget.

2. Det er en dårlig ide med sort baggrund. Den negative tekst er svær at læse.

3. Del den i flere sider.

Første side til og med "Er du tvivl om hvilken Mac du har"

Anden side til og med knappen "FIND DIN MAC HER".

Den sorte boks med "Vores service - Vi laver alle Mac reparationer": Flyt det under fanen "SERVICE"

MACMO INFORMATION: For Mac-brugere på alle niveauer: Det er en gentagelse af ovennævnte sorte boks.

Tredie side: "Ofte stillede spørgsmål og kundeudtalelser "

Fjerde side: "Mac reparation for erhverv og studerende.

Har du spørgsmål: Flyttes til fanen kontakt.

Femte side: Køb - salg - bytte. Det har du jo allerede under fanen Shop.

Det tror jeg vil gøre siden mere overskuelig. Flere faner vil gøre det nemmere, for så kan man finde det man skal bruge med et enkelt tryk, i stedet for at skulle rulle op og ned flere gange.

Det fremgår heller ikke tydeligt hvordan man kommer til forsiden hvis man har været på en af de andre sider. Detet er bedre med en fane: Forside eller Hjem.

Du bad om feedback. Dette er min mening.


189

12
14. februar 2019 @ 23:50
Novice

2709

341
PallMei (Skribent)
15. februar 2019 @ 10:12
Bit kongen

Er ikke ekspert i sprog eller grafisk design, men mit første indtryk som almindelig forbruger er dyster. Der mangler knald på farverne. Noget der får mig til at vågne op og handle. Jeg føler ikke de mørkegrå knapper får mig lyst til at trykke på dem. 

Top banneret irretere mig også mere end det burde. Tror det en kombination af størrelsen, farverne og nok især baggrundsbilledet der er for udtonet uden grund, da menuerne har stadig deres egen baggrund og kan læses. Mht. menuernes baggrund så prøvede jeg at fremkalde dem i hvid og rulle tilbage op i top og foretrækker faktisk hvid baggrund, selv i toppen.

Men i store træk syntes jeg det er en flot hjemmeside og håber du for success med at gå solo.


139

1
15. februar 2019 @ 11:08
Novice

Generelt syntes jeg det virker flot hvis jeg umiddelbart ser på informationsmængden, jeg oplever den er for mørk og dyster og det mener jeg kan få nogle til at skynde sig videre ud "i solen".

På mig virker det som om informationerne er "spredt rigtigt meget ud i landskabet", jeg er nærmest ved at "tabe pusten" ved begyndelsen, måske har det at gøre med det meget "mørke landskab" ?

Bortset fra det vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med processen og din selvstændighed.

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

57

2
15. februar 2019 @ 14:10
Novice

Jeg synes det er helt skidt, at du bruger et "burger menu"-ikon på desktop-udgaven til at aktivere en sidebar med info, mens samme ikon på mobiludgaven er (som det bør være) til at aktivere menuen.

Så ser jeg at du på shopsiden www.supermacshop.dk har adskillige tomme kategorisider, fx
https://www.supermacshop.dk/produkt-kategori/mac-reservedele/macbook-pro-retina/macbook-pro-15-retina/?pa_type-kategori=brugte-computere og https://www.supermacshop.dk/produkt-type/type-kategori/webcam/
Sæt dem til noindex. Google straffer hele sitet for mange sider med "tyndt" indhold som disse.

I doubt, therefore I might be.

931

67
15. februar 2019 @ 18:22
Veteran

TaK for fin feedback indtil videre. 

Så er der da noget at arbejde videre med :-)

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

1905

184
PowerPalle (Administrator)
17. februar 2019 @ 13:10
Stormogul

Din info@macmo.dk mail virker ikke

"...There was a temporary problem delivering your message to info@macmo.dk. Gmail will retry for 47 more hours. You'll be notified if the delivery fails permanently..."

