xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
DNS og Mail hosting (alt. til MXHotel.DK og GratisDNS.DK)
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. februar 2019 @ 13:05
Stormogul
[post_text]
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  49
9
  2291

33

1
08. februar 2019 @ 15:32
Let øvet

Ikke fordi jeg er specielt meget inde i det her, men mon webhosting.dk kunne være noget for dig?


1708

43
08. februar 2019 @ 15:42
Stormogul

Jeg bruger unoeuro.com og er fuldt ud tilfreds med dem. Også min kones søsters firma side har jeg lagt der.



1641

24
08. februar 2019 @ 16:24
Stormogul

Jeg vil kraftigt anbefale  powerhosting.dk

Once you go Mac - You'll never go back..!

1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. februar 2019 @ 17:45
Stormogul
Giffi skrev:

Jeg vil kraftigt anbefale  powerhosting.dk

Powerhosting.dk ser interessant ud men det fremgår ikke om de understøtter TLS 1.2 og ikke-TLS aktiverede servere så nu har jeg sendt dem en mail.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. februar 2019 @ 17:46
Stormogul
DannyDeluxe skrev:

Ikke fordi jeg er specielt meget inde i det her, men mon webhosting.dk kunne være noget for dig?

Lad mig være fræk og spørge, hvorfor? Har du erfaring med dem eller?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. februar 2019 @ 17:47
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Jeg bruger unoeuro.com og er fuldt ud tilfreds med dem. Også min kones søsters firma side har jeg lagt der.

Du skriver 'firma-side'... Jeg leder efter et Mail hotel og ikke et web-hotel   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1708

43
08. februar 2019 @ 17:59
Stormogul

Sorry.    


1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. februar 2019 @ 18:08
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Sorry.    

No problemo Hr. Jørgensen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2252

151
08. februar 2019 @ 18:36
ASCII jonglør

Bruger selv et dansk webhotel til både website og mails, kr. 29 pr. md for 39GB. De svarer nedenstående på min forespørgsel, om de er "interoperable med både TLS og ikke-TLS kommunikation?"

Ja, det kommer helt an på hvilken port man sætter mailkonto'en op til at benytte.

Indgående post:

Port: 143 - IMAP uden kryptering

Port: 993 - IMAP med SSL

Port: 110 - POP3 uden kryptering

Port: 995 - POP3 med SSL

Udgående post:

Port: 25 - Uden kryptering.

Port: 465 - SSL

Port: 587 - StartTLS

Bare blæs Batman-emblemet op på skyerne, hvis dette skulle have interesse.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
08. februar 2019 @ 18:46
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Da Hr. Larsen fra mxhotel.dk og gratisdns.dk har aktiveret forceret TLS per 1. januar 2019 uden, at det er en regulatorisk forordning kan man nu risikere, at ens elektroniske post ikke når sin destination, hvis den modtagere enhed ikke understøtter TLS.

Jeg er ude for, at en del af min elektronisk post ikke når sin destination af samme årsag og Hr. Larsen, der står bag gratisdns.dk og mxhotel.dk ønsker ikke, at være interoperabel med ikke-TLS modtagere - Grynt!

Det er en 20år gammel standard som sikkerhedsmæssigt bør bruges, så Jeg er nysgerrig efter om der virkelig findes klienter der ikke understøtter TLS idag.


2581

84
08. februar 2019 @ 20:24
Bit kongen
Factory skrev:

Bare blæs Batman-emblemet op på skyerne, hvis dette skulle have interesse.

Jeg fornemmer at det dit webhotel svarede på, ikke er hvad Palle ville have svar på.



2581

84
08. februar 2019 @ 20:26
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Da Hr. Larsen fra mxhotel.dk og gratisdns.dk har aktiveret forceret TLS per 1. januar 2019 uden, at det er en regulatorisk forordning kan man nu risikere, at ens elektroniske post ikke når sin destination, hvis den modtagere enhed ikke understøtter TLS.

og hvis man benytter Larsens mailhotel, altså til at sende igennem.

Er vi enige? 

Lav en gmail konto og indsæt den som SMTP server, problem løst og du sparer dig for en fandens masse arbejde. 

Du skal dog være OBS på at den gmail konto vil optræde som afsender.



