Som nogle af jer nok ved har jeg solgt mine anparter i min gamle virksomhed og gået solo i mit eget foretagende
I den forbindelse er jeg igang med en ny hjemmeside og kunne godt tænke mig lidt feedback.
Hjemmesiden er www.macmo.dk
Jeg mangler stadig nogle uddybende tekster i de forskellige indlæg. Det er stadig work in progress.
Siden er helt ny men har analytics på og jeg synes desværre at de få brugere der besøger den er der ret kort tid og lidt for høj afvisningsprocent. Måske kunne jeres meninger give mig en ide om hvorfor det forholder sig sådan.
I må godt sable mig ned jeg kan tage det :-D
Men konstruktiv kritik ville også være fint ;-)
På forhånd tak.
Der skal nok komme mere...
Gør email noget der kan klikkes på
Ellers ser det meget pænt ud og i stil med dine andre sites.
Hm. Det ser da ikke så tosset ud. Hjemmesiden virker endda i Safari 5.1.10 i SnowLeo. Weee! ;0)
Der er et par små-ting øverst oppe, som springer i øjnene på en gammel retsstavnings-freak, men ellers kan jeg ikke se, hvorfor folk skulle forlade siden hurtigt igen.
De små-ting (forslag):
spar penge -> Spar penge
Billig Mac Reparation -> Billig Mac-reparation
kunde support -> Kundesupport [eller] Support [eller] Kundeservice
Ring på -> Telefon
åben 7 dage om ugen -> Åben alle ugens dage [eller] Åben alle dage [eller] Åben hele ugen
Telefontid - Alle dage -> Telefontid alle dage [eller] Telefontid hver dag
OK, det her er kun grammatiske rettelser, men jeg ER lidt af en sprogvogter, så bær lige over med mig, ikke?
Og så til sidst: husk lige noget, som de glemte inde på DMI, og som de jo har fået en gang røg for:
KISS (Keep It Simple, Stupid).
Og ikke mindst: held og lykke med din nye biks!
1. For mørk side
2. For mange grafiske detaljer på meget lidt plads
3. Der mangler en rød tråd på siden, jeg ruller ned igennem en masse information men mangler overblikket når jeg når til bunden af siden.
Den er meget rodet. Man mister hurtigt overblikket.
1. Som Tonny skriver: Sproget.
2. Det er en dårlig ide med sort baggrund. Den negative tekst er svær at læse.
3. Del den i flere sider.
Første side til og med "Er du tvivl om hvilken Mac du har"
Anden side til og med knappen "FIND DIN MAC HER".
Den sorte boks med "Vores service - Vi laver alle Mac reparationer": Flyt det under fanen "SERVICE"
MACMO INFORMATION: For Mac-brugere på alle niveauer: Det er en gentagelse af ovennævnte sorte boks.
Tredie side: "Ofte stillede spørgsmål og kundeudtalelser "
Fjerde side: "Mac reparation for erhverv og studerende.
Har du spørgsmål: Flyttes til fanen kontakt.
Femte side: Køb - salg - bytte. Det har du jo allerede under fanen Shop.
Det tror jeg vil gøre siden mere overskuelig. Flere faner vil gøre det nemmere, for så kan man finde det man skal bruge med et enkelt tryk, i stedet for at skulle rulle op og ned flere gange.
Det fremgår heller ikke tydeligt hvordan man kommer til forsiden hvis man har været på en af de andre sider. Detet er bedre med en fane: Forside eller Hjem.
Du bad om feedback. Dette er min mening.
Er ikke ekspert i sprog eller grafisk design, men mit første indtryk som almindelig forbruger er dyster. Der mangler knald på farverne. Noget der får mig til at vågne op og handle. Jeg føler ikke de mørkegrå knapper får mig lyst til at trykke på dem.
Top banneret irretere mig også mere end det burde. Tror det en kombination af størrelsen, farverne og nok især baggrundsbilledet der er for udtonet uden grund, da menuerne har stadig deres egen baggrund og kan læses. Mht. menuernes baggrund så prøvede jeg at fremkalde dem i hvid og rulle tilbage op i top og foretrækker faktisk hvid baggrund, selv i toppen.
Men i store træk syntes jeg det er en flot hjemmeside og håber du for success med at gå solo.
Generelt syntes jeg det virker flot hvis jeg umiddelbart ser på informationsmængden, jeg oplever den er for mørk og dyster og det mener jeg kan få nogle til at skynde sig videre ud "i solen".
På mig virker det som om informationerne er "spredt rigtigt meget ud i landskabet", jeg er nærmest ved at "tabe pusten" ved begyndelsen, måske har det at gøre med det meget "mørke landskab" ?
Bortset fra det vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med processen og din selvstændighed.
Jeg synes det er helt skidt, at du bruger et "burger menu"-ikon på desktop-udgaven til at aktivere en sidebar med info, mens samme ikon på mobiludgaven er (som det bør være) til at aktivere menuen.
Så ser jeg at du på shopsiden www.supermacshop.dk har adskillige tomme kategorisider, fx
https://www.supermacshop.dk/produkt-kategori/mac-reservedele/macbook-pro-retina/macbook-pro-15-retina/?pa_type-kategori=brugte-computere og https://www.supermacshop.dk/produkt-type/type-kategori/webcam/
Sæt dem til noindex. Google straffer hele sitet for mange sider med "tyndt" indhold som disse.
TaK for fin feedback indtil videre.
Så er der da noget at arbejde videre med :-)
Din info@macmo.dk mail virker ikke
"...There was a temporary problem delivering your message to info@macmo.dk. Gmail will retry for 47 more hours. You'll be notified if the delivery fails permanently..."
Har du slået TLS 1.3 til, hvilket er krævet?