Har du slået TLS 1.3 til, hvilket er krævet?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

931

67
17. februar 2019 @ 13:44
Veteran

Tak Palle

Havde en fejl i MX-records men nu suser mails igennem :-)

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

931

67
17. februar 2019 @ 14:30
Veteran

Har nu fjernet en del af det sorte/mørke iflg. jer alle

Fixet mail og mail-link iflg. Power Palle

Rettet grammatik-fejl i toppen iflg. Tonny 

Lavet blå knapper i stedet for mørkegrå samt fjernet top banner på forsiden iflg. Pallmei

Lavet "Forside" knap iflg. Alfa

Fjernet dobbelt burger menu iflg. Thomas

Er den bedre nu? :-D

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

186

5
17. februar 2019 @ 14:50
Novice

Jeg synes generelt at din webside er rigtig flot, men mange smarte elementer. Men jeg synes forsiden er for lang, og her mener jeg for mange informationer / sektioner på forsiden. En god forside bør være blikfang med korte relevante oplysninger, som gør at man klikker videre for at læse mere. Jeg tabte interessen ret hurtig på forsiden.

Fremhæv dine kompetencer / hvad du tilbyder simpelt og tydeligt på forsiden, så den besøgende (kunden) hurtigt kan klikke videre indenfor det der interesser ...


931

67
17. februar 2019 @ 14:56
Veteran

Tak for input. 

Har taget det til efterretning og prøver at lave en “barberet” version snart :-)

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

650

1
17. februar 2019 @ 15:31
Veteran

Hej Martin


Jeg er på telefonen så jeg kan kun udtale mig om dette. Det ser meget pænt ud som helhed, jeg synes dog at ikonerne ser lidt kedelige ud og jeg tror sagtens du kan skifte dem ud med nogle mere fancy. Jeg tænker på MacBook ikonerne.


Derudover så er der en fejl i topmenuen. Når man er helt i toppen af siden så er logoet vertical-Middle men ligeså snart jeg scroller så bliver “menu” stregerne vertical-middle men logoet “rykker” sig lidt ned af. Bruger iPhone 7. 


Prøv at se det på en telefon og se om du kan fremkalde samme fejl ellers kan jeg tage nogle billeder og sende. :)


Mvh 

Ps jeg kan se du har beholdt samme adresse. Så ef din kollega flyttet væk eller? 

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

931

67
17. februar 2019 @ 16:14
Veteran

Hej harem

Ja jeg er stadig på adressen (det er mit hus nemlig) :-)

Kan godt se der skal lidt justering på mobil versionen

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

535

26
18. februar 2019 @ 17:05
Kaptajn

Hej MacTekniker

Overall er jeg enig med de andre, der er saglig og konstruktiv kritik i mellem. 

Jeg arbejder med online marketing og i den forbindelse vil jeg gerne give dig lidt at arbejde med, ud fra et perspektiv om du skal tiltrække flere kunder. 

Jeg kan se at du befinder dig i Kastrup, derfor: 

  • Opret en Google My Business med titlen "Macmo - Mac Reparation" (Link)
  • Opret en ekstra side på din hjemmeside, der kun handler om "Mac Reparation / Mac Service i Kastrup". 
    • Du skal forfatte en tekst om emnet/emnerne på gerne minimum + 500 ord. 
    • Du kan gøre det samme med en mængde andre byer/områder du servicerer (ved godt du er landsdækkende, men det er et hårdt konkurrencepræget marked). 
  • Du virker til at have styr på title og meta-beskrivelser, husk dem på din SEO-sider også. 
  • Få gerne fat i nogle backlinks, pt. er din backlink-profil ikke så stærk (kontrolleret med Ahrefs). (Jeg ved godt det er fy, men det virker) F.eks. virksomhedsfortegnelser som Krak (gratis) og gerne også hos samarbejdspartnere.

Derudover, så vil min anbefaling være at du kigger lidt på generel SEO og best-practice på området ved hjælp af Google-søgninger. 

Min anbefaling vil dog være, gå efter de mindre byer, hvor Humac og andre servicesteder ikke er repræsenteret, de har styr på deres online synlighed, derfor vil det i starten være spildte kræfter. 