1129

127
08. februar 2019 @ 21:00
Stormogul

hvis du gerne vil, så sætter jeg gerne en mail server op, for dig der kan de ting du skal bruge.

det kan gøres billigt og billigere end mange danske web/mail hoteller... og kræver stort set ingen vedligeholdelse.

hvad angå dns så burde du flytte alt på cloudflare :)



33

1
08. februar 2019 @ 21:13
Let øvet

Kører blot noget mail server hos dem og de har et glimrende spam filter.

Mener jeg giver 350 kr. årligt.


1129

127
08. februar 2019 @ 23:10
Stormogul
Factory skrev:

Bruger selv et dansk webhotel til både website og mails, kr. 29 pr. md for 39GB. De svarer nedenstående på min forespørgsel, om de er "interoperable med både TLS og ikke-TLS kommunikation?"

Ja, det kommer helt an på hvilken port man sætter mailkonto'en op til at benytte.

Indgående post:

Port: 143 - IMAP uden kryptering

Port: 993 - IMAP med SSL

Port: 110 - POP3 uden kryptering

Port: 995 - POP3 med SSL

Udgående post:

Port: 25 - Uden kryptering.

Port: 465 - SSL

Port: 587 - StartTLS

Bare blæs Batman-emblemet op på skyerne, hvis dette skulle have interesse.

er ret overbevidst om at det er ikke det, PowerPalle har udfordringer med.

men, at server til server kommunikation er krævet krypteret jvnf. EU regler. at man skal som virksomhed sørge for, at kryptere al kommunikation mellem servere for at undgå overførsel af følsomme informationer over ikke krypterede kanaler. eller noget i den stil.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/nu-skal-banken-fysioterapeuten-og-fagforeningen-sende-krypteret-mail-til-dig


2252

151
08. februar 2019 @ 23:15
ASCII jonglør

Ahh, aha. Interessant, tak for det   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

127
09. februar 2019 @ 00:03
Stormogul

@PP, nu har jeg lidt mere tid, for at skrive lidt mere hvad jeg ville have gjort. eller rettere... hvad jeg har gjort.

jeg har i 10-15 år haft Surftown som udbyder både til web og mail... men på et tidspunkt for nogle år siden synes jeg bare at deres service niveau faldt ned til under standarden, mens priserne blev stadig høje.

så jeg kiggede mig efter en anden løsning.

i første omgang blev det til cloud.dk hvor jeg havde min egen VPS til både mail og web. det gik ret fint. men de blev opkøbt af one euro eller noget, og priserne røg lille smule opad, uden at jeg fik noget for det. af ren princip, ville jeg ikke finde mig i det, og sørge igen tilflugt et andet sted.

her fandt jeg en tysk firma, Hetzner, der har billige løsninger. men ikke alene billige, men stabile, og med tysk data lov og privat lov som beskyttelse. det er det tyske krav til privatliv der er basis for GDPR og alt andet privat lovgivning vi ser i EU.

så det blev dem jeg skiftede til.

der blev købt lidt forskellige VPS løsninger hos dem, til samme penge som jeg ville have en enkelt hos cloud.dk

så nu hoster jeg alt i tyskland hos Hetzner.

du kan se deres priser her for VPS . https://www.hetzner.com/cloud

hvis du er mere til hands-free løsning så har de også webhosting der inkludere mail https://www.hetzner.com/webhosting


min løsning med VPS er sat op på en dag, nogle få timer faktisk, og fungere upåklagelig. hvis du betaler mig en time pris for opsætning af mail serveren så er jeg mere end villig at hjælpe dig i gang. :)

det vil være følgende... 

ubegrænset domæner. og mailbokse samt aliases.

plads er begrænset af det plads løsning man vælger hos udbyder, men der kan altid tilkøbes mere plads hvis der er behov for det. synes dog at 20gb række langt. der er nok 2-3 gb brugt på selve OS, men resten kan bruges til data. 

der er indbygget spamfilter der lærer selv. de fejl den begå kan nemt "traines" ved at flytte mailen til spam mappe eller fra spam mappen. så vil den over tiden lære spam/ham på de mere "besværlige" mails.

her er f.eks. min statistik de sidste 2 måneder.


og som sagt, hvad angå DNS så vil jeg klart anbefale cloudflare. det er gratis at have et domæne per konto. men hvis man vil slippe for besvær ved "mange" domæner så kan man opgradere kontoen. men jeg synes ikke det er det værd. hvis man blot skal have lidt ændret i DNS opsætning en gang imellem. 


