xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
SSD problemer
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


444

0
13. februar 2019 @ 19:28
Seniormedlem

Jeg skulle sætte en ny ssd harddisk i på den plads hvor CD drevet er i min gl macbook pro medio 2012  - Men det lykkes mig at ødelægge en af  2 skruer  ( som jeg havde læst mig til at  man skulle være meget forsigtige med fordi de er meget bløde i det )   som jeg så ikke kan få ud .. Kan man gøre noget der ?  Se her hvilken  skrue der er tale om     step 8  ( det er den højre skrue ) https://www.ifixit.com/Guide/Installing+MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+2012+Dual+Hard+Drive/10987    step 8  ( det er den højre skrue )




Jeg kan selvfølgelig sætte ssd  disken i den rigtige plads hvor min  700 gb. gl . harddisk sider, men den vil jeg gerne  beholde i fordi der er min ældre photoshop på den som nok ikke vil virke på det nye system Mojave – så de få gange jeg skulle bruge photoshop kunne jeg bare starte op fra den på det gl system. – Så spørgsmålet er kan jeg ikke bare hive den gl harddisk ud og sætte den i en usb 3 harddisk box og så starte op fra den ?


Vh  Nils

  7
0
  360

2581

84
13. februar 2019 @ 19:47
Bit kongen
Niils Baunbæk skrev:

Jeg kan selvfølgelig sætte ssd  disken i den rigtige plads hvor min  700 gb. gl . harddisk sider, men den vil jeg gerne  beholde i fordi der er min ældre photoshop på den som nok ikke vil virke på det nye system Mojave – så de få gange jeg skulle bruge photoshop kunne jeg bare starte op fra den på det gl system. – Så spørgsmålet er kan jeg ikke bare hive den gl harddisk ud og sætte den i en usb 3 harddisk box og så starte op fra den ?


Køb sådan en her:

https://www.ebay.co.uk/itm/For-Universal-Apple-Macbook-Pro-Optical-bay-2nd-HDD-Hard-Drive-Caddy-SATA-9-5mm-/401324557607?hash=item5d70cec527

og sæt din gamle HD ind i maskinen istedet for DVD drevet du formentligt aldrig bruger. Det har jeg gjort med min midt 2012 MacBook Pro og det fungerer meget fint. 



2581

84
13. februar 2019 @ 19:53
Bit kongen
Niils Baunbæk skrev:

Jeg skulle sætte en ny ssd harddisk i på den plads hvor CD drevet er i min gl macbook pro medio 2012  - Men det lykkes mig at ødelægge en af  2 skruer  ( som jeg havde læst mig til at  man skulle være meget forsigtige med fordi de er meget bløde i det )   som jeg så ikke kan få ud .. Kan man gøre noget der ?  Se her hvilken  skrue der er tale om     step 8  ( det er den højre skrue ) https://www.ifixit.com/Guide/Installing+MacBook+Pro+15-Inch+Unibody+Mid+2012+Dual+Hard+Drive/10987    step 8  ( det er den højre skrue )

Hvad den her del angår, har du læst kommentarerne til dette trin 8?

Flere har haft held med at benytte en Philips #000 skruetrækker og tålmodighed. 

Alternativet er at bore selve skruehovedet væk. 



444

0
13. februar 2019 @ 19:55
Seniormedlem
Jesper Arning skrev:
Niils Baunbæk skrev:

Jeg kan selvfølgelig sætte ssd  disken i den rigtige plads hvor min  700 gb. gl . harddisk sider, men den vil jeg gerne  beholde i fordi der er min ældre photoshop på den som nok ikke vil virke på det nye system Mojave – så de få gange jeg skulle bruge photoshop kunne jeg bare starte op fra den på det gl system. – Så spørgsmålet er kan jeg ikke bare hive den gl harddisk ud og sætte den i en usb 3 harddisk box og så starte op fra den ?


Køb sådan en her:

https://www.ebay.co.uk/itm/For-Universal-Apple-Macbook-Pro-Optical-bay-2nd-HDD-Hard-Drive-Caddy-SATA-9-5mm-/401324557607?hash=item5d70cec527

og sæt din gamle HD ind i maskinen istedet for DVD drevet du formentligt aldrig bruger. Det har jeg gjort med min midt 2012 MacBook Pro og det fungerer meget fint. 