Derudover så opret gerne flere CMS-sider (landingssider), men husk at én side har ét fokus og du gerne skal bygge siden op så den ikke indeholder duplicate content (alle tekster skal være unikke).
Du har nogle rigtigt gode "SEO-sider" nu, men hvor mange af dine potentielle kunder, vil søge efter "flexkabel udskiftning"? Du skal altså skrive, så hr. og fru. Jensen går på Google og skriver "mac hjælp", "mac service" – gerne geografisk.

Husk at optimere på hastighed og mobilvenlighed. Du bruger WP, så tag gerne et kig på et cache plugin – jeg anbefaler "Litespeed Cache". Jeg kan ikke se hvem du bruger som host, men pluginnet er er bedst på en litespeed-server.
Mobilvenlighed gør du bedst, ved at tilføje alle dine webversioner i Google Search Console (guide her). 

Hvis du har brug for nogle tips og tricks u/b, så hjælper jeg dig gerne med de mest basale ting (som du virker til at have styr på) u/b.
God aften :-)


931

67
18. februar 2019 @ 18:32
Veteran

Hej Andreas

Det tilbud vil jeg gerne tage imod :-)

Jeg er godt klar over at der mangler en del SEO arbejde.

Tusind tak for input. Der er virkelig noget håndfast at arbejde med. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

931

67
19. februar 2019 @ 01:10
Veteran

Så blev forsiden simplificeret en smule. 

Er det bedre nu?

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2709

341
PallMei (Skribent)
19. februar 2019 @ 10:56
Bit kongen
mactekniker skrev:

Så blev forsiden simplificeret en smule. 

Er det bedre nu?

Ja, jeg syntes det er bedre. Jeg havde tilfældigvis en konkurrent/kollega hjemmeside åben (Wecoveryou), fordi jeg undersøgte mulighed for nyt batteri i min iPhone i området. Selv om de også har alt for dyster banner farve i top (ikke fan af), så er den mere ophidsende. Nok fordi rød er en farve der indikere passion og får pulsen op, mens blå er mere neutral (og min favorit farve). Omvendt er rød også stop, mens grøn er kør (elgiganten). Men som sagt jeg er ikke fagmand og bilka/føtex klare sig jo fint med blå.

Og lige en lille detalje. Den blå indikator som fortæller hvilket menupunkt man befinder sig på, den mangler ved Mac reparation.


8581

198
19. februar 2019 @ 16:26
Poseidon

Jeg ville fjerne det der 'Spar penge' indslag øverst til venstre. Og så er der utrolig megen spildplads i bunden af siden.


1905

184
PowerPalle (Administrator)
19. februar 2019 @ 16:56
Stormogul

Jeg ville kigge lidt på, hvordan forsiden gør sig i forskellige browser bredder. I forbindelse med skærmbilledet herunder har jeg brugt en nogenlunde normal og bred tilgang og alligevel presser/skubber 'responsive design' funktionen visse elementer til utilsigtede placeringer.

  • Søgefeltet rykker ned og skaber en masse sort tomrum til ventre for
  • Under MacMo logoet står der MacMo igen og meget tæt på det sorte felt ovenfor
  • Det samme er gældende for din højre kolonne der smadres og noget udelades grundet bredde
  • Derudover er menu tekster for hvert menupunkt (ved drop down) ikke så tydelige pgr. grå skrift

Benyt følgende funktion i Safari til at undersøge og vise de forskellige størrelsesvisninger i 'responsive design'

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

931

67
19. februar 2019 @ 17:23
Veteran

Godt set. Er skøjtet henover dette. Det skal helt klar ordnes!

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

189

12
19. februar 2019 @ 22:19
Novice

Resposiv


Responsive Mode findes også i FF. 

Jeg mener stadig Tonnys ord: KISS er meget vigtigt. 

Fordi noget kan lade sig gøre, behøver man ikke at gøre det.