xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Lyd fra ATV til Højttaler
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


350

4
11. februar 2019 @ 23:50
Lærling


Hej 

Jeg har købt aktive højttalere, men ser nu til min forbavselse, at der helt enkelt ikke er en lydudgang på en Apple tv? Jeg magter ikke flere forsøg på Bluetooth eller airplay der er ude af sync. Men hvordan får man bedst skilt lyden fra? Kobler man til TV? Eller findes der andre snedige og lydmæssigt kvalitets løsninger jeg ikke lige får øje på? Og nej, Airplay er ikke en option. Det er ude af sync, bøvlet og så u applesk så Mr. Jobs aldrig finder hvile hvis han så at det var det lort de i dag sælger til overpris:-)

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)
  16
1
  1004

687

6
12. februar 2019 @ 05:51
Veteran

sync problemer har der vist ikke været i et par år nu, jeg køre både over airplay til homepod's og til forstærker og har absolut ikke nogen problemos, men du må ned til din hifi-pusher igen og høre om han har en løsning, men hvad har dine aktive højtalere af udgange/mærke/model nr, det skriver du ikke såååå meget om, så kan jo godt være svært at hjælpe dig.

jeg bygger alt i toffifee og løg

76

3
JanPed (Skribent)
12. februar 2019 @ 09:13
Novice

Airplay til forstærker? Hvordan, hvis jeg må spørge?

For det betyder vel at du kan 'styre' afspilning fra din iPhone, ligesom i Spotify, eller tager jeg fejl?


8581

198
12. februar 2019 @ 10:16
Poseidon
Hans J skrev:

Og nej, Airplay er ikke en option. Det er ude af sync, bøvlet og så u applesk så Mr. Jobs aldrig finder hvile hvis han så at det var det lort de i dag sælger til overpris:-)

Du bør overveje om dit Wifi er kraftigt nok, da det nok er derfor dit Airplay ikke kører ordentligt.


JanPed skrev:

Airplay til forstærker? Hvordan, hvis jeg må spørge?

For det betyder vel at du kan 'styre' afspilning fra din iPhone, ligesom i Spotify, eller tager jeg fejl?

Der er mange forstærkere som har indbygget Airplay nu til dags. Du kan dog kun streame til dem, tror ikke du kan styre dem. Det kræver vidst HomeKit support.


109

4
12. februar 2019 @ 12:54
Novice

Jeg har dette setup:

Et fladskærms TV hvor lyd er slået fra på de indbyggede højtalere.
Alt lyd går optisk ud og ender i god gammeldags forstærker der så er koblet til mine eksterne højtalere.

En linux pc til youtube, dr.dk og generel browsing mm  -> hdmi kabel til fladskærms tv. (dvs lyd fra PC kommer ud på de eksterne højtalere).

En appletv4k koblet til fjernsynet via hdmi.

Ligegyldigt om jeg bruger pc eller appletv så kommer lyder ud på samme højtalere.
Jeg skifter via fjernsynets fjernbetjening (valg af hdmi port).

Dette fungerer uden problemer for mig.




687

6
12. februar 2019 @ 15:17
Veteran

naim

en nifty lille sag med krudt i   

jeg bygger alt i toffifee og løg

147

1
12. februar 2019 @ 17:40
Novice

Der er lydudgang på dit TV. Både analogt og digital (eller det går jeg stærkt ud fra, hvis det er af nyere karakter). ATV er tilsluttet via HDMI - videre konfigurationer foregår på TV'ets menu. 

Ellers foregår det via Airplay - så skal dine højttalere understøtte dette. Hvor godt det virker aner jeg ikke - jeg kabler stadig når lyd og billede skal skilles ad :-). Jeg tror det fungerer udemærket.

Mvh.

Søren


350

4
12. februar 2019 @ 21:50
Lærling




Jeg oplever ikke, at airplay til en aktiv enhed er i sync med det der sker på skærmen. 

Mit wifi er google mesh. 

Jeg har ATV4 og prøvet snart sagt alle trådløse enheder fra B&O til Homepod til libratone osv. Det virker ikke. Der er en lille men dog noterbar forskel 

Så nu gider jeg ikke flere forsøg på det. Indtil Apple får styr på deres kvalitet igen. 

Jeg har købt Dali Calisto 6. Direkte lyd fra mobile enheder ikke noget problem. Men lyd fra min ATV til dem er er problem. Men tænker jeg må trække luden fra tv. Der er nok ikke bedre løsninger pt.  

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

76

3
JanPed (Skribent)
12. februar 2019 @ 21:55
Novice

Kan man købe en Airplay 'connector' til en Onkyo forstærker?

Det jeg gerne vil have er en mulighed for at streame Apple Music til mit 'gamle' stereo anlæg som jeg er godt tilfreds med. I Spotify kan man 'styre' musikken fra Macbook Pro og iPhone etc.. Det savner jeg, men ellers synes jeg bedst om Apple Music.


687

6
12. februar 2019 @ 22:04
Veteran

Jeg kører 4 stk homepod + til forstærker/højtalere over airplay , det spiller MAX. Fra atv 4k,fra ATV 4, fra ipad, fra iPhone. Fra imac, fra Macbook Pro.

Jeg tror du skal smide hele lortet ud og begynde til zumba.    

jeg bygger alt i toffifee og løg

3580

34
12. februar 2019 @ 22:48
Virtual Machine
JanPed skrev:

Kan man købe en Airplay 'connector' til en Onkyo forstærker?

Det jeg gerne vil have er en mulighed for at streame Apple Music til mit 'gamle' stereo anlæg som jeg er godt tilfreds med. I Spotify kan man 'styre' musikken fra Macbook Pro og iPhone etc.. Det savner jeg, men ellers synes jeg bedst om Apple Music.

Bare køb en billig brugt AirPort Express. Den har AirPlay lydudgang via mini jack. Og så kan den osse kobles på netværket via WiFi eller Lan. Og den kan udvide dit nuværende WiFi netværk 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

76

3
JanPed (Skribent)
13. februar 2019 @ 09:18
Novice

Er det alle AirPort Express der kan det?

Det vil sige at jeg kan streame fra min iPhone til AirPort Express, som jeg så har tilsluttet mit 'gamle' stereo anlæg via mini jack, er det korrekt?


155

0
13. februar 2019 @ 09:30
Novice

Hej JanPed.

Korrekt. Men du skal lige være opmærksom på at en airport Express ikke fungere med andre end apple’s egne router.


76

3
JanPed (Skribent)
13. februar 2019 @ 09:44
Novice

Øv! Jeg troede det var alle WiFi netværk. Øv igen!


155

0
13. februar 2019 @ 11:20
Novice

Men man kan godt få nogen andre airplay recivere. Jeg synes selv at expresserne fungere bedst. Men har dov selv skiftet mine ud med nogen Kina nogen, fordi jeg ville af med min TimeCapsule. 


76

3
JanPed (Skribent)
13. februar 2019 @ 11:52
Novice

Denne 'How To' siger ikke noget om at det skal være en Apple router.


76

3
JanPed (Skribent)
13. februar 2019 @ 12:07
Novice

Glemte linket:

Macworld