1641

24
09. februar 2019 @ 10:53
Stormogul

.

Once you go Mac - You'll never go back..!

535

26
09. februar 2019 @ 11:34
Kaptajn

Hej Palle

Er det til brug til MacNyt? I så fald kan du hoste alle de mail konti du lyster hos mig, jeg benytter AzeHosting på deres VIP1 pakke. 

Hvis du sender AzeHosting en mail og får svar på om det kan lade sig gøre, så siger du bare til. 


1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 16:04
Stormogul
PallMei skrev:
PowerPalle skrev:

Da Hr. Larsen fra mxhotel.dk og gratisdns.dk har aktiveret forceret TLS per 1. januar 2019 uden, at det er en regulatorisk forordning kan man nu risikere, at ens elektroniske post ikke når sin destination, hvis den modtagere enhed ikke understøtter TLS.

Jeg er ude for, at en del af min elektronisk post ikke når sin destination af samme årsag og Hr. Larsen, der står bag gratisdns.dk og mxhotel.dk ønsker ikke, at være interoperabel med ikke-TLS modtagere - Grynt!

Det er en 20år gammel standard som sikkerhedsmæssigt bør bruges, så Jeg er nysgerrig efter om der virkelig findes klienter der ikke understøtter TLS idag.

MXHotel.dk har netop aktiveret TLS på en sådan måde, at mail ikke når frem, hvis modtageren ikke har TLS i sin ende. Jeg må konstatere, at jeg har minimum 3 modtagere som ikke har det aktiveret, hvorfor mine mails til dem ikke når frem og det er desværre vigtige modtagere. Hvorfor de ikke har det aktiveret går over mit hovedet. Så der er stadig visse installationer der ikke understøtter det endnu.

Så kan man vælge at sige, at MXHotel er for rigide når de ikke accepterer at sende til nogen server der ikke har TLS.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 16:08
Stormogul
Jesper Arning skrev:
PowerPalle skrev:

Da Hr. Larsen fra mxhotel.dk og gratisdns.dk har aktiveret forceret TLS per 1. januar 2019 uden, at det er en regulatorisk forordning kan man nu risikere, at ens elektroniske post ikke når sin destination, hvis den modtagere enhed ikke understøtter TLS.

og hvis man benytter Larsens mailhotel, altså til at sende igennem.

Er vi enige? 

PP: Korrekt og det er min mail gatewqy.


Lav en gmail konto og indsæt den som SMTP server, problem løst og du sparer dig for en fandens masse arbejde. 

Du skal dog være OBS på at den gmail konto vil optræde som afsender.

Du mener vel her Gmails SMTP som afsender, ikke sandt? Men tror du, at Googles Gmail vil acceptere mails fra et domaine, der ikke benyttes via Googles Gmail? (Relay)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 16:09
Stormogul
Nihad skrev:

hvis du gerne vil, så sætter jeg gerne en mail server op, for dig der kan de ting du skal bruge.

det kan gøres billigt og billigere end mange danske web/mail hoteller... og kræver stort set ingen vedligeholdelse.

hvad angå dns så burde du flytte alt på cloudflare :)

Ærligt talt så vil jeg helst, at alt dette håndteres af en kommerciel partner uden at jeg skal have for mange fingre i bolledejen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 16:10
Stormogul
men, at server til server kommunikation er krævet krypteret jvnf. EU regler. at man skal som virksomhed sørge for, at kryptere al kommunikation mellem servere for at undgå overførsel af følsomme informationer over ikke krypterede kanaler. eller noget i den stil.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/nu-skal-banken-fysioterapeuten-og-fagforeningen-sende-krypteret-mail-til-dig

Korrekt Nihad og det gør min udbyder nu ret regidt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 16:12
Stormogul

@Nihad. Hetzner virker rimeligt interessant. Jeg vil nærlæse lidt mere. Jeg ville dog helst, at det var en dansk udbyder på danske jord. Underlig bekvemmelighed.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 16:14
Stormogul
Andreas Lang skrev:

Hej Palle

Er det til brug til MacNyt? I så fald kan du hoste alle de mail konti du lyster hos mig, jeg benytter AzeHosting på deres VIP1 pakke. 

Hvis du sender AzeHosting en mail og får svar på om det kan lade sig gøre, så siger du bare til. 

