xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hurtig ekstern lagerenhed
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


174

15
04. februar 2019 @ 12:05
Suspenderet

Hej,

jeg skal bruge en ekstern lagerenhed (på min 128GB), hvorfra jeg kan streame musikfiler til min iMac. og derfra til en ekstern DAC.

Programmet jeg anvender til streaming hedder Audirvana+ og max filstørrelse ligger på 3GB for et helt album.

Nogle forslag.?.

VH

  10
1
  327

4593

394
04. februar 2019 @ 12:34
FPU

Ekstern SSD via FireWire/ThunderBolt; så bliver det næppe hurtigere.


174

15
04. februar 2019 @ 13:32
Suspenderet
Tonny Freimanis skrev:

Ekstern SSD via FireWire/ThunderBolt; så bliver det næppe hurtigere.

Tak for svar Tonny, det bliver så via Firewire, da min iMac late 2009 ikke understøtter ThunderBolt.

Har du et mærke du kan anbefale?. Min interne SSD er en EVO 250GB.

VH


393

13
04. februar 2019 @ 13:38
Lærling

LaCie kan være et godt bud…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

174

15
04. februar 2019 @ 14:16
Suspenderet
Leif Korreborg skrev:

LaCie kan være et godt bud…

Tak for tippet Leif, men kan ikke finde et produkt, som både er SSD, 128-500GB, ekstern og med Firewire😳

VH


393

13
04. februar 2019 @ 16:20
Lærling

Det kan jeg desværre heller ikke, var ellers sikker på, jeg havde set en. Beklager ulejligheden.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

8586

198
04. februar 2019 @ 16:36
Poseidon

Du kan bare købe et tomt eksternt kabinet med Firewire800, og så en SSD seperat. Det er sikkert også billigere, da FW800 kabinetter ikke er vildt billigere. Men det bliver nok lidt svært at finde et, nu Firewire800 er så gammelt.


174

15
04. februar 2019 @ 16:59
Suspenderet

Hej David,

har et gammelt tomt hd kabinet liggende, så jeg jeg følger dit råd og sætter en intern SSD i det.

Hvordan jeg så lige får det tilsluttet til min iMac via Firewire, må jeg prøve at finde ud af.

Tak for hjælpen alle.

VH


4593

394
04. februar 2019 @ 18:10
FPU

Hvis der ikke er indbygget FireWire i dit tomme harddiskkabinet, kan du ikke bruge det til formålet; der skal være noget hardware (en chip), som forstår FireWire-protokollen. Uden en sådan FireWire bridge kommer du ingen steder.

Prøv at google

firewire 800 enclosure for ssd

Der BUDE være noget, som du kan bruge.

Husk at købe et FireWire-kabel ved samme lejlighed (hvis du ikke har et liggende i forvejen).

Held og lykke og feed-back.

P.S. du kan jo også montere den ekstra SSD inde i din iMac, hvis pladsen ikke er optaget i forvejen (eller udskifte DVD-drevet med SSD'en, hvis du ikke længere bruger det. Kræver dog en adapter).


393

13
04. februar 2019 @ 23:08
Lærling

Der findes kabinetter, uden diske, til Firewire 400/800 på eBay ,f.eks. denne: LaCie kabinet ikke fordi, jeg har aktier i LaCie, men fordi jeg kender deres produkter. Du kan sikkert med held finde andre mærker. Jeg håber, at dette kan løse dit problem.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

174

15
05. februar 2019 @ 09:34
Suspenderet

Tonny og Leif,

1000-tak for Jeres input, jeg checker Jeres løsningsforslag.

God dag.

VH