xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Tilbage til låse-koden for at beskytte sin telefon.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


4586

390
14. februar 2019 @ 18:32
FPU

Så faldt der dom i Højesteret. Fem dommere blev enige om, at politiet godt må tvinge en persons finger over på fingeraftrykslæseren for at få låst vedkommendes telefon op, så man kunne tilegne sig dens indhold:

Klik.

Politiet kan jo principielt gøre det samme med ansigtsgenkendelse, men hva' fa'en vil de egentlig gøre hos dem, som kun låser deres telefon med en 4- eller 6-cifret kode? Spørge pænt? Citronmåne?

Jeg startede godt nok med fingertryksaflæseren slået til på min iPhone, men jeg blev hurtigt træt af den, slettede mit fingeraftryk og genindførte låse-koden. Måske ikke den dårligste beslutning, dagens nyhed taget i betragtning. :-D

  2
0
  563

321

4
14. februar 2019 @ 18:47
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Så faldt der dom i Højesteret. Fem dommere blev enige om, at politiet godt må tvinge en persons finger over på fingeraftrykslæseren for at få låst vedkommendes telefon op, så man kunne tilegne sig dens indhold:

Klik.

Politiet kan jo principielt gøre det samme med ansigtsgenkendelse, men hva' fa'en vil de egentlig gøre hos dem, som kun låser deres telefon med en 4- eller 6-cifret kode? Spørge pænt? Citronmåne?

Jeg startede godt nok med fingertryksaflæseren slået til på min iPhone, men jeg blev hurtigt træt af den, slettede mit fingeraftryk og genindførte låse-koden. Måske ikke den dårligste beslutning, dagens nyhed taget i betragtning. :-D


Fanger ikke rigtig om de har gjort det uden dommerkendelse?

For så ser det da sort ud for retsføelsen.



4586

390
14. februar 2019 @ 19:57
FPU

@Popsi:

Som jeg har forstået det, skete det UDEN forudgående dommerkendelse:

Politiet var under tidspres og frygtede at data kunne nå at blive slettet, inden de kunne komme til dem, så man tog en beslutning på stående fod.

Højesteret "tilgav" efterfølgende etaten, fordi Højesteret betragtede den anvendte tvang som et minimalt tvangsligt indgreb i forhold til den formodede forbrydelses omfang (millionsvindel, "Operation Greed").

Og ja, det ser ret sort ud for retsfølelsen, det har jeg da personlige eksempler på, men det er en helt anden snak.