Hej Andres. Nej, det er en kombination af domæner til at både macnyt, mig selv privat og til familiebehov og det drejer sig kun om mail og måske også DNS (måske lader jeg DNS bliver hos gratisdns.dk, vi må se).

Men ellers tak for tilbuddet.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1641

24
09. februar 2019 @ 18:42
Stormogul
PowerPalle skrev:

@Nihad. Hetzner virker rimeligt interessant. Jeg vil nærlæse lidt mere. Jeg ville dog helst, at det var en dansk udbyder på danske jord. Underlig bekvemmelighed.

Så vidt jeg er orienteret efter at have talt med dem understøtter de TLS 1.2


Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

127
09. februar 2019 @ 19:07
Stormogul
PowerPalle skrev:

@Nihad. Hetzner virker rimeligt interessant. Jeg vil nærlæse lidt mere. Jeg ville dog helst, at det var en dansk udbyder på danske jord. Underlig bekvemmelighed.

på det front har jeg ingen erfaring desværre. som sagt før, har været stor tilhænger af surftown indtil de begyndte at skrotte service i deres ydelser. efterfølgende synes jeg bare jeg kunne finde nogle ret begrænsede pakker med ret høje priser.

jeg ville ikke begrænse mig til danmark for at få det bedste service og gerne spare på udgifter samtidig. det jeg kan lide ved hetzner er at de har ret godt godt styr på ting og er transparente omkring deres anlæg. du kan stortset lave alt selv, uden at involvere support/mennesker. de kalder det "robot", og det er en ret god robot. vaskeægte tysk kvalitet synes jeg.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
09. februar 2019 @ 19:35
Stormogul
Nihad skrev:
PowerPalle skrev:

@Nihad. Hetzner virker rimeligt interessant. Jeg vil nærlæse lidt mere. Jeg ville dog helst, at det var en dansk udbyder på danske jord. Underlig bekvemmelighed.

på det front har jeg ingen erfaring desværre. som sagt før, har været stor tilhænger af surftown indtil de begyndte at skrotte service i deres ydelser. efterfølgende synes jeg bare jeg kunne finde nogle ret begrænsede pakker med ret høje priser.

jeg ville ikke begrænse mig til danmark for at få det bedste service og gerne spare på udgifter samtidig. det jeg kan lide ved hetzner er at de har ret godt godt styr på ting og er transparente omkring deres anlæg. du kan stortset lave alt selv, uden at involvere support/mennesker. de kalder det "robot", og det er en ret god robot. vaskeægte tysk kvalitet synes jeg.

Det er lidt spændende, at de tillader "Create your own CGI scripts", ... det går mig til at tænke i muligheder, men det er indenfor webhosting, hvilket jeg ikke leder efter lige nu.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
09. februar 2019 @ 20:23
Poseidon

Jeg bruger Unoeuro.com også og er ganske tilfreds med dem. Bruger dem kun som mailhotel.


2581

84
09. februar 2019 @ 22:49
Bit kongen
ØPowerPalle skrev:
Du mener vel her Gmails SMTP som afsender, ikke sandt? Men tror du, at Googles Gmail vil acceptere mails fra et domaine, der ikke benyttes via Googles Gmail? (Relay)


Ja det virker jeg gør det dagligt med min icloud konto. Mit domæne ligger i Gmail  jeg kan ikke bruge det i icloud, men kan sende min icloud mail igennem Gmail som så ændrer adressen der sendes fra (icloud) til mit eget domæne. Gmail forwarder alt indkommende mail til min icloud konto og dermed har jeg i praksis mit eget domæne på icloud  

Det villle måske være mere praktisk for dig at få på jagt efter en smtp server til tillader relay uden at omskrive mailens afsenderadresse  det er næppe alle dine domæner og brugere der har det her problem  så lad kun dem med problemet skifte smtp server.





2581

84
09. februar 2019 @ 23:55
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Det villle måske være mere praktisk for dig at få på jagt efter en smtp server til tillader relay uden at omskrive mailens afsenderadresse  det er næppe alle dine domæner og brugere der har det her problem  så lad kun dem med problemet skifte smtp server.