Ja - du har nok ikke læst hele mit indlæg    ;-)


Jeps - det med 000 philips fandt jeg hurtigt ud af, allerede ved første skrue - Jeg har tænkt på det med at prøve at bore/ skære en rille til en lille skruetrækker, men tør nok ikke selv



2581

84
13. februar 2019 @ 20:06
Bit kongen
Niils Baunbæk skrev:

Køb sådan en her:

https://www.ebay.co.uk/itm/For-Universal-Apple-Macbook-Pro-Optical-bay-2nd-HDD-Hard-Drive-Caddy-SATA-9-5mm-/401324557607?hash=item5d70cec527

og sæt din gamle HD ind i maskinen istedet for DVD drevet du formentligt aldrig bruger. Det har jeg gjort med min midt 2012 MacBook Pro og det fungerer meget fint. 


Ja - du har nok ikke læst hele mit indlæg    ;-)

Jo det har jeg. 

du vil sætte din gamle harddisk i et USB kabinet og boote fra det når du skal bruge Photoshop.

Og dertil skriver jeg, at du kan fjerne dit DVD drev og montere din gamle harddisk på DVD drevets plads inde i maskinen, ved hjælp af den "adapter" jeg linkede til. Du slipper for at håndtere en ekstern USB disk og har til gengæld altid din gamle harddisk og systemet med photoshop med dig. 

Hvorfor mener du ikke jeg har læst dit indlæg? 



444

0
13. februar 2019 @ 20:10
Seniormedlem
Jesper Arning skrev:
Niils Baunbæk skrev:

Køb sådan en her:

https://www.ebay.co.uk/itm/For-Universal-Apple-Macbook-Pro-Optical-bay-2nd-HDD-Hard-Drive-Caddy-SATA-9-5mm-/401324557607?hash=item5d70cec527

og sæt din gamle HD ind i maskinen istedet for DVD drevet du formentligt aldrig bruger. Det har jeg gjort med min midt 2012 MacBook Pro og det fungerer meget fint. 


Ja - du har nok ikke læst hele mit indlæg    ;-)

Jo det har jeg. 

du vil sætte din gamle harddisk i et USB kabinet og boote fra det når du skal bruge Photoshop.

Og dertil skriver jeg, at du kan fjerne dit DVD drev og montere din gamle harddisk på DVD drevets plads inde i maskinen, ved hjælp af den "adapter" jeg linkede til. Du slipper for at håndtere en ekstern USB disk og har til gengæld altid din gamle harddisk og systemet med photoshop med dig. 

Hvorfor mener du ikke jeg har læst dit indlæg? 


I de første 2 linjer skriver jeg  "  Jeg skulle sætte en ny ssd harddisk i på den plads hvor CD drevet er i min gl macbook pro medio 2012 "





444

0
13. februar 2019 @ 20:28
Seniormedlem

Nogen der har prøvet at bore / skåret en rille i en skrue inde i en macbook pro ( det kunne jeg nok finde ud af ) det jeg tænker på er mere det metalstøv der vil sætte sig alle steder når man bore ?


nils


2696

335
PallMei (Skribent)
14. februar 2019 @ 09:41
Bit kongen
Niils Baunbæk skrev:

Nogen der har prøvet at bore / skåret en rille i en skrue inde i en macbook pro ( det kunne jeg nok finde ud af ) det jeg tænker på er mere det metalstøv der vil sætte sig alle steder når man bore ?

nils

En tekniker ville nok bedst kunne svare. Men hvis du har en boremaskine med variabel hastighed og en til at holde en støvsuger ned på. Mon så ikke de kan styres. Alternativt ligge et stykke papir/film+tape eller andet over, som du bore igennem, så alt andet er afskærmet.

Jeg har haft en maskine, som kun understøttede sata1 på dvd-drevet (rigelig til dvd), men Sata2 på harddisk pladsen. Så jeg ville sætte ssd i harddisken plads og harddisken i caddy, for størst chance for bedst ydelse.