Tak Palle
Havde en fejl i MX-records men nu suser mails igennem :-)
Har nu fjernet en del af det sorte/mørke iflg. jer alle
Fixet mail og mail-link iflg. Power Palle
Rettet grammatik-fejl i toppen iflg. Tonny
Lavet blå knapper i stedet for mørkegrå samt fjernet top banner på forsiden iflg. Pallmei
Lavet "Forside" knap iflg. Alfa
Fjernet dobbelt burger menu iflg. Thomas
Er den bedre nu? :-D
Jeg synes generelt at din webside er rigtig flot, men mange smarte elementer. Men jeg synes forsiden er for lang, og her mener jeg for mange informationer / sektioner på forsiden. En god forside bør være blikfang med korte relevante oplysninger, som gør at man klikker videre for at læse mere. Jeg tabte interessen ret hurtig på forsiden.
Fremhæv dine kompetencer / hvad du tilbyder simpelt og tydeligt på forsiden, så den besøgende (kunden) hurtigt kan klikke videre indenfor det der interesser ...
Tak for input.
Har taget det til efterretning og prøver at lave en “barberet” version snart :-)
Hej Martin
Jeg er på telefonen så jeg kan kun udtale mig om dette. Det ser meget pænt ud som helhed, jeg synes dog at ikonerne ser lidt kedelige ud og jeg tror sagtens du kan skifte dem ud med nogle mere fancy. Jeg tænker på MacBook ikonerne.
Derudover så er der en fejl i topmenuen. Når man er helt i toppen af siden så er logoet vertical-Middle men ligeså snart jeg scroller så bliver “menu” stregerne vertical-middle men logoet “rykker” sig lidt ned af. Bruger iPhone 7.
Prøv at se det på en telefon og se om du kan fremkalde samme fejl ellers kan jeg tage nogle billeder og sende. :)
Mvh
Ps jeg kan se du har beholdt samme adresse. Så ef din kollega flyttet væk eller?
Hej harem
Ja jeg er stadig på adressen (det er mit hus nemlig) :-)
Kan godt se der skal lidt justering på mobil versionen
Hej MacTekniker
Overall er jeg enig med de andre, der er saglig og konstruktiv kritik i mellem.
Jeg arbejder med online marketing og i den forbindelse vil jeg gerne give dig lidt at arbejde med, ud fra et perspektiv om du skal tiltrække flere kunder.
Jeg kan se at du befinder dig i Kastrup, derfor:
Derudover, så vil min anbefaling være at du kigger lidt på generel SEO og best-practice på området ved hjælp af Google-søgninger.
Min anbefaling vil dog være, gå efter de mindre byer, hvor Humac og andre servicesteder ikke er repræsenteret, de har styr på deres online synlighed, derfor vil det i starten være spildte kræfter.
Derudover så opret gerne flere CMS-sider (landingssider), men husk at én side har ét fokus og du gerne skal bygge siden op så den ikke indeholder duplicate content (alle tekster skal være unikke).
Du har nogle rigtigt gode "SEO-sider" nu, men hvor mange af dine potentielle kunder, vil søge efter "flexkabel udskiftning"? Du skal altså skrive, så hr. og fru. Jensen går på Google og skriver "mac hjælp", "mac service" – gerne geografisk.
Husk at optimere på hastighed og mobilvenlighed. Du bruger WP, så tag gerne et kig på et cache plugin – jeg anbefaler "Litespeed Cache". Jeg kan ikke se hvem du bruger som host, men pluginnet er er bedst på en litespeed-server.
Mobilvenlighed gør du bedst, ved at tilføje alle dine webversioner i Google Search Console (guide her).
Hvis du har brug for nogle tips og tricks u/b, så hjælper jeg dig gerne med de mest basale ting (som du virker til at have styr på) u/b.
God aften :-)
Hej Andreas
Det tilbud vil jeg gerne tage imod :-)
Jeg er godt klar over at der mangler en del SEO arbejde.
Tusind tak for input. Der er virkelig noget håndfast at arbejde med.
Så blev forsiden simplificeret en smule.
Er det bedre nu?
mactekniker skrev:Så blev forsiden simplificeret en smule.
Er det bedre nu?
Ja, jeg syntes det er bedre. Jeg havde tilfældigvis en konkurrent/kollega hjemmeside åben (Wecoveryou), fordi jeg undersøgte mulighed for nyt batteri i min iPhone i området. Selv om de også har alt for dyster banner farve i top (ikke fan af), så er den mere ophidsende. Nok fordi rød er en farve der indikere passion og får pulsen op, mens blå er mere neutral (og min favorit farve). Omvendt er rød også stop, mens grøn er kør (elgiganten). Men som sagt jeg er ikke fagmand og bilka/føtex klare sig jo fint med blå.
Og lige en lille detalje. Den blå indikator som fortæller hvilket menupunkt man befinder sig på, den mangler ved Mac reparation.
Jeg ville fjerne det der 'Spar penge' indslag øverst til venstre. Og så er der utrolig megen spildplads i bunden af siden.
Jeg ville kigge lidt på, hvordan forsiden gør sig i forskellige browser bredder. I forbindelse med skærmbilledet herunder har jeg brugt en nogenlunde normal og bred tilgang og alligevel presser/skubber 'responsive design' funktionen visse elementer til utilsigtede placeringer.
Benyt følgende funktion i Safari til at undersøge og vise de forskellige størrelsesvisninger i 'responsive design'
Godt set. Er skøjtet henover dette. Det skal helt klar ordnes!
Resposiv
Responsive Mode findes også i FF.
Jeg mener stadig Tonnys ord: KISS er meget vigtigt.
Fordi noget kan lade sig gøre, behøver man ikke at gøre det.