Tjek evt. dem her, jeg kender dem ikke, men de tillader dig at sende op til 2000 mails om måneden igennem deres relay gratis, jeg tænker du ville kunne komme langt med sådan en løsning. Det tager under alle omstændigheder ikke lang tid at teste dem. 

https://www.socketlabs.com/signup/



1891

183
PowerPalle (Administrator)
14. februar 2019 @ 19:03
Stormogul
Nihad skrev:

her fandt jeg en tysk firma, Hetzner, der har billige løsninger. men ikke alene billige, men stabile, og med tysk data lov og privat lov som beskyttelse. det er det tyske krav til privatliv der er basis for GDPR og alt andet privat lovgivning vi ser i EU.

så det blev dem jeg skiftede til.

der blev købt lidt forskellige VPS løsninger hos dem, til samme penge som jeg ville have en enkelt hos cloud.dk

så nu hoster jeg alt i tyskland hos Hetzner.

du kan se deres priser her for VPS . https://www.hetzner.com/cloud

hvis du er mere til hands-free løsning så har de også webhosting der inkludere mail https://www.hetzner.com/webhosting

Umiddelbart virker Hetzer attraktivt men, ...

  • € 4.12 once-off setup fee per domain navn samt et årligt gebyr
  • Derudover € 0.58 i gebyr on måneden per ekstra domains der tilknyttes og jeg har tæt på 8 jeg gerne vil have med, så det løber op

I bund og grund leder jeg efter et mail hotel, hvor jeg kan have op til 8 domæner til mx post og intet andet uden at antallet af dæmoner får regningen til at vokse med gebyrer hver måned og år. It's gotta be plain and simpel.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
15. februar 2019 @ 12:41
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Jeg bruger unoeuro.com og er fuldt ud tilfreds med dem. Også min kones søsters firma side har jeg lagt der.

UnoEuro kunne godt være destinationen for mig men deres pakker er ikke helt gennemskuelige. Hvilken pakke har du`

Hvilken pakke skal jeg vælge, hvis jeg kommer med eks. 10 domæner og jeg gerne vil have ubegrænset antal email tilknyttet?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
15. februar 2019 @ 12:44
Stormogul
Giffi skrev:

Jeg vil kraftigt anbefale  powerhosting.dk

Powerhosting fik desværre fingeren ned da de svare mig at "...Der er ét mailhotel med, med ubegrænset antal e-mailadresser. Og det er for hoveddomænet. Hvis du ønsker e-mail på flere domæner, skal ekstra mailhoteller tilkøbes...". Jeg kommer med cirka 10 domæner og der skal email-adresser på dem alle, hvilket betyder at jeg skal købe 10 mailhoteller.

  • 420 om året per domæne * 10
  • 129 i oprettelse per domæne * 10

Dårlig case   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
15. februar 2019 @ 12:49
Stormogul
David Munch skrev:

Jeg bruger Unoeuro.com også og er ganske tilfreds med dem. Bruger dem kun som mailhotel.

Har du erfaringer med at brug Unoeuro med flere domæner og dermed email-konto på flere domæner? I givet fald hvilken pakke bør jeg vælge der?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

291

45
15. februar 2019 @ 13:44
Juniormedlem

Prøv at tage et kig på Zoho, jeg tror det opfylder de fleste af dine krav.

Jeg opsatte den gratis udgave (1 domæne) til en bekendt for et års tid siden og blev positivt overrasket over deres opsætningsmuligheder for e-mail.

Det er meget mere end blot e-mail, lidt som Google Apps, men det behøver man ikke at gøre brug af. Det jeg opsatte bruges udelukkende til e-mail.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
15. februar 2019 @ 14:02
Stormogul

I will take a Soho-Look   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
17. februar 2019 @ 15:36
Stormogul

Jeg er nu i gang med at undersøge tyske Hetzner, hvilket betyder, at jeg har etableret en konto mv. I testen beholder jeg min eksisterende DNS udbyder (gratisdns.dk) men jeg har behov for at pege på en MX Record hot Hetzner. Hetzner er dog lidt sparsomme med den information så jeg tænker, sat spørge i denne ger tråd om der er nogen der kender Hetzner's MX som jeg så kan bruges hos GratisDNS.dk til at pege på Hetzner's Mail Exchanger?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

127
10. marts 2019 @ 01:10
Stormogul

nu har du vel haft et par uger til at lege med det? 

kan vi få lidt feedback? vil være spændende at læse om oplevelsen og evt. om det er noget der kan anbefales til andre? dine overvejelser kan de alt det du har haft behov for osv.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
10. marts 2019 @ 09:06
Stormogul
Nihad skrev:

nu har du vel haft et par uger til at lege med det? 

kan vi få lidt feedback? vil være spændende at læse om oplevelsen og evt. om det er noget der kan anbefales til andre? dine overvejelser kan de alt det du har haft behov for osv.

