xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny møgsag: Macbook Pro-skærme går i sort
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2273

157
26. januar 2019 @ 12:09
ASCII jonglør

Apple i ny møgsag: Nu går Macbook Pro-skærme i sort

Skærmen på en række Macbook Pro computere, der er produceret efter 2016 og har touch bar,  går simpelthen i sort. Og det kan koste op til 4000 kr. at rette problemet.

På nettet bliver fejlen diskuteret under navnet #flexgate, og det navn kommer af, at et såkaldt flexkabel, der skal levere lys til skærmen, bliver slidt over tid, fordi det er for kort.

Så hvis man åbner sin skærm i en vinkel på mere end 45 grader, hvilket de fleste vel gør, så kan det ende i sort skærm. På en almindelig computer kan kables forholdsvis let skiftes ud, men med Apples tynde skærme, er kablet integreret i selve skærmen, og derfor ser det lige nu ud til, at hele skærmen skal skiftes, et koster op mod 4000 kr.

Apple har vist  ikke stemplet fejlen som et generelt problem endnu. Derfor bliver der heller ikke tilbudt et udvidet serviceprogram indtil videre, der kan rette fejlen.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  5
0
  292

8586

198
26. januar 2019 @ 12:20
Poseidon

Mon ikke der kommer et serviceprogram snart.. Damn de må miste mange penge på den her konto!


2709

341
PallMei (Skribent)
26. januar 2019 @ 16:08
Bit kongen
David Munch skrev:

Mon ikke der kommer et serviceprogram snart.. Damn de må miste mange penge på den her konto!

Det tåbelige er, at det er selvforskyldt. Både tastaturet og dette havde de udmærkede løsninger på, men de vil aldrig gå tilbage. Må indrømme at problemer med den nuværende line-up af bærbar ikke får det til at krible i fingerne efter at købe ny maskine og jeg kan heller ikke med god samvittighed anbefale dem til venner eller familie.


2273

157
26. januar 2019 @ 17:27
ASCII jonglør

Enig. Har derfor af samme årsag besluttet mig for at fortsætte med min dejlige MBA 15” Retina fra 2013. Den har netop fået nyt tastatur, hvor tre taster havde givet op - og maskinen spiller nu bare perfekt.  

Forhåbentlig dukker et nyt og bedre design op fra Apple på er tidspunkt, gerne en 15” uden Touchbar. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8586

198
26. januar 2019 @ 18:16
Poseidon
PallMei skrev:

Det tåbelige er, at det er selvforskyldt. Både tastaturet og dette havde de udmærkede løsninger på, men de vil aldrig gå tilbage.

Man må vel forvente at de har testet tingene og ikke set fejl. Problemet er nok mere at det vil koste dem for meget at indrømme deres fejl og fikse det..


 Må indrømme at problemer med den nuværende line-up af bærbar ikke får det til at krible i fingerne efter at købe ny maskine og jeg kan heller ikke med god samvittighed anbefale dem til venner eller familie.

Samme her. Min kæreste er på en 2009 MBP som hun nok gerne snart ville skifte ud. En Macbook (Air) ville passe fint til hende, men mine mange problemer med mit tastatur på min Macbook '16 gør også jeg ikke vil anbefale den. Men det er så også det eneste punkt. Jeg tror dog på 3. generation tastaturet oplever færre fejl, men der er stadig problemer med det.


8586

198
26. januar 2019 @ 20:18
Poseidon

...Og så lige de mikro SSD diske de har smidt i.. 128GB? WTF