Gerne.

Efter en del analyse og afprøvning så faldt valget på Hetzner fra Tyskland. De har en glimrende web-baseret brugerfalde til vedligehold af det hele og kan alt hvad jeg har behov for, umiddelbart. Desuden svarer de rimeligt hurtigt på supporthenvendelser og er ikke rigide eller dyre.

Løsningen blev en Web Hosting, Level 4.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

50

1
12. marts 2019 @ 01:16
Novice

Beholdt du gratisdns for at undgå at betale 50€ pr. år for dit domain hos Hetzner?


1891

183
PowerPalle (Administrator)
12. marts 2019 @ 07:57
Stormogul

Jeg beholdt gratisdns.dk fordi det fungerer fint imodsætning til mxhotel.dk - alene derfor.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

127
12. marts 2019 @ 09:54
Stormogul
p0w3rb00k150 skrev:

Beholdt du gratisdns for at undgå at betale 50€ pr. år for dit domain hos Hetzner?

hvor har du set €50 for at have en domæne hos dem? måske en registrering af domænet?


50

1
12. marts 2019 @ 14:36
Novice
Nihad skrev:
p0w3rb00k150 skrev:

Beholdt du gratisdns for at undgå at betale 50€ pr. år for dit domain hos Hetzner?

hvor har du set €50 for at have en domæne hos dem? måske en registrering af domænet?

Jeg er logget ind igen. Det kan være noget jeg misforstod. Det er måske kun for overflytningen der skal betales 50€

Da jeg ikke er helt skarp på tekniken er jeg noget i tvivl om opsætningen. Skal jeg rode med gratisdns og mx records etc? Eller fikser Hetzner alt?



1129

127
12. marts 2019 @ 18:07
Stormogul

hvis dine domæner har nameservere hos gratisdns kan du beholde dem der. så skal du selv ændre i DNS hos gratisdns og opdatere mindst IP adressen for dine A, CNAME, MX og evt. andre du måtte have brugt.


50

1
12. marts 2019 @ 20:35
Novice
Nihad skrev:

hvis dine domæner har nameservere hos gratisdns kan du beholde dem der. så skal du selv ændre i DNS hos gratisdns og opdatere mindst IP adressen for dine A, CNAME, MX og evt. andre du måtte have brugt.

Det har de, men jeg har ikke adgang til dem selv. Det kører gennem FairWeb. Så er lost.


1129

127
12. marts 2019 @ 23:42
Stormogul

hvis det er .dk domæner, og er registreret til dig, så kan du med nemid logge på dk-hostmaster.dk og rette i name servers så det ikke peger hos gratisdns men et andet sted. 

hvis det allerede er hos gratisdns så skal du bede om adgang til det.


hvis fairweb er lost, så vil jeg sige, opret login hos gratisdns eller cloudflare og tilføj dit domæne. når dette er gjort, så kan du på dk-hostmaster.dk rette nameservere til det gratisdns eller cloudflare fortæller du skal gøre, og så er du kørende...

men her skal der så stadig indsættes nogle dns records før dit hjemmeside og mail virker som det skal.


cloudflare er et andet dns udbyder som er gratis for 1 domæne, men er global og kan tilbyde andre fordele som gratisdns ikke kan. men gratisdns er sikker et fint alternativ hvis man kun har behov for dns. 


50

1
14. marts 2019 @ 17:56
Novice

Der er tilkoblet gratis-dns, men jeg har ikke adgangen til at rette det. Har også en konto hos gratisdns, men har mistet min two factor login, så skal betale 500kr eller 800kr for at nulstille det.


Prøver med cloudfare, men kunne nok bruge din hjælp, da jeg er semi fucked... :/


1129

127
14. marts 2019 @ 18:28
Stormogul

du siger bare til. så længe du har adgang til dit domæne ved dk-hostmaster.dk så kan du rette og skifte til cloudflare. 

domænet skal dog være registreret i dit navn, og være tilknyttet dit CPR nr.